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J-GLOBAL ID:200901089911271779   Update date: Mar. 16, 2024

Isoda Takamichi

イソダ タカミチ | Isoda Takamichi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Foreign language education ,  Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (4): 英語教育 ,  学習者要因 ,  動機づけ ,  音声指導
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2022 - 2025 発音指導と語彙指導を統合した新しい英語指導法の開発
  • 2020 - 2023 外国語教育研究における再現可能性の検証と新たな研究領域の創出
  • 2017 - 2023 英語プロソディの指導力向上のための教員研修プログラムの開発
  • 2014 - 2018 Developing integrative approach to teaching English prosody
  • 2013 - 2017 Class size and instructional or assessment method interaction on longitudinal academic achievement change.
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Papers (41):
  • ISODA, Takamichi. Cooperative Learning as a Means to Create Engaging Activities. 2021. 6. 19-33
  • Koyo Yamamori, Masaru Tokuoka, Yasuhito Hagiwara, Yoshihiro Oouchi, Keiko Nakamoto, Takamichi Isoda. Effects of Class Size and Provision of Learning Goals and Feedback on Students’ Two-Year Achievement Trajectories:. The Japanese Journal of Educational Psychology. 2021. 69. 3. 297-316
  • 大和 知史, 磯田 貴道. 核配置を重視したイントネーション指導 : 教科書を活用した統合的指導. 神戸大学国際コミュニケーションセンター論集. 2021. 17. 59-74
  • 大和 知史, 磯田 貴道. 発音指導と他技能との統合 : thought groupの指導を通して. 神戸大学国際コミュニケーションセンター論集. 2020. 16. 25-36
  • 磯田貴道, 大和知史. 英語プロソディ指導のミニマムエッセンシャルズ-「3つの原則」の開発プロセスから-. 神戸大学国際コミュニケーションセンター論集. 2019. 15. 1-11
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Books (5):
  • プロソディを重視した英語音声指導入門-指導の枠組と教科書の活用法-
    溪水社 2023 ISBN:9784863276215
  • 教育の効果-メタ分析による学力に影響を与える要因の効果の可視化
    図書文化社 2018 ISBN:9784810076868
  • 教科書の文章を活用する英語指導-授業を活性化する技108-
    成美堂 2010 ISBN:9784791965977
  • 授業への反応を通して捉える英語学習者の動機づけ
    溪水社 2008 ISBN:9784863270374
  • 英語教師のための教育データ分析入門-授業が変わるテスト・評価・研究-
    大修館書店 2004 ISBN:9784469244939
Lectures and oral presentations  (57):
  • Pronunciation instruction will help enrich learners' vocabulary knowledge
    (58th RELC International Conference 2024)
  • A pedagogical framework for integrated instruction of English prosody
    (IATEFL PronSIG Conference 2023 2023)
  • 外国語教育研究における再現可能性の検証:ベイズ統計を用いた再分析・直接的追試・概念的追試
    (外国語教育メディア学会第62 回全国研究大会 2023)
  • Long-term effects of prosody instruction and learners' awareness in Japanese secondary school setting
    (The Applied Linguistics Conference 2019, ALAA & ALANZ 2019)
  • 発音指導と他技能との統合-thought groupの指導を通して-
    (全国英語教育学会第45回弘前研究大会 2019)
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Education (3):
  • 2001 - 2004 Waseda University
  • 1998 - 2000 早稲田大学大学院 教育学研究科 英語教育専攻
  • 1994 - 1998 Waseda University Faculty of Education Department of English Language and Literature
Professional career (1):
  • Ph.D. (Education) (Waseda University)
Work history (5):
  • 2023/04 - 現在 Ryukoku University Faculty of Psychology Professor
  • 2022/04 - 2023/03 Ritsumeikan University College of Letters
  • 2012/04 - 2022/03 Ritsumeikan University College of Letters
  • 2007/04/01 - 2012/03/31 Hiroshima University Institute for Foreign Language Research and Education
  • 2004/10/01 - 2007/03/31 Associate Professor at the Institute for Foreign Lnaguage Research and Education, Hiroshima University
Committee career (7):
  • 2016/10 - 2020/03 京都市・大学コンソーシアム京都 「大学のまち京都・学生のまち京都推進会議」委員
  • 2016/07 - 2020/03 留学生スタディ京都ネットワーク 海外における留学生誘致プロモーションワーキンググループ 座長
  • 2016/04 - 2020/03 大学コンソーシアム京都 国際連携事業運営委員
  • 2017/06 - 2019/03 京都市・大学コンソーシアム京都 「大学のまち京都・学生のまち京都推進会議」計画策定部会 委員
  • 2000 - 2012 外国語教育メディア学会関東支部 運営委員
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Awards (1):
  • 2022/12 - 外国語教育メディア学会関東支部 奨励賞 協同学習の応用による授業の活性化
Association Membership(s) (8):
日本教育工学会 ,  The Japanese Association of Educational Psychology ,  Hiroshima University Academic Society for English Language Education ,  The Society of English Language and Literature, Waseda University ,  Kantokoshinetsu Association of Teachers of English ,  JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION ,  The Japan Association for Language Education & Technology ,  The Japan Association of College English Teachers
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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