Rchr
J-GLOBAL ID:200901091147825440   Update date: Sep. 01, 2022

Takakura Sho

タカクラ ショウ | Takakura Sho
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (6): 大学研究 ,  比較教育 ,  教育行財政 ,  university Studies ,  comparative education ,  educational administration and finance
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 教科書の機能に関する研究
  • 教員教育の比較研究
  • 教育財政の比較研究
  • comparative study on the function of Text-books
  • comparison of teacher education
Show all
MISC (6):
  • Comparison of Teacher Education in Japan and the United States. Meikai Journal Faculty of Languages and Culture. 1997. 9. 1-14
  • Takakura Sho, Rentel Victor M. Internationalization : Japanese and United States Educational Reforms to Fit New International Order. Bulletin of Institute of Education University of Tsukuba. 1995. 20. 1. 1-8
  • 韓国における政治経済的変動と「教育課程」の改訂. 筑波大学教育学系論集. 1993. 18. 1. 35-52
  • A Study on the Political and Economic Factors affecting Curriculum Changes in Korea. 1993. 18. 1. 35-52
  • The Recent Reform of Teacher Education in Japan-Politics, Education and Teacher Education-. Peabody Journal of Education. 1993. 68. 3. 15-20
more...
Books (5):
  • これからの教師
    建帛社 2000
  • 新時代の教員養成・採用・研修システム
    教育開発研究所 1999
  • Education in Japan.
    1998
  • 教育における公正と不公正
    教育開発研究所 1996
  • Equity and Inequity in Education
    1996
Works (2):
  • 「明日の学校」の構成要件及び特性に関する国際比較研究
    2000 -
  • Comparative Study on"Schooling For Tomorrow"
    2000 -
Education (1):
  • - 1957 東京教育大学大学院 教育学研究科 教育政策専修
Professional career (1):
  • master of education
Committee career (5):
  • 1999 - 2002 日本教育制度学会 理事
  • 1988 - 2001 日本比較教育学会 理事
  • 1970 - 2000 日本教育経営学会 常任理事
  • 1992 - 1995 日本教育行政学会 会長,常任理事
  • 1989 - 1992 日本教育学会 理事,理事
Awards (2):
  • 2000 - 日本教育行政学会「学会功労賞」
  • 1988 - 日本教育研究連合会「研究功績表彰」
Association Membership(s) (5):
日本教育制度学会 ,  日本教育学会 ,  日本比較教育学会 ,  日本教育経営学会 ,  日本教育行政学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page