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J-GLOBAL ID:200901091621711850   Update date: Aug. 12, 2022

MINORU KISHIMOTO

キシモト ミノル | MINORU KISHIMOTO
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Education - general
Research keywords  (5): ESD ,  ESD ,  educational evaluation ,  curriculum and instruction ,  social studies
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2000 - 2010 citizenship education in Ireland
  • 1900 - Social Studies Curriculum and Assessment in the U.S.A
  • 1900 - Curriculum Development of Environmental Education
  • 1900 - Study on Education of Social Cognition
Papers (24):
  • 岸本実. 台湾の緑色学校実践報告の分析による環境教育の学習評価のための長期的ルーブリック開発の試み. 社会科教育の創造. 2017. 24. 1-10
  • Minoru Kishimoto, Terumi Inoue, Kazuhito Ishibe. The International Exchange Activity Program with Information and Communication Technology for High-school students of Special Needs School. Memoirs of The Center for Educational Research and Training Shiga University. 2017. 25. 47-55
  • Wang Yu, Minoru Kishimoto. The Green School in Taiwan. Creation of Social Studies. 2016. 23. 11-20
  • 岸本実. 循環型社会について考える教材とルーブリックの開発-高校「現代社会」の実践を通して-. 滋賀大学教育学部社会科教育研究室編『社会科教育の創造』第22号. 2015. 22. 1-7
  • 岸本実. 社会科のパフォーマンス評価とルーブリック. 滋賀大学教育学部社会科教育研究室編『社会科教育の創造』. 2014. 20. 90-98
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MISC (23):
  • その他の著者. アイルランド共和国の「公民・社会・政治」. 滋賀大学教育学部社会科教育研究室編発行『社会科教育の創造』. 2006. 13. 99-108
  • その他の著者. 米国における歴史教育の目標と評価基準 -日本の「観点別評価」との比較-. 教育目標評価学会編『教育目標評価学会紀要』. 2005. 15. 26-38
  • その他の著者. ミシガン州立大学教育学部におけるインターンシップ. 滋賀大学教育学部社会科教育研究室編発行『社会科教育の創造』. 2005. 12. 81-94
  • その他の著者. 社会科における自然への関係論的なまなざし. 滋賀大学教育学部社会科教育研究室紀要 『社会科教育の創造』. 2004. 11. 67-76
  • その他の著者. アメリカ歴史教科書と多文化主義. 歴史科学協議会編『歴史評論』 校倉書房. 2002. 61-64
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Books (11):
  • moral education
    Kyodo Shuppan 2017 ISBN:9784319003273
  • 「評価の時代」を読み解く(下)
    日本標準 2010
  • 風土論の視点を組み込んだ資源・エネルギー・環境教育
    pp.14-18頁 2005
  • 現代化論を再考する-到達目標論-
    p.96-114頁 2002
  • アメリカの社会科
    221-236頁 2002
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Lectures and oral presentations  (3):
  • 大学と教育委員会および地域の資源を活用した特色ある実習の取り組み
    (平成30年度日本教職大学院協会研究大会 2018)
  • 戦後学校教育における政治主体形成の歴史的検討ー社会科学の継承と子どもの意見表明の観点からー
    (教育目標・評価学会第29回大会 2018)
  • Curriculum Development for Diversity in Japan
    (タイと日本における多様性のための教育 2018)
Education (4):
  • - 1990 Kyoto University
  • - 1990 Kyoto University Graduate School, Division of Education
  • - 1983 Kyoto University Faculty of Education
  • - 1983 Kyoto University Faculty of Education
Professional career (1):
  • 教育学修士 (その他の機関)
Work history (3):
  • 2017/04/01 - 現在 Shiga University Graduate School of Education Professor
  • 1996/04/01 - 2017/03/31 Shiga University Faculty of Education Professor
  • 1992 - 1996 Kagoshima Junior College Instructor
Committee career (6):
  • 2015 - 現在 関西教育学会 理事
  • 1999 - 現在 教育目標・評価学会 理事
  • 1900 - 日本社会科教育学会 その他の役職
  • 1900 - 日本教育方法学会 その他の役職
  • 1900 - 全国社会科教育学会 その他の役職
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Association Membership(s) (5):
日本社会科教育学会 ,  経済学教育学会 ,  教育目標・評価学会 ,  全国社会科教育学会 ,  日本教育方法学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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