Rchr
J-GLOBAL ID:200901092489009072
Update date: Dec. 18, 2024
Morita Eiji
モリタ エイジ | Morita Eiji
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Education - general
Research keywords (1):
Educational Technology
Research theme for competitive and other funds (30):
- 2023 - 2027 Sustainable Quality Improvement in Teacher-Librarian Education
- 2022 - 2026 チーム学校を実現する協働コンピテンシーの解明と養成課程共通学習プログラムの開発
- 2018 - 2022 Approaching to the global standard in education for professional librarians in schools
- 2017 - 2021 Developing On-line "moving Image education" program for Teachers
- 2014 - 2017 Development of a platform for utilizing online videos for teaching
- 2013 - 2016 Interdisciplinary study on the school library in Korea and Japan to find the possibility of cooperative development
- 2011 - 2014 A Comparative Policy Study on Closing the Gap of Academic Achievement
- 2011 - 2013 Comparative Study of influence of study abroad on the exchange students
- 2008 - 2010 A Comparative Sociological Study on Educational Policies Concerning Academic Achievements : Equity and excellence
- 2008 - 2010 ドイツにおける学力政策と日本との比較
- 2007 - 2008 学校からの効果的な情報提供のあり方に関する調査研究
- 2005 - 日本、ドイツ、スイスにおける授業スタイルと教員文化に関する比較研究
- 2004 - 2005 環境教育統合型地域環境マネジメントにおける高度人材育成の評価システム構築
- 2002 - 2005 Examining the effect of Science and Mathematics Instruction based on the principles of "adaptive expertise"
- 2001 - 2003 Development and Evaluation of the Internet Site Promoting International Exchange Learning
- 1999 - 2002 Integrated research on School Library in the learning and information society
- 1999 - 2001 An analytic study of teaching-learning Processes through collective comprehension activity
- 1997 - 1999 Development and Evaluation of Project-Based Curriculum Supporting Multimedia Production
- 1997 - 1998 学級集団全体による問題解決とペアによる問題解決の比較研究
- 1997 - 1998 Quantitative qualitative approach research to a configuration law and communication process of a twin human learning environment
- 1995 - 1995 算数科における集団討論の効果
- 1993 - 1993 日本の教師はアメリカの授業をどうみるか-教師の実践的知識を支える信念の抽出
- 1992 - 1993 Design of the Self-reflective Learning Environment with Usage of Hypermedia.
- 1987 - 1989 Individualization of education supported by multi media system
- 算数の授業における集団的知識構成
- メディア教育カリキュラムの開発研究
- 教師信念の日米比較研究
- Collective knowledge Construcion in the Math.Class
- Research and Development of Media Education Curriculum
- Comparative Study on US and JPN teacher's belief
Show all
Papers (40):
-
森田 英嗣, 五十里 元子, 田島 知之, 西村 寿子, 藤井 玲子. 沖縄「慰霊の日」報道はどう構成されているか -2018年6月24日の新聞分析から-. 大阪教育大学紀要. 人文社会科学・自然科学. 2022. 70. 121-136
-
多職種連携教育(IPE)における養成学生の専門性理解: 模擬ケース会議を通じて. 2021. 14. 67-82
-
荊木 まき子, 森田 英嗣, 平野 貴大. オンライン版多職種連携教育における模擬ケース会議-多職種連携教育における専門性理解. 日本教育心理学会総会発表論文集. 2021. 63. 446
-
Online lesson of simulated case conference in Interprofessnal education:Understanding school profession in Interprofessnal education. 2021. 51. 51. 173-184
-
森本洋介, 松本寿一, 森田英嗣. 動画の読み解き能力を習得するためのオンライン教材〈VVCweb〉試験版の学習効果. 大阪教育大学紀要. 人文社会科学・自然科学. 2020. 68. 109-128
more...
MISC (104):
-
森田英嗣. Information and Communications Technologies (ICT) and the Quality of Learning: an International OECD/CERI Study (By Edwyn O. James) にみるOECDのICT導入戦略. 2013 年度科学研究費助成研究報告書『日本と韓国における学校図書館の比較と発展の可能性に関する学際的研究』(課題番号25381087). 2014. 27-31
-
中島順子, 森田英嗣. NIEにおける<本来的な読み>の意義と効果. 日本NIE学会誌. 2014. 9. 9. 43-53
-
熊本喬, 森田英嗣. 新聞記事を題材にしたコミュニケーションが活性化する条件に関する研究. 日本NIE学会誌. 2014. 9. 9. 75-78
-
森田英嗣. メディアと情報にかかわる教育の編み直しとその方向. 国民教育文化総合研究所 メディア教育研究委員会報告書『メディアと学校』. 2013. 27-31
-
森田英嗣. 学校のIT化ー研修の焦点. 授業力&学級統率力. 2013. 46. 46-47
more...
Books (61):
-
日本教職員組合編『日本の教育(第71集)』
アドバンテージサーバー 2022
-
日本の教育(64集)
2015
-
志水宏吉・山田哲也編『学力格差是正策の国際比較』
岩波書店 2015
-
日本の教育(第63集)
アドバンテージサーバー 2014
-
学校教育と新聞活用
2013
more...
Education (4):
- 1988 - 1989 Osaka University Graduate School of Human Sciences
- 1984 - 1986 千葉大学大学院 教育学研究科
- 1983 - 1984 Ibaraki University College of Education
- 1980 - 1983 Ibaraki University Faculty of Education
Professional career (1):
- Master (Education) (Chiba University)
Work history (6):
Association Membership(s) (4):
日本教育社会学会
, American Educational Research Association
, 日本教育心理学会
, 日本教育工学会
Return to Previous Page