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J-GLOBAL ID:200901092719297714   Update date: Sep. 26, 2024

Kuriki Kei

クリキ ケイ | Kuriki Kei
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (1): Marketing
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2024 - 2028 エフェクチュエーションによる価値創造プロセスに関する総合的研究
  • 2022 - 2025 An exploratory study of the dynamics of marketing activities that complement marketing agility.
  • 2020 - 2024 An empirical study on the activators in organizations that contribute to effectual market creation
  • 2018 - 2021 Effect of Regional Industrial Structure on Interest Adjustment in DMO: Comparative case study between US cities
  • 2015 - 2018 Development of a model of marketing based on Effectuation
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Papers (54):
  • 栗木 契. イノベーションを活性化するマーケティング・リサーチ. 国民経済雑誌. 2022. 226. 6. 49-65
  • Honjo Kayoko, Kuriki Kei. Transformation of a Business Model Triggered by a Scandal with Internal Branding as a Lever:: Axas Corporation. Japan Marketing Journal. 2022. 42. 2. 63-72
  • 栗木契. エフェクチュエーションと競争戦略の補完性. 国民経済雑誌. 2021. 223. 2. 37-47
  • 栗木 契. 観光マーケティングの諸相. マーケティングジャーナル. 2020. 39. 4. 3-6
  • KURIKI KEI. 失敗に学ぶマーケティングのロードマップ:エフェクチュエーションの役割. 国民経済雑誌. 2019. 第219巻. 第3号
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MISC (197):
  • 栗木契. クイックコマースの可能性. BtoBコミュニケーション 一般社団法人日本BtoB広告協会. 2024. 651. 11-16
  • 栗木契. 不確実性の中に企業家的機会を見いだすマーケティング. 季刊ひょうご経済. 2024. 163. 12-13
  • 栗木契. わらしべ長者は、企業家マーケティングを実践していた?. 季刊ひょうご経済. 2024. 162. 12-13
  • 栗木契. なぜ起業や新規事業立ち上げの達人は「失敗を責めたり悔やんだりしない」のか?一流アントレプレナーに学ぶトラブルの“有効活用”. まぐまぐニュース. 2024
  • 栗木契. アフリカでは「エアコンのサブスク」が正解だった...ダイキンがたどり着いた「高価な日本製品」の正しい売り方. プレジデントオンライン. 2024
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Books (30):
  • エフェクチュアル・シフト不確実性に企業家的機会を見いだすマーケティングの探求
    千倉書房 2024 ISBN:4805113154
  • プレMBAの知的武装
    中央経済社 2021
  • デジタル・ワークシフト-マーケティングを変えるキーワード30
    産学社 2018
  • 1からのグローバル・マーケティング
    碩学舎 2017
  • 日本のビジネスシステム
    有斐閣 2016
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Lectures and oral presentations  (40):
  • "起業家支援のマーケティング・リサーチ:エフェクチ ュエーションにもとづく考察"
    (日本商業学会 第 11 回全国研究報告会プログラム ZOOM によるオンライン開催 2021)
  • エフェクチュエーションの役割
    (日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2020 オンライン 2020)
  • デジタル・ディスラプションとエフェク チェーション
    (日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2017 2017)
  • 「マーケティングの神話」と「エフェクチュエーション」
    (日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2014 2014)
  • An empirical research to explore the effects of the use of company web sites for marketing
    (International Conference of Asian Marketing Association;Sogang University ,Seoul Korea 2014)
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Education (1):
  • - 1997 神戸大学 大学院経営学研究科(博士後期課程)修了
Professional career (2):
  • 修士(商学) (神戸大学)
  • 博士(商学) (神戸大学)
Committee career (6):
  • 2013/07 - 2017/06 日本商業学会 理事
  • 2015/04 - 日本消費者行動研究学会 理事
  • 2009/04 - 2015/03 日本消費者行動研究学会 幹事
  • 2012/11 - 日本マーケティング学会 理事
  • 2008/04 - 2010/03 日本商業学会 理事
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Awards (2):
  • 2009/05 - 日本商業学界 日本商業学界優秀論文賞 『構築主義の視角によるマーケティング・リサーチ再考』
  • 2002 - 電気通信普及財団 第18回・テレコム社会科学賞・奨励賞 -
Association Membership(s) (4):
日本商品学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  組織学会 ,  The Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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