Rchr
J-GLOBAL ID:200901092719297714
Update date: Sep. 26, 2024
Kuriki Kei
クリキ ケイ | Kuriki Kei
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Commerce
Research keywords (1):
Marketing
Research theme for competitive and other funds (14):
- 2024 - 2028 エフェクチュエーションによる価値創造プロセスに関する総合的研究
- 2022 - 2025 An exploratory study of the dynamics of marketing activities that complement marketing agility.
- 2020 - 2024 An empirical study on the activators in organizations that contribute to effectual market creation
- 2018 - 2021 Effect of Regional Industrial Structure on Interest Adjustment in DMO: Comparative case study between US cities
- 2015 - 2018 Development of a model of marketing based on Effectuation
- 2014 - 2018 ソーシャルメディアにおけるリーチと行動意図形成のトレードオフに関する実証研究
- 2013 - 2016 「意味の厚さの記述」を通じたマーケティング・リフレーミングの実践プロセスの解明
- 2011 - 2015 The historical research on the groundbreaking stage of digital book diffusion process
- 2010 - 2014 A Theoretical and Empirical Study of Innovations in the current commercial business and the new currency
- 2010 - 企業ウェブサイトのグローバル・マネジメントに関する実証研究
- 2007 - マーケティング競争下におけるロバストデザイン戦略の競争優位性についての実証研究
- 2006 - グローバル・ネットワーク型企業における競争基盤と資源展開に関する実証研究
- 2003 - 2005 新規事業における創発的市場プロセスにマーケティングマネジメントが果たす役割の解明
- 2003 - 2005 The Research on the Strategic Development of Community and Communication through Internet
Show all
Papers (54):
-
栗木 契. イノベーションを活性化するマーケティング・リサーチ. 国民経済雑誌. 2022. 226. 6. 49-65
-
Honjo Kayoko, Kuriki Kei. Transformation of a Business Model Triggered by a Scandal with Internal Branding as a Lever:: Axas Corporation. Japan Marketing Journal. 2022. 42. 2. 63-72
-
栗木契. エフェクチュエーションと競争戦略の補完性. 国民経済雑誌. 2021. 223. 2. 37-47
-
栗木 契. 観光マーケティングの諸相. マーケティングジャーナル. 2020. 39. 4. 3-6
-
KURIKI KEI. 失敗に学ぶマーケティングのロードマップ:エフェクチュエーションの役割. 国民経済雑誌. 2019. 第219巻. 第3号
more...
MISC (197):
-
栗木契. クイックコマースの可能性. BtoBコミュニケーション 一般社団法人日本BtoB広告協会. 2024. 651. 11-16
-
栗木契. 不確実性の中に企業家的機会を見いだすマーケティング. 季刊ひょうご経済. 2024. 163. 12-13
-
栗木契. わらしべ長者は、企業家マーケティングを実践していた?. 季刊ひょうご経済. 2024. 162. 12-13
-
栗木契. なぜ起業や新規事業立ち上げの達人は「失敗を責めたり悔やんだりしない」のか?一流アントレプレナーに学ぶトラブルの“有効活用”. まぐまぐニュース. 2024
-
栗木契. アフリカでは「エアコンのサブスク」が正解だった...ダイキンがたどり着いた「高価な日本製品」の正しい売り方. プレジデントオンライン. 2024
more...
Books (30):
-
エフェクチュアル・シフト不確実性に企業家的機会を見いだすマーケティングの探求
千倉書房 2024 ISBN:4805113154
-
プレMBAの知的武装
中央経済社 2021
-
デジタル・ワークシフト-マーケティングを変えるキーワード30
産学社 2018
-
1からのグローバル・マーケティング
碩学舎 2017
-
日本のビジネスシステム
有斐閣 2016
more...
Lectures and oral presentations (40):
-
"起業家支援のマーケティング・リサーチ:エフェクチ ュエーションにもとづく考察"
(日本商業学会 第 11 回全国研究報告会プログラム ZOOM によるオンライン開催 2021)
-
エフェクチュエーションの役割
(日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2020 オンライン 2020)
-
デジタル・ディスラプションとエフェク チェーション
(日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2017 2017)
-
「マーケティングの神話」と「エフェクチュエーション」
(日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2014 2014)
-
An empirical research to explore the effects of the use of company web sites for marketing
(International Conference of Asian Marketing Association;Sogang University ,Seoul Korea 2014)
more...
Education (1):
- - 1997 神戸大学 大学院経営学研究科(博士後期課程)修了
Professional career (2):
- 修士(商学) (神戸大学)
- 博士(商学) (神戸大学)
Committee career (6):
Awards (2):
- 2009/05 - 日本商業学界 日本商業学界優秀論文賞 『構築主義の視角によるマーケティング・リサーチ再考』
- 2002 - 電気通信普及財団 第18回・テレコム社会科学賞・奨励賞 -
Association Membership(s) (4):
日本商品学会
, 日本消費者行動研究学会
, 組織学会
, The Japan Society of Marketing and Distribution
Return to Previous Page