Rchr
J-GLOBAL ID:200901094640327432   Update date: Jun. 06, 2020

Honda Ken

ホンダ ケン | Honda Ken
Homepage URL  (1): http://www.ms.yamanashi.ac.jp/~honda-lab/index.html
Research field  (1): Theoretical studies related to particle-, nuclear-, cosmic ray and astro-physics
Research keywords  (12): Cosmic Ray ,  Air Shower ,  Nuclear Interaction ,  宇宙線 ,  空気シャワー ,  核相互作用 ,  cosmic ray ,  最高エネルギー宇宙線 ,  空気シャワー ,  宇宙線 ,  素粒子・原子核・宇宙線・宇宙物理 ,  Cosmic Ray
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • Study on Ultla High Energy Cosmic Ray
  • Study on the Composition of Cosmic Ray with the Energy above 10^15eV
  • Study on the Arrival Time Distribution of Air Showers
  • 最高エネルギー宇宙線の研究
  • 10^15eV以上のエネルギー領域における宇宙線化学組成の研究
Show all
MISC (47):
Books (1):
  • 宇宙線望遠鏡計画
    2007
Lectures and oral presentations  (15):
  • TA実験159:大気モニター全体報告
    (日本物理学会第64回年次大会 2009)
  • 宇宙線望遠鏡装置の中央レーザ・システムによる大気モニター
    (山梨講演会講演論文集 2008)
  • 宇宙線望遠鏡計画におけるラジオゾンデ観測の検討
    (山梨講演会講演論文集 2008)
  • 宇宙線望遠鏡計画における大気モニター・システム
    (山梨講演会講演論文集 2008)
  • TA実験148:大気モニター全体報告
    (日本物理学会2008年秋季大会 2008)
more...
Education (3):
  • - 1976 Osaka City University
  • - 1976 Osaka City University
  • - 1971 Saitama University
Professional career (3):
  • (BLANK)
  • (BLANK)
  • 理学博士 (大阪市立大学)
Work history (4):
  • 1998/01 - University of Yamanashi Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education, Education (Childhood developmental education)
  • 1984/11 - University of Yamanashi Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education, Education (Childhood developmental education)
  • 1976/12 - University of Yamanashi Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education, Education (Childhood developmental education)
  • University of Yamanashi Department of Research Interdisciplinary Graduate School of Medicine and Engineering, Information System Engineering
Association Membership(s) (3):
精密工学会 ,  日本物理教育学会 ,  日本物理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page