Rchr
J-GLOBAL ID:200901095451003967   Update date: Sep. 01, 2022

Matsufuji Midori

マツフジ ミドリ | Matsufuji Midori
Affiliation and department:
Job title: professor
Homepage URL  (1): http://www.tsukuba-tech.ac.jp/ge/~midori/
Research field  (2): Linguistics ,  Science education
Research keywords  (6): 交流教育 ,  言語教育における手話の利用 ,  聴覚障害者に対する英語教育 ,  Exchanging program for the Deaf in Japan and U.S.A. ,  Usage of sign languages in teaching languages ,  Education of English to the Japanese Deaf
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 日本におけるSignWritingを用いた手話の記述方法
  • 聴覚障害者を対象とする諸外国の大学教育実践に関する比較研究
  • 英語を表す手話を用いた英語教授法の開発
  • 日本の聴覚障害者に対する英語教育
  • Practice of Higher Education for the Deaf in Japan and U.S.
Show all
MISC (39):
  • 聞こえなくても英語はできる. 聴覚障害. 2004. vol.59 7月号 29-34,48
  • A Preparatory Study of Producing a CD-ROM of American Signs for Deaf Students to Learn English in Japan. TCT Education of Disabilities. 2003. vol.2 43-51
  • The Exchange of the Students between China, America and Japan: The PEN-International Student Ambassadors Visit to China. 筑波技術短期大学. 2003. vol.2 53-61
  • 三国聾学生国際交流. 聴覚障害. 2002. vol.57 40-47
  • Robert Panara Haiku Contest at NTID and TCT. TCT Education of Disabilities. 2002. vol.1(1)
more...
Books (10):
  • 聴覚障害児の学力を伸ばす教育(監訳)
    明石書店 2010 ISBN:9784750331157
  • 聴覚障害児・者支援の基本と実践
    中央法規 2008 ISBN:9784805847947
  • 聴覚障害教育の基本と実際(共著)
    田研出版株式会社 2006 ISBN:4860890094
  • 世界の精神保健(共訳)
    明石書店 2004 ISBN:4750320188
  • 聾の人びとの歴史(翻訳・共著)
    明石書店 2003
more...
Education (3):
  • - 1993 University of Tsukuba Master's Program in Education
  • - 1993 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
  • - 1975 東京教育大学 文学部 文学科独語学独文学専攻
Professional career (1):
  • (BLANK)
Committee career (1):
  • 2003 - 聴覚障害英語教育研究会 会長
Association Membership(s) (7):
The Japan Association for Language Teaching ,  聴覚障害英語教育研究会 ,  日本リハビリテーション連携科学学会 ,  ろう教育科学会 ,  日本特殊教育学会 ,  日本聴覚障害・教育工学研究会 ,  全日本聾教育研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page