Rchr
J-GLOBAL ID:200901095520007619
Update date: Jan. 30, 2024
Abe Shingo
アベ シンゴ | Abe Shingo
Affiliation and department:
Homepage URL (1):
https://wps.itc.kansai-u.ac.jp/s-abe/
Research field (1):
Social psychology
Research keywords (5):
パーソナリティ
, 叱り
, 対人葛藤
, 感情
, 怒り
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2017 - 2022 An analysis and practical application of the evaluation dimensions of reprimanding: Focusing on the personality traits of both senders and receivers of reprimand
- 2012 - 2016 The inhibition factors of narcissists' interpersonal conflict
- 怒りと人間関係 組織風土 産業ストレス
Papers (52):
-
Shingo Abe, Jin Ota. The Effects of Narcissism and Humor Coping on Anger Expression in Married Couples 1. Japanese Psychological Research. 2021
-
阿部晋吾, 太田仁, 福井斉. 高校生における性格特性の Dark Triad と援助要請態度との関連. 関西大学心理学研究. 2020. 11. 1-9
-
Abe Shingo, Oshio Atsushi, Kawamoto Tetsuya, Ito Hiroyuki, Hirashima Taro, Tsubota Yuki, Tani Iori. Smokers Are Extraverted in Japan: Smoking Habit and The Big Five Personality Traits. SAGE Open. 2019. July-September 2019. 1-6
-
阿部晋吾, 森一誠. 街歩き謎解きゲームの心理的効果: 気分および地域イメージの変化と, 地域ロイヤルティへの影響. 梅花女子大学心理こども学部紀要. 2019. 9. 49-58
-
阿部晋吾, 小塩真司. Does marital duration moderate (dis)similarity effects of personality on marital satisfaction?. Sage Open. 2018. 8, 1-7
more...
MISC (1):
-
Taro Hirashima, Hiroyuki Ito, Iori Tani, Yuki Tsubota, Atsushi Oshio, Shingo Abe, Tetsuya Kawamoto, Antonio Terracciano, Angelina Sutin. Big-Five personality traits and body mass index (BMI) in Japan: A cross-sectional and longitudinal study. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 898-899
Education (2):
- - 2005 Kansai University
- - 1999 Waseda University School of Human Sciences
Professional career (1):
Work history (4):
- 2019/04 - 現在 関西大学社会学部 教授
- 2016/04 - 2019/03 梅花女子大学心理こども学部心理学科 教授
- 2011/04 - 2016/03 梅花女子大学心理こども学部心理学科 准教授
- 2006/04 - 2011/03 梅花女子大学現代人間学部心理学科 講師
Awards (1):
- 2006/04/01 - 社会安全研究財団 若手研究助成最優秀論文
Association Membership(s) (6):
産業・組織心理学会
, 日本犯罪心理学会
, 日本社会心理学会
, 日本心理学会
, Society for Personality and Social Psychology
, 日本教育心理学会
Return to Previous Page