Rchr
J-GLOBAL ID:200901095740582320   Update date: Jan. 30, 2024

Otsuka Ken'ichi

オオツカ ケンイチ | Otsuka Ken'ichi
Affiliation and department:
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Foreign language education
Research keywords  (2): 英語教育学 ,  応用言語学
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2023 - 2026 Developing and validating a training program to improve domain-specific working memory efficiency in second language.
  • 2007 - 2008 公立高校入試英語リスニングテストにおけるタスクタイプが成績解釈に与える影響
  • 2006 - 2007 英語教育プログラム評価改善
  • 学習者の情意要因の影響
  • テストタスクの影響
MISC (8):
  • OTSUKA Ken'ichi. Is "Repetition" Essential for Listening Comprehension Tests?. The bulletin of the Kanto-koshin-etsu English Language Education Society. 2010. 24. 24. 25-35
  • 大塚 賢一. 茨城工業高等専門学校における海外短期語学研修の言語学的教育効果検証. 茨城工業高等専門学校研究彙報. 2009. 44. 23-30
  • OTSUKA Ken'ichi, NEGISHI Junko. The Effect of a Two-Week Study Abroad Program on Speaking Fluency and the Relationship Among Fluency, English Use Anxiety, and English Classroom Anxiety. The bulletin of the Kanto-koshin-etsu English Language Education Society. 2009. 23. 23. 59-70
  • OTSUKA Ken'ichi. The Immediate and Lasting Effect of a Two-Week Study Abroad Program on Students' English Communication Abilities and English Learning Anxieties. The bulletin of the Kanto-koshin-etsu English Language Education Society. 2008. 22. 22. 35-46
  • Ken'ichi OTSUkA. The effects of item stems, answer options, and repetitions on listening comprehension tests for Japanese high school learners of English. Proceedings of the 13th conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics. 2008. 22. 35-46.
more...
Books (1):
  • 教員養成における英語教育のこれから-小学校外国語活動を見据える- 第一章 3(分担執筆)
    中部日本教育文化会 2011 ISBN:9784885218637
Lectures and oral presentations  (6):
  • 短期海外語学研修が参加者の英語力に与える影響と英語使用・英語授業不安との関係
    (第34回 全国英語教育学会 東京研究大会, 昭和女子大学. 2008)
  • The effects of item stems, answer options, and repetitions on listening comprehension tests for Japanese high school learners of English.
    (The 13th conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics. University of Hawaii, Manoa, U.S.A. 2008)
  • リスニングテストにおける英文放送回数の妥当性検証
    (第33回 全国英語教育学会 大分研究大会 2007)
  • 短期語学研修が学生の英語力と情意要因に与える影響とその期間
    (関東甲信越英語教育学会 第31回千葉研究大会 2007)
  • The effect of previewing item-stems and answer options and the effect of repetition of a text in a listening comprehension tests.
    (The 12th conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics. Pattaya, Thailand. 2007)
more...
Education (1):
  • Waseda University Graduate School of Education
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (早稲田大学)
Association Membership(s) (5):
大学英語教育学会 ,  全国英語教育学会 ,  関東甲信越英語教育学会 ,  日本テスト学会 ,  Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page