Rchr
J-GLOBAL ID:200901096064949310   Update date: Jan. 30, 2024

Nakayama Satosi

ナカヤマ サトシ | Nakayama Satosi
Affiliation and department:
Research field  (1): Special needs education
Research keywords  (3): Psychology for Human Services ,  聴覚障害教育 ,  福祉教育
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2024 里親家庭を巣立つ若者の自立支援と共感性の獲得に関する実証的研究
  • 2018 - 2021 Research on independence support for foster children leaving care
  • 2014 - 2017 An Empirical Study on Foster Parental Problems from Caring for Children with Developmental Disabilities
  • 2004 - 2006 The Using Strategies to Imagery information for Hearing Impaired children Analysis of Eye Movements in referring visual materials
  • 2001 - 2003 Reading Comprehension Strategies for Hearing Impaired children Analysis of Eye Movements in Silent Reading
Show all
MISC (11):
  • 金城悟, 中山哲志. 里親の養育負担感に関する一考察 -里母の身体的・精神的負担の分析を通して-. 東京家政大学研究紀要. 2018. 58. 1. 25-32
  • PROVIDING ACCESSIBILITY OF INFORMATION RESOURCES FOR DEAF AND HARD-OF- HEARING STUDENT: A REPORT on the Efforts One Small -Scale University in JAPAN. 2011. 18. 73-93
  • 聴覚障害児の擬態語に関する研究、動的文字による擬態語指導の試み. 日本特殊教育学会(第38回)発表. 2000
  • Nakayama Satoshi. Participation in Caring for Pupils Who are Deaf. Bulletin of National School for the Deaf, Tsukuba University. 2000. 22. 2-10
  • Partcipation in Caring for Deaf Students. Bulletin of University of Tsukuba Shool for the Deaf. 2000. 22. 2-10
more...
Books (6):
  • 「子どもの成長とアロマザリング」里親里子問題への接近
    ナカニシヤ出版 2018
  • [福祉心理学の世界」人の成長を辿って
    ナカニシヤ出版 2018
  • 福祉心理学総説
    田研出版 2011
  • Deaf Learners Development in Curriculum and Instrument
    2010
  • 福祉心理学 -援助を必要とする人のためにー
    ブレーン出版 2002
more...
Education (3):
  • - 1992 University of Tsukuba
  • - 1992 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
  • - 1975 東京教育大 教育学部 特殊教育
Committee career (1):
  • 日本福祉心理学会 常任理事
Association Membership(s) (2):
日本福祉心理学会 ,  日本特殊教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page