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J-GLOBAL ID:200901096930489781   Update date: Sep. 18, 2024

YAMANISHI Hiroyuki

ヤマニシ ヒロユキ | YAMANISHI Hiroyuki
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (1): 英語教育学
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2022 - 2025 Toward developing a novel English educational method by visualizing English skills through fNIRS-based neuroimaging
  • 2021 - 2024 社会的コンテクストの視点からの大学英語ライティング・タスク開発とオンライン提供
  • 2015 - 2019 Developing L2 (English) writing tasks that allow learners to practice writing with social context
  • 2015 - 2019 How do mobile technologies affect L2 learning?: Smartphone apps vs. pocket e-dictionaries
  • 2014 - 2018 The Kansai University Bilingual Essay Corpus (KUBEC) Project
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Papers (33):
  • 久留友紀子, 山西博之. 社会的コンテクストへの気づきを促すライティング・タスク. JACET関西支部ライティング指導研究会紀要. 2023. 15. 109-118
  • 山西博之. 自己調整可能な書き手の育成を目指したプロセスライティング指導の理工系学部生への効果. JACET関西支部ライティング指導研究会紀要. 2023. 15. 91-97
  • Masumi Ono, Hiroyuki Yamanishi, Yuko Hijikata. Holistic and Analytic Assessments of the TOEFL iBT® Integrated Writing Task. JLTA Journal. 2019. 22. 0. 65-88
  • Hiroyuki Yamanishi, Masumi Ono, Yuko Hijikata. Developing a Scoring Rubric for L2 Summary Writing: A Hybrid Approach Combining Analytic and Holistic Assessment. Language Testing in Asia. 2019. 9. 13. 1-22
  • Yukiko Kuru, Hiroyuki Yamanishi, Kayoko Kinshi, Junko Otoshi, Michiko Masaki. English Writing Episodes in the Japanese Workplace: A Survey Study. 2019. 13. 25-30
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MISC (7):
  • 山西博之. 書評『「書く力」の発達:第二言語習得論と第二言語ライティング論の融合に向けて」. 大修館書店『英語教育』. 2024. 2024年7月号
  • 山西博之. 書評『英語ライティングの指導:基礎からエッセイライティングへのステップ』. 大修館書店『英語教育』. 2023. 2023年8月号. 74
  • 山西博之. オンライン授業でマルチタスク化するライティング活動をどう支援するか. 大修館書店『英語教育』(2020年12月号). 2020. 18-19
  • 山西博之. 書評『ネイティブが教える日本人研究者のための論文の書き方・アクセプト術』. 大修館書店『英語教育』(2020年5月号). 2020
  • 山西博之. パフォーマンステスト初心者へのアドバイス【ライティング】. 大修館書店『英語教育』(2019年5月号). 2019
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Books (7):
  • 『中・上級英語ライティング指導ガイド』
    大修館書店 2019 ISBN:9784469246292
  • 『大規模バイリンガルエッセイコーパスの構築とデータ分析のための各種システムの開発』
    溪水社 2018 ISBN:9784863274327
  • 『ICTを活用した英語アカデミック・ライティング指導-支援ツールの開発と実践-』
    金星堂 2017
  • 『言葉で広がる知性と感性の世界-英語・英語教育の新地平を探る-』
    溪水社 2016
  • 『外国語教育研究ハンドブック-研究手法のより良い理解のために-』
    松柏社 2012 ISBN:9784775401835
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Lectures and oral presentations  (2):
  • Triangulating self, peer, and teacher assessment of L2 summary writing in Japanese universities
    (LTRC 2022 (43rd LANGUAGE TESTING RESEARCH COLLOQUIUM) 2022)
  • 「ライティングの指導と評価:理論と実践の視点から」in『英語のアウトプットにおける指導と評価を考える』
    (第50回KELESセミナー 2020)
Education (3):
  • 2004 - 2007 Hiroshima University
  • 2002 - 2004 Hiroshima University
  • 1998 - 2002 Keio University Faculty of Letters
Professional career (2):
  • 博士(教育学) (広島大学)
  • 修士(教育学) (広島大学)
Work history (9):
  • 2020/04 - 現在 Chuo University Faculty of Science and Engineering
  • 2018/04 - 2020/03 Chuo University Faculty of Science and Engineering
  • 2017/04 - 2018/03 Tokyo University of Science General Education, Faculty of Science and Technology
  • 2013/04 - 2017/03 Kansai University Graduate School
  • 2012/04 - 2017/03 Kansai University Faculty of Foreign Language Studies
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Committee career (5):
  • 2018/04 - 現在 日本言語テスト学会(JLTA) Web公開委員
  • 2011/04 - 2023/03 大学英語教育学会(JACET) 本部研究促進委員
  • 2018 - 2022 関西英語教育学会(KELES) 『英語教育研究』(SELT)編集委員
  • 2016/04 - 2020/03 外国語教育メディア学会(LET) 理事,関西支部事務局長
  • 2009/04 - 2011/03 大学英語教育学会(JACET) 関西支部 広報・紀要担当幹事
Awards (2):
  • 2021/03 - 中央大学 学術研究奨励賞
  • 2020/09 - 外国語教育メディア学会(LET) 学術賞
Association Membership(s) (5):
THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  Japan Language Testing Association ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION ,  JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE EDUCATION FOR TECHNOLOGY ,  THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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