Rchr
J-GLOBAL ID:200901097224013045   Update date: Aug. 01, 2024

Chiba,Reiko Chiba

チバ レイコ | Chiba,Reiko Chiba
Research field  (2): Foreign language education ,  Linguistics
Research keywords  (3): 英語教育 ,  社会言語学 ,  言語学
Papers (27):
  • "Evaluative Reactions to L2 English: American, Hong Kong Chinese, and Japanese Views". 福島大学商学論集. 2010. 79巻2号
  • "Evaluative Reactions to L2 English: American, Hong Kong Chinese, and Japanese Views". 福島大学商学論集. 2010. 79巻2号
  • "Evaluative Reactions to L2 English: American, Hong Kong Chinese, and Japanese Views". 福島大学商学論集. 2010. 79巻2号
  • Language Policies and Language Rights in Singapore. 2010
  • "Japanese Motivation and Intelligibility of English as an International Language". 福島大学商学論集. 2009. 78巻2号
more...
MISC (10):
  • "Beliefs about Learning and Teaching Communicative English in Japan". JALT Journal (Japan Association of Language Teachers). 2001
  • "Beliefs about Learning and Teaching Communicative English in Japan". JALT Journal (Japan Association of Language Teachers). 2001
  • "Evaluating L1 and L2 Spoken Narratives of Japanese College Students". Revista de lenguas para finesespecificos No.3(RLFE3). 1996
  • "Evaluating L1 and L2 Spoken Narratives of Japanese College Students". Revista de lenguas para finesespecificos No.3(RLFE3). 1996
  • "The Concept of Employment Contract:A Cross Cultural Study". Department of Foreign Languages and Literature, National Cheng-Kung University Taiwan. 1991
more...
Books (18):
  • 『Cultural DiversityII』
    三修社 2007
  • 『速聴即解!TOEIC TEST990奪取 』
    アスク 2004
  • 『速聴即解!TOEIC TEST860奪取 』
    アスク 2004
  • 『Prominence: EnglishI』
    東京書籍 2003
  • 『Cultural Diversity:身近にある異文化』
    三修社 2002
more...
Works (2):
  • (翻訳)『アメリカンヒストリー入門』
    1992 -
  • (翻訳)「インドの英語」(フランシス・ブリットー著)「ミャンマーの英語」(ティ・ハ著)
    編著者:本名信行 1990 -
Education (1):
  • 1982 - 1984 イリノイ大学大学院 英語教授法専攻
Professional career (1):
  • Master of Arts (イリノイ大学大学院)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page