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J-GLOBAL ID:200901097299600574   Update date: Sep. 25, 2024

Osada Naoko

オサダ ナオコ | Osada Naoko
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (6): Education - general ,  Tertiary education ,  Educational technology ,  Human interfaces and interactions ,  Cognitive sciences ,  Gender studies
Research keywords  (1): 教育学、教育方法、高等教育、教育工学、学習科学、キャリア教育、産学連携教育、情報デザイン
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2022 - 2025 Educational Quality Improvement through Mutual Faculty Development with Peer Review of Online Courses
  • 2020 - 2025 大学におけるキャリア教育の質保証に向けたカリキュラム・マネジメントのモデルの開発
  • 2017 - 2021 A Study on the Experience Oriented Design and Evaluation of Project-based Learning
  • 2012 - 2016 Learning Model of the Work-based Project Activities in Higher Education
  • 2011 - 2016 Building a Model for Quality Assurance in Curriculum Development Using Course Portfolio
Papers (30):
  • 髙尾郁子, 長田尚子, デイヴィス恵美, 神崎秀嗣, 田中浩朗, 飯吉透. 教育実践コミュニティにおける実践知の共有-パターン・ランゲージの開発を通じて-. CIEC 2024 PCカンファレンス論文集. 2024. 73-76
  • 長田尚子, 中川洋子. 大学キャリア教育のマネジメント推進に向けた探索的検討 : 全学型キャリア教育科目に関する大規模私立大学のWeb情報の類型化をもとに. 大学教育学会誌. 2024. 46. 1. 173-183
  • 長田尚子, デイヴィス恵美, 髙尾郁子, 神崎秀嗣, 田中浩朗. パターン・ランゲージで理解する教育実践コミュニティ --MOSTフェローシッププログラムを事例として--. AsianPLoP2024 Short Paper. 2024
  • 長田 尚子, デイヴィス 恵美, 髙尾 郁子, 神崎 秀嗣, 田中 浩朗. パターン・ランゲージの開発を通じた相互研修型FDの実践コミュニティに関する事例検討. 日本教育工学会研究報告集. 2022. 2022. 3. 34-41
  • Naoko Osada, Yoko Nakagawa. A case study on the curriculum development for cooperative education in general education. Refereed Proceedings of the 4th WACE International Research Symposium on Cooperative Education. 2022. 96-100
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Books (2):
  • 新版 キャリア教育概説
    東洋館出版社 2020
  • 『学びあいが生みだす書く力 大学におけるレポートライティング教育の試み』(青山学院大学総合研究所叢書)
    丸善プラネット株式会社 2009
Lectures and oral presentations  (62):
  • 大学キャリア教育担当者の教育改善ジレンマに関する探索的検討-語りの質的コーディングによる予備的分析-
    (日本キャリア教育学会第46回研究大会 2024)
  • 写実的描画を通じて入門者が理解する意味と創造性:作品と制作メモにもとづく探索的検討
    (日本認知科学会第41回大会オーガナイズドセッション:創造とその解釈における意味の役割 2024)
  • 実践コミュニティにおける当事者研究としてのパターン・ランゲージ開発と活用
    (立命館大学認知科学研究センター第50回研究会 2024)
  • 実践コミュニティにおける活動と学び合いの推進に向けて -パターン・ランゲージを用いた事例検討とワークショップ-
    (大学教育学会第46回大会ラウンドテーブル 2024)
  • オンライン授業見学ネットワークの構築と実践から見えた大学横断型FDの可能性 -AI時代に人間の教師は協働できるか-
    (第30回大学教育研究フォーラム参加者企画セッション 2024)
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Works (3):
  • 「教育に情熱を注ぐ教員を後押しするコミュニティのことば」コミュニティ初版公開
    長田尚子, デイヴィス恵美, 神崎秀嗣, 町田小織, 髙尾郁子, 田中浩朗 (分担執筆) 2023 -
  • 「コーオプ演習での活動を深める 考えと動きを創る20のパターン」小冊子作成
    2017 - 2020
  • 「企業を知るための活動事例集」小冊子作成
    2015 - 2015
Education (1):
  • - 2008 Aoyama Gakuin University Doctoral course, Graduate School of Literature Pedagogy Major
Professional career (1):
  • Ph.D. (Education) (Aoyama Gakuin University)
Committee career (6):
  • 2023/04 - 現在 日本キャリア教育学会 近畿地区部会幹事
  • 2022/01 - 現在 日本キャリア教育学会 学会誌編集委員
  • 2022/01 - 現在 日本認知科学会 研究分科会「デザイン・構成・創造」 幹事
  • 2012/03 - 現在 京都大学高等教育研究開発推進センター 第1期MOSTフェロー
  • 2024/01 - 2024/03 AsianPLoP2024 Program Committee
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Association Membership(s) (6):
日本質的心理学会 ,  大学教育学会 ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY OF CAREER EDUCATION ,  HUMAN INTERFACE SOCIETY ,  Japan Society for Educational Technology ,  JAPANESE COGNITIVE SCIENCE SOCIETY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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