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J-GLOBAL ID:200901097460972894   Update date: Aug. 01, 2024

Hasegawa Yutaka

ハセガワ ユタカ | Hasegawa Yutaka
Affiliation and department:
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Education - general
Research keywords  (7): 学習支援 ,  子どもの貧困 ,  防災教育・学習 ,  教育方法学 ,  学校教育学 ,  福祉教育 ,  社会科教育
Research theme for competitive and other funds  (18):
  • 2019 - 2022 人口減少社会における子ども・若者の包括的支援と地域再生に向けた公私連携・協働
  • 2016 - 2019 「子どもの貧困」問題解決にむけた包括的支援と地域再生における公私連携・協働
  • 2013 - 2016 Curriculum development to improve practical ability of high school welfare teachers
  • 2005 - 2008 Research on systematizing teacher education for improvement and advancement of education of social welfare courses at high schools
  • 2004 - 2006 A Study of the Formation of the Social Well-being Capabilities of Local, small Cities in Japan, and a New Standard far Evaluating That Capability
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MISC (13):
  • 長谷川 豊. 中国における新教育の受容(4)-軍代英と自学輔導法-. 関西教育学会紀要. 2000. 24,131-135. 24. 131-135
  • The reception of New Education in China(4). Kansai Kyoiku Gakkai, Annual Report of Kansai Kyoiku Gakkai. 2000. 24,131-135
  • 長谷川 豊. 中国における新教育の受容(3)-楊賢江と学習法-. 関西教育学会紀要. 1999. 23,186-190. 23. 186-190
  • The reception of New Education in China(3) : Yang Xianjiang and the learning method. Kansai Kyoiku Gakkai, Annual Report of Kansai Kyoiku Gakkai. 1999. 23,186-190
  • 中国教育におけるデューイの影響に対する評価をめぐって. 日本デューイ学会紀要. 1996. 37,129-134
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Books (5):
  • 子どもの包括的支援の「プラットフォーム」に学校がなるために
    公人の友社 2018
  • History and structure in Course of Studies(Civics)
    Theory of Social Studies, History and Geography,and Civics 2002
  • Educational Measurement Movement in modern China
    2002
  • Curriculum of social welfare
    2000
  • The Contemporary Teachers : Issues in Teacher Education
    1998
Lectures and oral presentations  (5):
  • 子どもの学びと「ウェルビーイング」-「貧困の連鎖」から豊かな“つながり”へ-
    (2024年度 京都府立大学「桜楓講座〜春の部〜」)
  • 「子どもの貧困」と教育・学習支援
    (令和5年度大山崎町社会教育関係団体・家庭教育支援団体等交流会 京都府立大学地域文化セミナー 2023)
  • 子どもの貧困~子どもの包括的支援のプラットフォームに学校がなりうるために~
    (令和4年度 京都府立洛東高等学校 教職員研修会 2022)
  • 子どもの貧困~子どもの包括的支援のプラットフォームに学校がなりうるために~
    (令和3年年度 京都府立高等学校人権教育研究会 市内ブロックフィールドワーク 2021)
  • 日本の福祉系生徒・学生の進路・就職の現状
    (<p>第1回社会保障と公共政策に関する日中学術研究交流会議(中国・上海)</p> 2009)
Works (6):
  • 地方小都市における「地域の福祉力」形成及び評価尺度・基準に関する総合的研究
    2004 - 2006
  • 京都府下における児童虐待防止市町村ネットワークの構築・活性化に関する総合的研究
    2004 -
  • コミュニティ・オーガニゼーションをめぐる住民の意識・行動に関する調査
    1999 - 2001
  • 教師の力量形成研究
    2000 -
  • 「総合学習」実践研究
    2000 -
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Education (3):
  • 1991 - 1993 Kyoto University
  • 1988 - 1991 Kyoto University Graduate School, Division of Education
  • 1984 - 1988 Kyoto University Faculty of Education
Professional career (1):
  • Master of Education (Kyoto University)
Work history (4):
  • 2008/04 - 現在 Kyoto Prefectural University Faculty of Public Policy Department of Welfare Society
  • 2000/04 - 2008/03 Kyoto Prefectural University
  • 1997/04 - 2000/03 Kyoto Prefectural University
  • 1993/04 - 1997/03 Kyoto Prefectural University Faculty of Letters
Association Membership(s) (10):
教育目標・評価学会 ,  日本福祉教育・ボランティア学習学会 ,  日本社会科教育学会 ,  日本社会福祉学会 ,  関西教育学会 ,  アジア教育史学会 ,  日本デューイ学会 ,  全国社会科教育学会 ,  日本教育方法学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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