Rchr
J-GLOBAL ID:200901097559262201   Update date: Apr. 17, 2024

Reiko Asai

アサイ レイコ | Reiko Asai
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Home economics, lifestyle science
Research keywords  (5): 沖縄 ,  目標達成 ,  児童・生徒 ,  高齢者 ,  教科教育学
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 沖縄の児童・生徒の生活目標達成要因認知に関する研究
  • 地域に根ざす授業実践「家庭科」の理論化に関する研究
  • 高齢者と高校生の交流に関する研究
  • -
MISC (82):
  • Asai Reiko, Kadekaru Chiaki, Nakamashi Amino, Shimozato Jyuri, Kuninaka Natumi. Child's practice in an elementary school "home Economics" and teacher's class way : Based on a spatial spindle (school, house and area) and a time axis (present and the future). 2015. 第87集. 23-30
  • 浅井玲子, 嘉手苅千亜紀, 仲真次愛美野, 下里樹里, 国仲夏美. 小学校「家庭科」における児童の実践実態と教師の手立て-空間軸(学校・家庭・地域)と時間軸(現在・未来)を視野に入れて-. 琉球大学教育学部紀要. 2015. 第87集. 23-30
  • 浅井玲子. 沖縄の小中学生の生活技能定着の現状と課題. 琉球大学教育学部紀要. 2014. 84. 135-141
  • 浅井玲子. 沖縄の小中学生の生活技能定着の現状と課題. 琉球大学教育学部紀要. 2014. 84. 135-141
  • 小川由美, 上地完冶, 上村豊, 道田泰司, 村上呂里, 浅井玲子, 小田切忠人, 加藤好一, 藤原幸男, 吉田安規良. 体系的・継続的な教育実践経験を通した教員養成-専門科目「小学校フィールドワークI・II」の意義と課題-. 2013. 1(1)
more...
Books (14):
  • 高等学校教科書 家基317 家庭基礎「明日の生活を築く」
    2016
  • 高等学校教科書 家総310 家庭総合「明日の生活を築く」
    2016
  • 高等学校教科書 家基317 家庭基礎「明日の生活を築く」
    2016
  • 高等学校教科書 家総310 家庭総合「明日の生活を築く」
    2016
  • 中学校教科書726 技術・家庭「家庭分野」
    2015
more...
Lectures and oral presentations  (24):
  • 小学校教員養成に特化した教育実践学専修の評価 第1期生の入り口から出口までを通して
    (平成25年度日本教育大学協会研究集会 2013)
  • 沖縄の中学生の生活技能定着の現状と課題
    (日本家庭科教育学会九州地区会 2013)
  • 小学校教員養成に特化した教育実践学専修の評価 第1期生の入り口から出口までを通して
    (平成25年度日本教育大学協会研究集会 2013)
  • 沖縄の中学生の生活技能定着の現状と課題
    (日本家庭科教育学会九州地区会 2013)
  • 体系的・継続的な教育実践経験を通した教員養成-専門科目「小学校フィールドワークI・II」の意義と課題-
    (平成24年度日本教育大学協会研究集会 2012)
more...
Work history (2):
  • 2001/04/01 - - , 琉球大学 教育学部 家政教育講座 准教授
  • 2001/04/01 - - , University of the Ryukyus Faculty of Education, Home Economics, Associate Professor
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page