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J-GLOBAL ID:200901098312486057
Update date: Feb. 14, 2024
Sato Yoshinobu
サトウ ヨシノブ | Sato Yoshinobu
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (2):
Commerce
, Business administration
Research keywords (4):
経営組織研究
, Organizational Behavior
, Strategic Management
, Marketing
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2016 - 2019 おもてなしの価値共創視点からの研究:その源流と現代型への進化の解明
- 2009 - 2012 アクション・リサーチャー養成用教育プログラムの開発
Papers (56):
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Yoshinobu Sato, Kuniko Yamamoto. Psychological Analysis of Opponents in Badminton: Based on Color Type Theory. Business & Accounting Review. 2020. 25. 65-87
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Yoshinobu Sato. The Characteristics of the Japanese Real Brand Community. Business & Accounting Review. 2020. 25. 43-64
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Yumi Iwasak, Yoshinobu Sato. Consideration of the Communication Required of Doctors to Build a Strong Trusting Relationship with Patients and Primary Caregivers: Matching of Doctors, Patients and Primary Caregivers. Marketing Review. 2020. 1. 1. 67-75
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Nobutada Yamamoto, Akira Tanaka, Yoshinobu Sato. Factors of Regional Brand Formation: Comparative Analysis of Kamiyama Town and Miyoshi City in Tokushima Prefecture. Japan Marketing Association 2019 Conference Proceedings. 2019. 82-88
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Kenichi, Tsujimura, Yoshinobu Sato. Regional Creation with Various Fountain Pen Inks: Case study of Kobe INK Story. Japan Marketing Association 2019 Conference Proceedings. 2019. 73-79
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MISC (7):
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佐藤 善信. 営業力の磨き方:地域社会に根付く制服販売店であるために. S3 Magazin, Vol.10, 2012, pp.1-4. 2012
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佐藤 善信. お客様の満足度を左右する当然の要求と需要の高い要望. 『S3 Magazine』Vol.8, 2011年11月1日, pp.1-2. 2011
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佐藤 善信. 「“毎日の関係づくり”を極める『提案営業』をマスターしよう!」. 『S3 Magazine』Vol.7, 2010年11月1日, pp.1-4. 2010
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佐藤 善信. 「魅力が伝わるイメージづくり:ブランディングの第一歩を始めよう」. 『S3 Magazine』Vol.6, 2010年6月1日, pp.1-4. 2010
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佐藤 善信. 「お客様の視点での品揃えとサービスで目指せ! 客単価アップ!」. 『S3 Magazine』Vol.5, 2009年11月1日, pp.1-4. 2009
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Books (12):
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Dynamics of Entrepreneurship: Case Study Research on Its formation, Development and Realization Process
Kwansei Gakuin University Press 2017 ISBN:4862832385
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mastering case Study Researtch through Cases
2015 ISBN:4495385518
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Japanese Management in Change: Globalization, Market and Society
Springer Japan 2014
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ケースで学ぶ現代経営学(小倉行雄氏と共編著)
放送大学教育振興会 2012
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MBAのためのケース分析[改定版]
同文舘出版 2010
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Lectures and oral presentations (31):
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日本のおもてなしの源流:万葉人の宴と連歌会席の比較研究
(2016年度日本商業学会全国大会 2016)
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カラオケの宴としての特徴 :万葉集・連歌の宴との比較研究
(2016年度日本商業学会全国大会 2016)
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本の大学の起業家メンター組織の現状と課題:米国との比較分析
(日本の大学の起業家メンター組織の現状と課題:米国との比較分析 2014)
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異業種・異業態企業間連携の成功要因の分析
(本マーケティング学会2014年度カンファレンス 2014)
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Three Hurdles Japanese Retailers Face in Internationalization: A Case-Based Research of Uniqlo’s Internationalization Process
(The 11th SARD Workshop in Kaoshun, Taiwan, November 30, 2013. 2013)
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Education (2):
- 1976 - 1981 Kobe University of Commerce Graduate School, Division of Administration
- 1972 - 1976 Kansai University Faculty of Economics Department of Economics
Professional career (4):
- 経済学士 (関西大学)
- 経営学修士 (神戸商科大学)
- 博士(経営学) (兵庫県立大学)
- Bachelor of Economics (Kansai University)
Work history (8):
- 2005/04/01 - 現在 Kwansei Gakuin University Institute of Business and Accounting Business School Professor
- 2011/04/01 - 2016/03/31 The Open University of Japan
- 2013/09/19 - 2014/09/21 University of Missouri-Kansas City Henry W. Bloch School of Management Visiting Researcher
- 2008/03/01 - 2011/03/31 米国CIBER(Center for International Business Education and Research)のGBP(Global Business Program) 日本担当共同リード・プロフェッサー
- 2010/01/01 - 2010/03/31 Kobe University Graduate School of Business Administration
- 1988/04/01 - 2005/03/31 University of Marketing and Distribution Sciences School of Commerce, School of Service Industry Professor
- 1993/08/26 - 1994/08/28 University of Virginia Darden Graduate School of Business Administration Visiting scholar
- 1980/04/01 - 1988/03/31 Okayama Shoka University
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Awards (3):
- 2019/10/20 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング学会カンファレンスベストオーラルペーパーアワード 患者・主介護者との強固な信頼関係構築のために 医師に求められるコミュニケーションの考察 :医師,患者・主介護者のマッチング
- 2014/10/24 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング学会2014年度カンファレンスベストペーパーアワード 異業種・異業態企業間連携の成功要因の分析
- 1994/05 - 日本商業学会 日本商業学会奨励賞 『現代流通の文化基盤』
Association Membership(s) (4):
日本マーケティング学会
, 日本ベンチャー学会
, 日本商業学会
, 日本消費者行動研究学会
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