Rchr
J-GLOBAL ID:200901099057029883   Update date: Sep. 16, 2022

Saito Yasuhiko

サイトウ ヤスヒコ | Saito Yasuhiko
Homepage URL  (1): http://www.edu.yamanashi.ac.jp/~saito/index.html
Research field  (1): Economic history
Research keywords  (6): 近代数寄者 ,  実業家のネットワーク ,  地方財閥 ,  近代日本経済史 ,  経済史 ,  Economic History of Modern Japan
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 近代数寄者の研究
  • 地方産業発達史の研究
  • 企業者集団の研究
  • 甲州財閥の研究
  • Study on Silk-reeling Firm
Show all
MISC (85):
  • 齋藤康彦. 近代数寄者の大寄せ茶会と社会文化事業. 山梨大学教育人間科学部紀要. 2009. 10. 299-312
  • 齋藤康彦. 茶の湯の復興と近代数寄者の台頭. 山梨大学教育人間科学部紀要. 2009. 10. 287-298
  • 齋藤康彦. 近代数寄者のネットワークと存在形態. 山梨大学教育人間科学部紀要. 2008. 9. 304-318
  • 齋藤康彦. 甲州財閥系企業の位置. 山梨大学教育人間科学部紀要. 2007. 8. 1. 149-171
  • 齋藤康彦. 甲州財閥の形成ー経営参画と株式投資ー. 山梨大学教育人間科学部紀要. 2006. 7. 2. 69-88
more...
Books (62):
  • 山梨の人と文化7『甲州経済人の文化的側面』(共著)
    山梨県生涯学習推進センター 2009
  • 『山梨県の不思議事典』(共著)
    新人物往来社 2009
  • 齋藤康彦
    岩田書院 2009
  • 近代日本における企業者集団の比較史的研究
    2007
  • 河内の産業と経済の歩み
    2007
more...
Education (5):
  • - 1980 University of Tsukuba
  • - 1980 University of Tsukuba Graduate School, Division of History and Anthropology
  • - 1975 東京教育大大学院
  • - 1972 University of Yamanashi
  • - 1972 University of Yamanashi Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (4):
  • 1992/04 - University of Yamanashi Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education, Education (Childhood developmental education)
  • 1984/11 - University of Yamanashi Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education, Education (Childhood developmental education)
  • 1982/05 - University of Yamanashi Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education, Education (Childhood developmental education)
  • University of Yamanashi Faculty of Education and Human Sciences, Human Social Studies Course
Awards (1):
  • 1985 - 第23回三島海雲記念財団学術奨励賞人文科学部門
Association Membership(s) (2):
経営史学会 ,  政治経済学・経済史学会(旧 土地制度史学会)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page