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J-GLOBAL ID:200901099332160731
Update date: Jun. 27, 2024
Cho Kanako
チョウ カナコ | Cho Kanako
Affiliation and department:
Homepage URL (1):
http://www.app-cogling.org
Research field (2):
Foreign language education
, English linguistics
Research keywords (3):
応用認知言語学
, 英語教育
, コーパス言語学
Research theme for competitive and other funds (12):
- 2022 - 2026 外国語学習における認知パターン習得プロセスの解明:使用基盤モデルに基づいて
- 2020 - 2025 A cross-sectional study on Japanese learners in learning English tense and aspect: The applicability of a concept-based approach
- 2019 - 2022 学習者の母語の事態把握が英語スピーキングに与える影響:認知言語学の観点から
- 2017 - 2020 The Influence of Digital Textbooks on English Learning Activities by Japanese Learners of English: Using an eye-tracking approach
- 2016 - 2019 工学英語語彙の自律学習・共通評価システムJ-ENG2の構築
- 2016 - 2019 学習者の英語熟達度と母語の事態把握の影響に関する研究:認知言語学の観点から
- 2015 - 2018 「学校認知英文法」構築のための構文教授法の開発:認知言語学の観点から
- 2013 - 2016 事態把握の日英比較に基づく体系的な英語学習を目指して:認知言語学からのアプローチ
- 2012 - 2015 「学校認知英文法」構築:現場で使える教材・教授法の開発に向けて
- 2010 - 2013 理系学士課程における個に応じたコースデザインの開発
- 2009 - 2012 認知言語学的観点に立った学校英文法の再構築
- 2006 - 2009 学習者の日本語力・学習動機・個性・英語力が英語学習活動に及ぼす影響
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Papers (37):
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長 加奈子. 日本語母語英語学習者の時制誤用の変化-使用(用法)基盤モデルと事態把握の観点から-. JAAL in JACET Proceedings. 2024. 6. 41-48
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Kanako CHO. Use of perfective aspect and construals of learners' native language: A cognitive linguistic perspective. Studies in Comparative Culture. 2023. 151. 105-117
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Kanako CHO. Effects of Event Construals of Japanese on the use of English tenses by Japanese learners. Fukuoka University of Literature & Humanities. 2021. 53. 1. 35-56
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林幸代, 丸尾加奈子, 川瀬義清, 長加奈子. The Effect of Extensive Reading on Reading Comprehension. LET Kyushu-Okinawa Bulletin. 2020. 20. 27-38
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長 加奈子. 多読教材における関係代名詞の出現頻度について. 統計数理研究所共同研究リポート381『イベント・スキーマと構文に関する研究』. 2017
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Books (4):
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認知言語学研究の広がり
開拓社 2018 ISBN:9784758922647
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Language Studies and Quantitative Methods
金星堂 2016 ISBN:9784764711563
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認知言語学を英語教育に生かす
金星堂 2016 ISBN:9784764711570
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Fostering Language Teaching Efficiency through Cognitive Linguistics
Mouton de Gruyter 2010 ISBN:9783110245837
Lectures and oral presentations (50):
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多読学習を通した時制と相の習得プロセス:使用(用法)基盤モデルの観点から
(第6回JAAL in JACET学術交流集会 2023)
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Factors affecting peer assessment of student speeches in English
(2019 KOTESOL International Conference 2019)
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Exploring L2 construal of Japanese and Korean university students
(2019 KOTESOL International Conference 2019)
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多読学習が英語読解力に与える影響について:スキル項目に基づく分析
(第57回全国研究大会研究(LET2017) 2017)
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多読教材に見られる関係詞節の分析
(言語研究と統計2017 2017)
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Education (2):
- 1999 - 2002 Seinan Gakuin University 文学研究科 英文学専攻
- 1997 - 1999 Seinan Gakuin University 文学研究科 英文学専攻
Professional career (2):
- 修士(文学) (西南学院大学)
- 博士(文学) (西南学院大学)
Work history (5):
- 2019/04/01 - 福岡大学 教授
- 2016/04/01 - 2019/03/31 福岡大学 准教授
- 2008/10/01 - 2016/03/31 北九州市立大学 准教授
- 2008/04/01 - 2008/09/30 福岡女学院大学短期大学部 准教授
- 2003/04/01 - 2008/03/31 福岡女学院大学短期大学部 専任講師
Association Membership(s) (6):
国際認知言語学会
, 日本認知言語学会
, 英語コーパス学会
, 全国英語教育学会
, 大学英語教育学会
, 外国語教育メディア学会
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