Rchr
J-GLOBAL ID:200901099892576410   Update date: Jun. 02, 2023

Hirano Eiichi

ヒラノ エイイチ | Hirano Eiichi
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (6): マーケティング・リサーチ ,  マーケティング ,  消費者 ,  Marketing Research ,  Marketing ,  Consumer
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2003 - 2005 福岡の流通ビジネスの現状と課題
  • 2000 - 2005 日本の消費者の特質
  • 2000 - 2005 Japanese Consumer Characteristic
  • 日本の消費者と市場の特質に関する研究
  • Research on Consumers and Markets in Japan
MISC (5):
  • 日本のマーケットと消費者の特質に関する考察 -本質と周辺という分析枠組みを中心に-. 日本商業学会九州部会. 2003
  • 日本の消費者の特質と小売システム-日本の消費者と小売マネジメント-. アジア流通・小売フォーラム2002 発表論文集. 2002. セッション8, 1-7
  • Japanese Consumer's Characteristics and Retail System : Japanese Consumer and Retail Management. Proceedings of the Asian Retail and Distribution Forum 2002. 2002. Session8, 1-7
  • 流行のシステムと消費 -日本とフランスの流行事情と消費生活を検討しながら-. 繊維製品消費科学. 2001. 42, 10-15
  • The Fashion System and Consumption : Discussing the Fashion and Consumption Life in Japan and France. Journal of the Japan Research Association for TEXTILE END-USES. 2001. 42, 10-15
Education (4):
  • - 1995 Meiji University
  • - 1995 Meiji University Graduate School, Division of Administration
  • - 1990 Meiji University School of Business Administration Department of Business Management
  • - 1990 Meiji University Faculty of Management
Professional career (1):
  • ***** (Meiji University)
Work history (3):
  • 1999 - 2002 University of the Ryukyus Faculty of Law and Letters
  • 1999 - 2002 Associate Professor, Faculty of Law and
  • Letters, University of the Ryukyus
Association Membership(s) (2):
日本消費者行動研究学会 ,  Japan Association for Consumer Studies (JACS)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page