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J-GLOBAL ID:200901099994501148
Update date: Jun. 06, 2024
AIZAWA Kazumi
アイザワ カズミ | AIZAWA Kazumi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (1):
https://scholar.google.com/citations?hl=ja&user=dOg6KdgAAAAJ
Research field (1):
Foreign language education
Research keywords (4):
reading
, vocabulary acquisition
, reading
, 語彙習得
Research theme for competitive and other funds (25):
- 2017 - 現在 日本人英語学習者の接辞知識の独立性と教育的干渉による影響
- 2016 - 現在 スマートデバイスで取り組める語彙知識のネットワーク化を促進する自学教材の開発
- 2016 - 現在 英語語彙指導のための先導的な教育ICTシステムの構築
- 2014 - 現在 英語の習熟度を弁別するためのオンライン語彙テストシステムの開発
- 2024 - 英語接辞の習得プロセスの解明と先導的教育システムの構築
- 2021 - 2024 基本語彙の受容的・発表的知識の多次元的変容の検証
- 2019 - 2023 語彙知識の構造化を促進するウェブ教材の完成とネイティブ度診断テストの開発
- 2022 - 意味想起形式による英語語彙サイズ・コンピュータ適応型テストの開発
- 2021 - 語彙認知速度への影響を考慮した語彙サイズ・認知速度テストの開発
- 2020 - 英語接辞の習得診断テストの開発と接辞の体系学習システムの構築
- 2017 - 2020 The dependence of English affix knowledge and the effects of educational intervention
- 2016 - 2020 Developing an innovative ICT system for teaching English vocabulary
- 2016 - 2019 The Development of an Online Self-Study Vocabulary Learning Program to Promote Network Building within L2 Lexical Knowledge
- 2014 - 2018 英語の習熟度を弁別するためのオンライン語彙テストシステムの開発
- 2013 - 2016 タブレット端末とスマートフォンを活用した英語語彙力育成システムの開発
- 2013 - 2016 The Development of an Online Self-Study Vocabulary Learning Program to Promote Network Building of L2 Lexical Knowledge
- 2010 - 2014 語彙知識測定による英語能力の推定:語彙サイズ,構成,アクセス速度の観点から
- 2010 - 2013 The impact of learner vocabulary knowledge and the format of readingcomprehension questions on reading test scores
- 2010 - 2012 日本人英語学習者の語彙感覚習得プロセスに関する研究
- 2007 - 2010 Development of a Vocabulary Test Battery Estimating English Skills and Proficiency : Integrating Vocabulary Size, Organization, and Access Speed
- 2007 - 2010 英語の語彙知識に基づくリーディングのCan-do Listの構築
- 2004 - 2007 Construction of a Vocabulary List for Japanese Learners of English and Development of a System for Analyzing Educational Materials Based on Large-scale Corpora
- 2001 - 2002 英語のリーディングにおける語彙の偶発学習
- 1997 - 1998 英語のリーディングにおける未知語の推測
- 1995 - 1996 スキル学習モデルに基づく英語のリーディング指導法とコンピュータソフトの開発
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Papers (64):
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Organization of the L2 English Mental Lexicon: A Comparison of Connectivity in Nouns, Adjectives, and Verbs Between Japanese EFL Learners with Different Vocabulary Sizes. 全国英語教育学会紀要. 2024. 35. 65-80
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折田充,村里泰昭,小林景,吉井誠,Lavin, R., 神本忠光,相澤一美. 熟達度の異なる大学生の英語心内辞書における名詞群の階層構造. 九州英語教育学会紀要. 2023. 51. 21-30
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Self-Study Online Vocabulary Learning Program to Promote the Restructuring of the L2 English Mental Lexicon: Effects of the Introduction of a Diagnostic Test Measuring Nativelikeness. Annual Review of English Language Education in Japan. 2023. 34. 161-176
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Iso, T., Aizawa, K., Katagiri, K., & Orita, M. Systematic teaching of English affixes through the online material Affix Master 10. Intelligent CALL, granular systems, and learner data. 2022. 185-190
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Iso, T., Aizawa, K., Katagiri, K., & Orita, M. Systematic teaching of English affixes through the online material Affix Master 10. Intelligent CALL, granular systems, and learner data. 2022. 185-190
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MISC (38):
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Iso, T., Aizawa, K., and Nadasdy, P. Development of receptive and productive affix knowledge tests for Japanese EFL learners. 東京電機大学総合文化研究. 2023. 21. 9-14
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ISO Tatsuo, AIZAWA Kazumi, NADASDY Paul. Error Analysis of Japanese University Learners’ Productive Affix Usage. 東京電機大学総合文化研究. 2021. 19. 3-9
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ISO Tatsuo, AIZAWA Kazumi, NADASDY Paul. Error Analysis of Japanese University Learners’ Productive Affix Usage. 東京電機大学総合文化研究. 2021. 19. 3-9
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ISO Tatsuo, AIZAWA Kazumi, NADASDY Paul. Error Analysis of Japanese University Learners’ Productive Affix Usage. 東京電機大学総合文化研究. 2021. 19. 3-9
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ISO Tatsuo, AIZAWA Kazumi, NADASDY Paul. Error Analysis of Japanese University Learners’ Productive Affix Usage. 東京電機大学総合文化研究. 2021. 19. 3-9
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Books (21):
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文部科学省検定済教科書 <I>Heartening English Communication 3</I>
桐原書店 2024
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文部科学省検定済教科書 <I>Heartening English Communication 2</I>
桐原書店 2023
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文部科学省検定済教科書 <I>Heartening English Communication 1</I>
桐原書店 2022
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英語教育と言語研究
朝倉書店 2018
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理工系クラスでの英語語彙指導の実践-半期の授業でどの程度効果があるか-
金星堂 2018
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Lectures and oral presentations (120):
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Development of an auditory lexical size test for Japanese learners of English as a foreign or second language
(BAAL 2023 2023)
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語彙サイズの異なる大学生が見出す単語間の結びつきの違い
(全国英語教育学会 第48回香川研究大会 2023)
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The development of a lexical access and vocabulary size test
(EuroCALL 2023 2023)
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The Effects of Systematic Online Instruction on Affix Acquisition: Which affixes are easier to acquire than others?
(EuroCALL 2023 2023)
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熟達度の異なる大学生の英語心内辞書における名詞群の階層構造
(第50回九州英語教育学会佐賀研究大会 2022)
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Education (1):
- 1996 - 1999 Tokyo Gakugei University
Professional career (1):
- Ph.D in Education (Tokyo Gakugei University)
Committee career (14):
- 2022/04 - 現在 日本教材学会 理事
- 2013/04 - 現在 大学英語教育学会 学術出版物選考委員会分野長(Vocabulary)
- 2016/04 - 2019/03 日本教材学会 関東支部副支部長
- 2016/04 - 2019/03 日本教材学会 研究紀要編集委員長
- 2016/04 - 2019/03 日本教材学会 常任理事
- 2015/04 - 2016/03 日本教材学会 研究紀要編集委員
- 2001/04 - 2016/03 日本教材学会 理事
- 2013/04 - 2015/03 小学校英語教育学会 学会誌査読委員
- 2004/04 - 2013/03 大学英語教育学会 紀要委員
- 2001/04 - 2012/03 外国語教育学会 理事
- 2005/04 - 2007/03 関東甲信越英語教育学会 副会長
- 2005/04 - 2007/03 大学英語教育学会 紀要委員会副委員長
- 2001/04 - 2005/03 関東甲信越英語教育学会 紀要委員長
- 2001/04 - 2002/03 大学英語教育学会 基礎語改訂常任編集委員
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Awards (1):
Association Membership(s) (9):
BAAL
, British Association of Applied Linguistics
, EuroCALL
, 日本教材学会
, 関東甲信越英語教育学会
, 大学英語教育学会
, 全国英語教育学会
, 小学校英語教育学会
, 外国語教育学会
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