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J-GLOBAL ID:201001006049003215   Update date: Nov. 20, 2024

Tsutomu Inagaki

稲垣 勉 | Tsutomu Inagaki
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): http://pyfpy037.wix.com/tsut0muf
Research field  (3): Social psychology ,  Educational psychology ,  Social psychology
Research keywords  (6): implicit measure ,  personality ,  Implicit Association Test ,  潜在的態度 ,  潜在的認知 ,  動機づけ
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2023 - 2026 Classification of learners based on explicit and implicit shyness and an examination of appropriate learning environments and support methods
  • 2022 - 2025 授業外学習への動機づけの変化プロセスに基づく自律的な学習支援の提案
  • 2020 - 2023 Effects of class hierarchy on bullying-bystander behavior
  • 2020 - 2023 潜在的シャイネスを低減する介入手法の開発および低減効果の持続性の検証
  • 2017 - 2022 The relationship between the decline of self-esteem and internalized / externalized problems in puberty
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Papers (87):
  • Takatoyo Umemoto, Tsutomu Inagaki. Reciprocal relationship between motivation and engagement in out-of-class learning among Japanese undergraduates. Journal of Education and Learning. 2024. 14. 1. 1-14
  • Takatoyo Umemoto, Tsutomu Inagaki. Longitudinal reciprocal relationships among mastery goals, autonomous motivation, and motivation instability. Asia Pacific Education Review. 2024
  • Takatoyo Umemoto, Tsutomu Inagaki. Relationships Between Achievement Goals, Motivation Instability, and Learning Persistence in Asynchronous Distance Classes. Sage Open. 2023. 13. 4
  • Junko Inagaki, Tsutomu Inagaki. Domestic research trends on causal attribution in persons with autism spectrum disorder. Annual Report of Center for Research on Educational Testing. 2023. 8. 62-64
  • Tsutomu Inagaki, Takafumi Sawaumi, Ayaka Sumigawa. Development of video materials explaining online interviews: Aiming to reduce anxiety and improve self-efficacy. Annual Report of Center for Research on Educational Testing. 2023. 8. 59-61
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MISC (49):
  • Tsutomu Inagaki. Deception in the daily lives of contemporary youth: A comparison with Murai (2000). Annual Report of Center for Research on Educational Testing. 2023. 8. 68-68
  • Tsutomu Inagaki. Explicit and implicit measures of emotion. JAPANESE JOURNAL OF RESEARCH ON EMOTIONS. 2023. 30. 2. 40-43
  • Tsutomu Inagaki, Masato Sawada. The Effect of Attitudes toward Bullying on Reinforcement of Bullying in Middle School Students--An Attempt to Develop a Bullying IAT. 2022. 24. 71-89
  • 稲垣 勉, 澤海 崇文, 澄川 采加, 相川 充. グリット尺度と社会的望ましさ反応尺度の関係--Web調査および質問紙調査による検討--. 鹿児島大学教育学部研究紀要 (人文・社会科学編). 2021. 72. 59-63
  • 稲垣 勉, 澤海 崇文, 澄川 采加. 顕在的・潜在的シャイネスと文化的自己観,拒否回避欲求の関係. 鹿児島大学教育学部研究紀要 (教育科学編). 2021. 72. 193-200
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Books (11):
  • ディスカバリー社会心理学
    北大路書房 2024 ISBN:4762832642
  • グローバル時代の教育相談: 多様性の中で生きる子どもと教師
    ナカニシヤ出版 2024 ISBN:477951777X
  • 要説パーソナリティ心理学: 性格理解への扉
    ナカニシヤ出版 2023 ISBN:477951715X
  • Telecollaboration Applications in Foreign Language Classrooms
    Information Science Reference 2023 ISBN:1668470802
  • 感情・人格心理学:「その人らしさ」をかたちづくるもの (公認心理師の基本を学ぶテキスト 9)
    ミネルヴァ書房 2020 ISBN:4623087107
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Lectures and oral presentations  (247):
  • 他者の不幸を親友と喜ぶとき,自己高揚は生じるのか?--経験されたシャーデンフロイデの強さに着目して--
    (日本パーソナリティ心理学会第33回大会 2024)
  • 場面想定法におけるイラスト挿入の効果--シャーデンフロイデが喚起される場面を指標として--
    (日本パーソナリティ心理学会第33回大会 2024)
  • オンライン面接に対する意識を変容させる介入の試み-オンデマンド動画を用いて-
    (日本教育心理学会第66回総会 2024)
  • 大学生における授業外学習の動機づけと心理的欲求の充足との個人内関連
    (日本教育心理学会第66回総会 2024)
  • 特性シャイネス尺度の改訂に向けた予備的検討(2)--尺度項目の理解度の年代差--
    (日本心理学会第88回大会 2024)
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Works (2):
  • 見えない気持ちを炙り出す--IAT (潜在連合テスト) の仕組み--
    藤井 勉, 澤田 匡人 2015 -
  • 自分も知らない「自信」を測る--顕在的・潜在的自尊心--
    藤井 勉, 澤田 匡人 2015 -
Education (3):
  • - 2010 Gakushuin University Graduate School of Humanities Graduate Course in Psychology
  • - 2009 Tokyo Gakugei University
  • - 2007 Tokyo Gakugei University Faculty of Education
Work history (35):
  • 2024/10 - 現在 Kyoto University of Education Faculty of Education
  • 2024/04 - 現在 Doshisha University Faculty of Psychology
  • 2023/04 - 現在 Kyoto University of Foreign Studies Associate Professor
  • 2024/08 - 2024/08 Kochi University Faculty of Humanities and Social Sciences
  • 2009/04 - 2024/03 NPO法人教育テスト研究センター 連携研究員
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Committee career (24):
  • 2022/04 - 現在 日本パーソナリティ心理学会 「パーソナリティ研究」常任編集委員
  • 2022/04 - 現在 日本感情心理学会 常任理事(事務局長)
  • 2018/02 - 現在 日本心理学会 「Japanese Psychological Research」査読協力者
  • 2012 - 現在 公益社団法人 日本心理学会 「心理学研究」査読協力者
  • 2023/07 - 2023/10 PSYCHOLOGIA(プシコロギア) 査読協力者
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Awards (7):
  • 2023/09 - 日本感情心理学会 精励発表賞
  • 2021/12 - 九州心理学会 九州心理学会第82回大会 優秀発表賞
  • 2018/12 - 日本感情心理学会 精励発表賞
  • 2017/11 - European Society for Trauma and Dissociation Best poster abstract award Effects of childhood abuse and insecure attachment on misreading of anger from faces expressing various emotions
  • 2015/09 - 公益社団法人日本心理学会 心理学ミュージアム 優秀作品賞
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Association Membership(s) (10):
Japan Society of Developmental Psychology ,  関西心理学会 ,  Asian Association of Social Psychology ,  九州心理学会 ,  JAPAN SOCIETY FOR RESEARCH ON EMOTIONS ,  THE JAPANESE GROUP DYNAMICS ASSOCIATION ,  日本パーソナリティ心理学会 ,  日本社会心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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