Rchr
J-GLOBAL ID:201001017949780219   Update date: Apr. 10, 2024

mariko ueda

ウエダ マリコ | mariko ueda
Affiliation and department:
Research field  (1): English linguistics
Research keywords  (2): ディベート ,  英語教育
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2023 - 2026 Development of English debate self-learning system using groupware
Papers (8):
  • UEDA Mariko. A Practice of Essay Writing Activities after Debate Games: A Case Study in an Elective Liberal Arts Class for the 5th Year KOSEN Students. 2024. 43. 121-130
  • UEDA Mariko. An Attempt to Use Online Speech Videos for English Self-Study Assignment. CASELE JOURNAL. 2024. 54. 67-78
  • 上田, 真梨子. ポリシーディベートを用いた協働的探究学習の試み. 佐世保工業高等専門学校研究報告. 2023. 59. 35-46
  • 上田 真梨子. 佐世保高専2年生を対象とした英語遠隔授業. 佐世保工業高等専門学校研究報告. 2021. 57. 51-60
  • Hayase Hironori, Ueda Mariko, Mitchell Zonia. English Debate for High School Students. The Journal of studies on educational practices. 2004. 20. 33-47
more...
Lectures and oral presentations  (5):
  • A Practice of Policy- Making Public Debate in a Class of KOSEN
    (10th International Conference on Debate and Argumentation 2024)
  • ディベートを活用した エッセイライティング活動の実践- 高専5年生を対象とした人文社会系選択科目のケース -
    (全国高等専門学校英語教育学会第46回研究大会 2023)
  • オンラインスピーチ動画を活用した英語自学課題の試み
    (中国地区英語教育学会第54回研究発表会 2023)
  • 高等学校におけるディベートの前段階指導に関する研究~実践基盤の把握と実践を目指した試案~
    (中国地区英語教育学会第32回研究大会 2001)
  • 高等学校の英語授業におけるディベート指導~実践の基盤づくりへの提言~
    (中国地区英語教育学会第31回研究大会 2000)
Education (2):
  • 2000 - 2002 Graduate School of Hiroshima University
  • 1996 - 2000 Hiroshima University Faculty of Education Department of English Language Education
Work history (2):
  • 2024/04 - 現在 National Institute of Technology, Tokuyama College General Education
  • 2023/04 - 2024/03 National Institute of Technology, Tokuyama College General Education
Association Membership(s) (5):
ディベート教育国際研究会 ,  日本ディベート協会 ,  広島大学英語教育学会 ,  中国地区英語教育学会 ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page