- 2021 - 2026 ゲノムコホート研究でのインフォームド・アセント用ICT資材開発と評価に関する研究
- 2021 - 2026 学校教育で獲得された科学的知識の転移およびその抑制・促進要因に関する研究
- 2019 - 2023 ルールと操作的知識の構造化が教科学習の促進に及ぼす効果と教材開発
- 2016 - 2019 Educational psychology study on instruction strategy to promote knowledge systematization
- 2016 - 2019 授業の理解過程における知識操作の機能とその促進条件に関する研究
- 2013 - 2016 "Knowledge Operation" to Enable Flexible Rule Use in Subject Learning
- 2013 - 2016 Concrete information as promoting or interfering factor in the generalization of knowledge
- 2013 - 2014 知識の一般化に関する抑制及び促進要因としての具体的情報
- 2009 - 2011 A psychological study of activation and suppression of operational thinking
- 2008 - 2011 Conditions of "Monozukuri" Activities for Encouraging Children to understand learning units in Elementary School Science
- 2007 - 2008 Tendency and provision against inconsistent problem solving of university student
- 2004 - 2005 Grasping the Expansionary Situation of the Gap in Schoolchildren's Scholastic Ability and Development of Teaching Method for Resolving its Expansion.
- 2004 - ルール学習における操作的思考の役割に関する研究
- 2002 - 2003 An investigation of misconception or naive theory within college students and molding process
- 2002 - 2002 授業による理科学力形成とその変化に関する縦断的研究-小学校理科における単元進行に伴う学力格差拡大の是正をめざして-
- 1993 - 1995 RESEARCH IN COMPUTER NETWORK SYSTEM AS A SYSTEM FOR DEVELOPING TEACHING MATERIALS
- 1992 - 1992 科学的概念体系形成におけるルール学習の役割に関する研究
Show all