Rchr
J-GLOBAL ID:201001030656712789   Update date: Apr. 08, 2024

Kazuno Eri

カズノ エリ | Kazuno Eri
Affiliation and department:
Job title: Specially Appointed Associate Professor
Research field  (1): Japanese language education
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2019 - 2023 日本語ライティングにおけるナラティブのGood Writing探究と評価法の開発
Papers (3):
  • 坪根 由香里, トンプソン 美恵子, 影山 陽子, 数野 恵理. 日本語母語話者教師による日本語ナラティブ作文の評価観点の違い : クラスター分析の結果から-Differences in Evaluation Criteria by Native Japanese Language Teachers for Japanese Narrative Writing : Results Revealed Through Cluster Analysis. 社会言語科学 = The Japanese journal of language in society / 社会言語科学会学会誌編集委員会 編. 2022. 25. 1. 214-229
  • Yukari Tsubone, Eri Kazuno, Mieko Thompson, Yoko Kageyama. Evaluating Narrative Writings by Japanese College Students Utilizing Evaluation Criteria for Japanese Narrative Writings. Studies in Japanese Language and Japanese Language Teaching. 2021. 12. 229-244
  • Good Writing in Narrative Writing Evaluated by Native Japanese Language Teachers : Evaluation Criteria Regarded as Important. 2021. 5. 1-22
MISC (20):
  • KAZUNO Eri. Intensive Japanese Language Courses and Tutoring System in the First Semester after Entering University : Improvement through Developmental Evaluation. 2024. 7. 107-122
  • トンプソン 美恵子, 影山 陽子, 坪根 由香里, 数野 恵理. 日本語母語話者教師・非母語話者教師がナラティブ作文評価で重視する項目 : 評価項目の重視度比較と順位決め自由記述の分析-Differences in Evaluating Japanese Narrative Writings by Native and Non-native Japanese Language Teachers : Determining the Valued Evaluation Criteria and Examining the Comments Given When Ranking Writing Samples. 日本語教育 = Journal of Japanese language teaching / 日本語教育学会学会誌委員会 編. 2022. 183. 1-17
  • Megumi Fujita, Kumiko Kaneniwa, Maho Komatsu, Jaehee Yim, Tomomi Kobayashi, Eri Kazuno, Yoko Kanome, Chika Maruyama, Nobuko Ikeda. Transformation of Student Advisors’ Learning in the Japanese Language Support Desk. 2022. 6. 131-146
  • KAZUNO Eri. An Attempt of Group Presentation in Online Class:: Subject Improvement through Developmental Evaluation and Reevaluation. The journal of Japanese Language Education Methods. 2022. 28. 2. 18-19
  • Development of Evaluation Criteria and Rubric for Narrative Writing in JSL. 2021. 21. 85-94
more...
Lectures and oral presentations  (7):
  • Continuing to Grow as a Japanese Language Teachers - Listening Comprehension
    (AGBJI The 3rd Safari Education International Seminar and Workshop 2023)
  • ハンガリーの日本語学習者が書いたナラティブ作文の評価-上位群と下位群の比較から-
    (第 26 回 AJE ヨーロッパ日本語教育シンポ ジウム 2023)
  • 東南アジアの大学で教える日本語教師によるナラティブ作文の評価-総合評価と項目別評価の結 果から-
    (タイ国日本語教育研究会第 34回年次セミナー 2022)
  • JF 日本語スタンダード A2〜B1 の学生のための読解指導 第 1 回読み物を選ぼう・使おう
    (イ ンドネシア中学校・高校日本語教師会 2021年度第1回国際ウェビナー・シリーズ 2021)
  • Utilization of developmental assessment for Japanese language education suitable for the next generation : Targeting academic Japanese classes for regular undergraduate international students
    (2021)
more...
Education (2):
  • - 2003 San Francisco State University Department of Foreign Languages and Literatures Teaching Japanese as a foreign language
  • - 2001 International Christian University Faculty of Liberal Arts
Professional career (2):
  • 教養学士 (国際基督教大学)
  • Master of Arts in Japanese (サンフランシスコ州立大学)
Work history (7):
  • 2020/09/01 - 現在 RIKKYO UNIVERSITY Organization for Global Initiatives Center for Japanese Language Education Specially Appointed Associate Professor
  • 2017/04/01 - 2020/08/31 RIKKYO UNIVERSITY Organization for Global Initiatives Center for Japanese Language Education Adjunct Lecturer
  • 2016/04/01 - 2017/03/31 RIKKYO UNIVERSITY Language Center Japanese charge Adjunct Lecturer
  • 2014/04 - 2016/03 Tokyo University of Social Welfare
  • 2009/04 - 2014/03 International Christian University
Show all
Committee career (4):
  • 2022/11 - 現在 アカデミック・ジャパニーズ・ グループ研究会 ジャーナル編集担当
  • 2022/07 - 現在 アカデミック・ジャパニーズ・ グループ研究会 幹事
  • 2022/07 - 現在 小出記念日本語教育学会 編集委員
  • 2014/07 - 2016/06 小出記念日本語教育研究会 研究委員
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page