Rchr
J-GLOBAL ID:201001051487880712   Update date: Feb. 14, 2024

FUJITA Tetsuya

フジタ テツヤ | FUJITA Tetsuya
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Experimental psychology ,  Educational psychology ,  Experimental psychology
Research keywords  (8): First-Year Experience ,  Motivation ,  Educational Psychology ,  Memory ,  初年次教育 ,  動機づけ ,  教育心理学 ,  記憶
Papers (26):
  • 加藤 みずき, 藤田 哲也. 初年次教育科目における発表のルーブリックに対する学生の受け止め方. 経営・情報研究 多摩大学研究紀要 = Tama University Journal of Management and Information Sciences. 2019. 23. 91-100
  • Kato, M. & Fujita, T. Effects on perceived utility of students to the rubric for the presentation in the First-Year class of university. Tama University journal of management and information sciences. 2019. 23. 91-100
  • Nakagawa, K. & Fujita, T. Influence of Achievement Goals on Test, Report and Presentation Anxiety: A Longitudinal Study for First-Year Students in University. The Journal of Japanese First-Year Experience. 2018. 10. 1. 114-123
  • Fujita, T & Kato, M. Analysis of the validity of rubric assessment for inquiry-based learning program: Relationship between evaluation of daily activities conducted by parents and that of learning activities conducted by facilitator. Bulletin of the Faculty of Letters Hosei University. 2018. 76. 76. 129-137
  • Publication Guide of The Journal of Japanese First-Year Experience. The Journal of Japanese First-Year Experience. 2015. 7. 1. 127-136
more...
MISC (66):
  • FUJITA Tetsuya. 記憶の自動的利用における処理水準効果 -過程分離手続による検討-. 法政大学文学部紀要. 2005. 50. 50. 125-144
  • 授業評価に対する心理学的アプローチ. 名古屋大学高等教育研究. 2005. 5. 257-280
  • 潜在記憶における処理水準効果. 法政大学文学部紀要. 2003. 49. 121-137
  • 大学の心理学講義における授業改善の試み -学生による授業評価を用いた検証-. 京都光華女子大学研究紀要. 2001. 39. 143-168
  • 再認記憶における行為の実演の優位性III -Remember / Know 手続による処理水準効果の検討-. 関西心理学会 第113回大会発表論文集 (於:追手門学院大). 2001
more...
Books (24):
  • 絶対役立つ教育心理学 実践の理論,理論を実践
    ミネルヴァ書房 2021 ISBN:9784623048861
  • 現代心理学辞典
    有斐閣 2021
  • 絶対役立つ臨床心理学 カウンセラーを目指さないあなたにも
    ミネルヴァ書房 2018 ISBN:9784623077953
  • 絶対役立つ教養の心理学 展開編 人生をさらに有意義にすごすために
    ミネルヴァ書房 2013 ISBN:9784623053384
  • 教育心理学
    学文社 2010 ISBN:9784762018862
more...
Lectures and oral presentations  (178):
  • 大学における授業外学習・自主学習の支援:自己調整学習の観点から
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2021)
  • 予習等の授業外学習に及ぼす能動的先延ばしの影響(1)
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2021)
  • 情動喚起語に対する評定による符号化の効果III:喚起された覚醒度と刺激に内包された覚醒度との比較
    (日本認知心理学会発表論文集 2021)
  • 情動喚起語に対する評定による符号化の効果IV:喚起された感情価と刺激に内包された感情価との比較
    (日本認知心理学会発表論文集 2021)
  • 具体例の自己生成による学習効果
    (日本心理学会大会発表論文集 2019)
more...
Education (2):
  • - 1995 Kyoto University Graduate School, Division of Education 教育方法学
  • - 1990 Kyoto University Faculty of Education 教育心理学
Professional career (1):
  • Doctor of Education (Kyoto University)
Work history (14):
  • 2008/04 - 現在 法政大学文学部 教授
  • 2007/04 - 現在 早稲田大学 非常勤講師
  • 2009/04 - 2010/03 University of Waterloo Visiting Professor
  • 2003/04 - 2008/03 法政大学文学部心理学科 助教授 (2007年4月1日より「准教授」に職名変更)
  • 2004/10 - 2005/03 東京大学 非常勤講師
Show all
Committee career (14):
  • 2008/04 - 現在 初年次教育学会 理事
  • 2021/04 - 2023/03 初年次教育学会 会長
  • 2020/04 - 2023/03 日本教育心理学会 研究委員会
  • 2019/04 - 2023/03 初年次教育学会 大会運営委員会
  • 2008/04 - 2015/03 初年次教育学会 編集委員
Show all
Association Membership(s) (11):
The Psychonomic Society ,  初年次教育学会 ,  日本認知心理学会 ,  日本教育工学会会員 ,  日本基礎心理学会会員 ,  日本教育心理学会会員 ,  日本心理学会会員 ,  大学教育学会 ,  日本リメディアル教育学会 ,  法と心理学会 ,  関西心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page