Rchr
J-GLOBAL ID:201001052697824315   Update date: Mar. 05, 2024

Tokuyama Mitsue

トクヤマ ミツエ | Tokuyama Mitsue
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (1): Place Branding;
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2022 - 2026 Systematization of the Sense of Place method in place branding
  • 2022 - 2026 Balancing Tourism and Conservation in Era of Climate Change and Shrinkage: Land Use Maps as a Boundary Object
  • 2020 - 2023 Regional management of Satoyama and Satoumi: Urban-rural collaboration and sense of commitment
  • 2018 - 2021 A Model of Destination Management/Marketing Organization in Place Branding
  • 2017 - 2021 Are hertigate designations by the UN effective for biodiversity conservation at local level? Challenges for multi-scale colloboration and analysis of strategy by municipalities
Show all
Papers (32):
  • 長尾雅信、徳山美津恵. ローカルフォト・ムーブメントによるプレイス・ブランディングへの着目. 日本商業学会第73回全国研究大会報告論集. 2023. 58-67
  • 徳山 美津恵. プレイス・ブランディングによる小豆島の変容:瀬戸内国際芸術祭の経験を通して. サービス学会第10回国内大会講演論文集. 2022. 175-179
  • WAKABAYASHI, Hiroyasu, NAKAMURA,Yuki, TOKUYAMA,Mitsue, NAGAO,Masanobu. A Study of the typology of the Semantic Structure of City Brands:Toward Building a New Brand Strategy in the Age of Related Populations. Japan Marketing Review. 2021. Volume 2 Issue 1 Pages 13-21
  • 若林宏保, 中村祐貴, 徳山美津恵, 長尾雅信. 都市ブランドの意味構造の類型化に関する一考察-関係人口時代における新たなブランド戦略構築に向けて. 日本マーケティング学会カンファレンス2020プロシーディングス. 2020. 87-88
  • 長尾雅信, 徳山美津恵. プレイス・ブランディングが広げるSDGsの多様性. 日本商業学会第70回全国研究大会報告論集. 2020. 94-102
more...
Books (10):
  • マーケティングの力 : 最重要概念・理論枠組み集
    有斐閣 2023 ISBN:9784641166134
  • 場所のブランド論: プレイス・ブランディングのプロセスと実践手法
    中央経済社 2023 ISBN:4502456217
  • 縮小する日本社会ー危機後の新しい豊かさを求めて
    勉誠出版 2019
  • プレイス・ブランディング
    有斐閣 2018
  • 農林漁業の産地ブランド戦略ー地理的表示を活用した地域再生
    ぎょうせい 2015
more...
Lectures and oral presentations  (17):
  • 内部ステークホルダーによるプレイス・ブランディングの実践 :真鶴町における移住者の取り組みを通して
    (日本商業学会 全国研究報告会 2023)
  • 日本版DMOに関する考察-プレイス・ブランディングの視点から
    (第33回日本観光研究学会全国大会 2018)
  • 地理学的視点を取り入れたプレイス・ブランディング・モデルの可能性-瀬戸内ブランドからの検討
    (日本マーケティング学会カンファレンス2017,オーラルセッション 2017)
  • 起業促進にむけた地域ブランド・コミュニティの様相-オレゴン州ポートランド市のケース
    (日本マーケティング学会カンファレンス2016,オーラルセッション 2016)
  • 地域ブランド・コミュニケーション戦略
    (広告学会関西部会 2010)
more...
Education (3):
  • 2000 - 2003 Gakushuin University Graduate School, Division of Administration
  • 2003 - 2000 Gakushuin University Graduate School, Division of Administration
  • - 1998 Gakushuin University Faculty of Economics
Professional career (1):
  • 経営学修士
Committee career (2):
  • 2017/04 - 現在 日本マーケティング学会 理事
  • 2009/04 - 2017/03 日本消費者行動研究学会 幹事
Awards (3):
  • 2020/10/18 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング学会 オーラルセッション2020 / ベストオーラルペーパー賞
  • 2004/11/01 - 吉田秀雄記念事業財団 第3回「助成研究論文 吉田秀雄賞」(常任研究者の部)奨励賞受賞
  • 2002/11/01 - 吉田秀雄記念事業財団 第1回「助成研究論文 吉田秀雄賞」(大学院生の部)奨励賞受賞
Association Membership(s) (5):
日本観光研究学会 ,  Japan Marketing Academy ,  Japan Association for Cultural Economics ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Association for Consumer Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page