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J-GLOBAL ID:201001057400593958   Update date: Jun. 27, 2024

Takahiro Naito

ナイトウ タカヒロ | Takahiro Naito
Affiliation and department:
Job title: Assistant Professor
Other affiliations (1):
  • Teikyo University of Science & Technology
Research field  (3): Educational technology ,  Statistical science ,  Hygiene and public health (non-laboratory)
Research keywords  (3): 情報リテラシー教育 ,  Institutional Research ,  ICT利活用教育
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2016 - 2020 Proposal of a prototype for practical use of telenursing supporting home care
  • 2013 - 2016 Empirical Study of telenursing system in home health care
  • 2012 - 2015 大規模大学間連携におけるeラーニングシステムの拡張性と自由度の検証と対策
  • 2013 - 2014 学習者群が示す高次規則性の解明と学習の環境最適化への応用
Papers (26):
  • 内藤隆宏. 大学進学率と専攻分野別定員及び充足率の変化. 帝京科学大学IR報告書2022. 2024. 3-8
  • 内藤 可夫, 斉藤 幸喜, 内藤 隆宏. データサイエンス授業のカリキュラム構築における独自資料の作成とその検証について. 帝京科学大学紀要. 2024. 20. 153-160
  • 内藤隆宏. 教学IR要件厳格化の動向について. 帝京科学大学IR報告書2021. 2023. 3-5
  • 内藤隆宏. GPA経年変化の検討について. 帝京科学大学IR報告書2021. 2023. 6-10
  • 内藤隆宏, 内藤可夫. コロナ禍における卒業時アンケートの変化についての検討. 帝京科学大学総合教育センター紀要 総合学術研究. 2022. 5. 59-63
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MISC (21):
  • 速水 恵子, 高屋敷 明由美, 前野 貴美, 鈴木 英雄, 内藤 隆宏, 前野 哲博, 田中 誠, 桝 正幸. 医学生のへき地勤務希望に関するコホート調査. 医学教育. 2017. 48. Suppl. 170-170
  • 鈴木 英雄, 前野 哲博, 前野 貴美, 高屋敷 明由美, 速水 恵子, 内藤 隆宏, 田中 誠, 桝 正幸. 筑波大学での長期参加型クリニカル・クラークシップ導入後の成果と課題. 医学教育. 2017. 48. Suppl. 162-162
  • 速水 恵子, 高屋敷 明由美, 前野 貴美, 鈴木 英雄, 内藤 隆宏, 前野 哲博, 桝 正幸, 原 晃. 地域枠学生のへき地及び町村部で働くことに関する意識調査. 医学教育. 2015. 46. Suppl. 208-208
  • 前野 貴美, 高屋敷 明由美, 鈴木 英雄, 稲田 晴彦, 前野 哲博, 吉本 尚, 堤 円香, 内藤 隆宏, 速水 恵子, 富田 美加, et al. Team-based learningを用いた専門職連携教育の教育効果. 医学教育. 2015. 46. Suppl. 141-141
  • 豊増佳子, 西山直美, 内藤隆宏, 川口孝泰. 遠隔看護システムの開発時に求められる「看護情報学」構築に向けた教育内容に対する一考察. 日本医療情報学会看護学術大会論文集. 2015. 16th
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Lectures and oral presentations  (30):
  • Team-based learning を用いた専門職連携教育の教育効果
    (第47回日本医学教育学会大会 2015)
  • 地域枠学生のへき地及び町村部で働くことに関する意識調査
    (第47回日本医学教育学会大会 2015)
  • Extension of long distance teleconference system using freeswitch
    (8th Asia Telemedicine Symposium 2014 2014)
  • Effectiveness of the interprofessional education program based on team-based learning;comparoson between uniprofessional group and mixed group
    (第46回日本医学教育学会大会 2014)
  • 大学間連携eラーニングにおける学習者の講義選択の分析
    (第46回日本医学教育学会大会 2014)
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Education (1):
  • 2003 - 2007 Tokyo Medical and Dental University
Professional career (1):
  • 博士(理学) (東京医科歯科大学)
Work history (4):
  • 2024/04 - 現在 Teikyo University of Science
  • 2019/04 - 2024/03 Teikyo University of Science & Technology
  • 2009/07 - 2018/03 Faculty of Medicine
  • 2008/04/01 - 2009/07/15 University of Tsukuba Graduate School of Comprehensive Human Sciences
Association Membership(s) (6):
日本情報教育学会 ,  日本インスティテューショナル・リサーチ協会 ,  JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION ,  日本医学教育学会 ,  日本医療情報学会 ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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