Rchr
J-GLOBAL ID:201101026206033768   Update date: Jan. 30, 2024

Takahama Sachiko

Takahama Sachiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Experimental psychology
Research keywords  (6): Cognition ,  マインドワンダリング ,  Working memory ,  内受容感覚 ,  感動・共感 ,  脳機能イメージング
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2011 - 2012 Neural basis of visual working memory: A cognitive neuroscience study
  • 2007 - 2008 Neural basis of visual working memory : fMRI study
  • 2002 - 2002 学習・記憶における錐体外路系の役割の検討
Papers (11):
more...
MISC (8):
  • 高濱祥子. 小規模大学における新型コロナウイルス感染症対策下の「心理学実験」実施報告. 瀬木学園紀要. 2020. 17. 65-69
  • 高濱祥子. 高等教育機関における障害学生支援の現状と日本学生支援機構障害学生支援実務者育成研修会参加報告. 瀬木学園紀要. 2020. 16. 141-144
  • Sachiko Takahama. Neural basis for monitoring of multiple features-location binding: an event-related functional magnetic resonance imaging study. Journal of Vision. 2010. 10. 7. 750a
  • Takahama,S, Misaki,M, Miyauchi,S, Saiki,J. Functional connectivity in visual working memory task. Journal of Vision. 2006. 6. 6. 365a
  • Takahama,S, Kumada,T, & Saiki,J. Perception of other’s action influences performance in Simon task. Journal of Vision. 2005. 5. 8. 396a-396a
more...
Books (1):
  • ライブラリ心理学を学ぶ, 第3巻 認知と思考の心理学
    サイエンス社 2018
Lectures and oral presentations  (14):
  • 関係性の高いペアによる感情エピソードの会話が会話満足度と関係性評価に与える影響.
    (第83回 日本心理学会大会 2019)
  • バレーボールのサーブにおけるマインドワンダリングの影響.
    (日本認知心理学会 第16回大会 2018)
  • 野球選手における競技特性不安とポジティブシンキングの注意対象パターンの関連性.
    (第81回 日本心理学会大会 2017)
  • Interactive effects of interoceptive awareness and finitude salience on empathy.
    (The 31st international congress of Psychology 2016)
  • ネガティブ感情誘発場面における自律神経系と脳活動の変化に及ぼす他者存在の役割.
    (日本基礎心理学会 第34回大会 2015)
more...
Education (2):
  • University of Tsukuba
  • University of Tsukuba
Association Membership(s) (7):
日本動物心理学会 ,  日本基礎心理学会 ,  日本認知心理学会 ,  Society for Neuroscience ,  日本神経科学学会 ,  日本心理学会 ,  日本生理心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page