Rchr
J-GLOBAL ID:201101026269742564   Update date: Apr. 23, 2024

EGI Hironori

エギ ヒロノリ | EGI Hironori
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://egi.inf.uec.ac.jp/
Research field  (3): Learning support systems ,  Human interfaces and interactions ,  Educational technology
Research theme for competitive and other funds  (19):
  • 2023 - 2027 Development and evaluation of information system to encourage Teaching Assistants to prevent social isolation of learners
  • 2022 - 2026 動的幾何を用いた遠隔協調学習システムの開発と操作・対話ログを用いたアナリティクス
  • 2021 - 2025 数学の探求学習に伴う行動ログデータのマルチモーダルなアナリティクスから学習支援へ
  • 2021 - 2024 協調学習における主体的な学びの調整を状況に応じて支援するエージェントの開発と評価
  • 2021 - 2024 HyFlex型授業における学習者の脚部動作の計測に基づく学習状況推定手法の開発
Show all
Papers (93):
  • Tadashi INAGAKI, Ryohei IKEJIRI, Hironori EGI, Norio SETOZAKI, Kae NAKAYA, Junko NEMOTO, Kazuki MITSUI. Trends in Learning Environment Research for Contemporary Educational Needs in Elementary and Secondary Education. Japan Journal of Educational Technology. 2024. 47. 4. 567-578
  • Ryunosuke Nishimura, Chikae Watanabe, Hironori Egi. AbstNebula: A Method to Visualize the Back-and-forth between Concrete and Abstract Utterances for Discussion Analysis. 14th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK24) Companion Proceedings. 2024. 91-93
  • Sei Yamamoto, Ryo Funabashi, Takeo Noda, Masataka Kaneko, Hironori Egi. An Approach of Multimodal Learning Analytics Based on the Distance between Learners' Heads during Collaborative Learning. 14th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK24) Companion Proceedings. 2024. 94-96
  • Ryunosuke Nishimura, Risa Iharada, Yuya Sugamoto, Yutaka Ishii, Toshio Mochizuki, Hironori Egi. Discussion Support System that Promotes Equal Participation Based on Speech Bias in Discussions. IPSJ Journal. 2024. 65. 1. 197-210
  • Masataka Kaneko, Hironori Egi, Takeo Noda. Multimodal analysis of learners' communications in CSCL of a mathematical proof. APSCE the 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023). 2023. I. 206-208
more...
Lectures and oral presentations  (130):
  • 数理統計に関するタブレットを用いた協調学習のマルチモーダルな分析
    (日本教育工学会2024年春季全国大会 2024)
  • 3次元対話エージェントによる支援のスクリプトが協調的議論の共調整に与える効果
    (日本教育工学会2024年春季全国大会 2024)
  • 学習者の疲労推定に向けた脚部動作の推移の分析
    (日本教育工学会2024年春季全国大会 2024)
  • 身体動作計測と発話分析に基づく協調学習の分析
    (日本教育工学会2024年春季全国大会 2024)
  • ゲーミフィケーションを用いてTAの学習支援行動を活性化するシステム
    (日本教育工学会2024年春季全国大会 2024)
more...
Education (4):
  • 2002 - 2005 Keio University Graduate School of Science and Technology
  • 2000 - 2002 Keio University Graduate School of Media and Governance
  • 1996 - 2000 Keio University Faculty of Environmental Information
  • - 1996 岡山県立岡山朝日高等学校
Professional career (2):
  • Ph.D. in Engineering (Keio University)
  • Master of Media and Governance (Keio University)
Work history (4):
  • 2015/10 - 2023/03 The University of Electro-Communications Division of General Education / Department of Informatics, Graduate School of Informatics and Engineering Associate Professor
  • 2013/04/01 - 2015/09/30 Kobe University Information Science and Technology Center Associate Professor
  • 2007/04/01 - 2013/03/31 Tokyo University of Agriculture and Technology Information Media Center Assistant Professor
  • 2005/10 - 2007/03 Tokyo University of Agriculture and Technology Information Media Center Research Associate
Committee career (11):
  • 2023/04 - 現在 日本教育工学会 研究会委員会副委員長
  • 2023/03 - 現在 日本教育工学会 理事
  • 2023/02 - 現在 日本教育工学会 編集委員会委員
  • 2022/04 - 現在 情報処理学会コラボレーションとネットワークサービス研究会 運営委員
  • 2023/04 - 2024/03 日本教育工学会 ショートレター編集委員会委員
Show all
Awards (2):
  • 2017/09 - 日本教育工学会第32回研究奨励賞
  • 2017/05 - 情報処理学会第102回GN研究会優秀発表賞
Association Membership(s) (4):
ACM(Association for Computing Machinery) ,  IEEE(Institute of Electrical and Electronics Engineers) ,  Japan Society for Educational Technology ,  Information Processing Society of Japan
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page