Rchr
J-GLOBAL ID:201101045238058732   Update date: Jan. 20, 2023

Hosono Fumio

ホソノ フミオ | Hosono Fumio
Affiliation and department:
Job title: Research Assistant
Homepage URL  (1): http://www.si.gunma-u.ac.jp/~hosono/
Research field  (2): Software ,  Intelligent informatics
Research keywords  (2): Web Usage Mining ,  Tuple Space Communication
MISC (13):
  • Kakimoto Toshikatsu, Hosono Fumio. Sense of field reality scale reconsidered: Evidence from two experiments using the Simulated International Society (SIMINSOC). THE JAPANESE JOURNAL OF EDUCATIONAL & SOCIAL PSYCHOLOGY. 2010. 49. 2. 149-159
  • 柿本敏克, 細野文雄. 状況の現実感尺度の因子構造について. 群馬大学社会情報学部研究論集. 2008. 15
  • 細野文雄, 富山慶典. 学会活動における集合的意思決定のための電子投票システムの設計. 平成15~17年度科学研究費補助金研究成果報告書(課題番号: 15500154,代表者: 富山慶典). 2006. 75-83
  • 細野 文雄, 富山 慶典. 学会活動における集合的意思決定のための電子投票システムの設計. 第12回社会情報システム学シンポジウム講演論文集. 2006. 27-32
  • 柿本 敏克, 細野 文雄. コンピュータディスプレイ上での回答に特異性はあるか-電子調査と質問紙調査の比較-. 群馬大学社会情報学部研究論集. 2005. 12. 23-34
more...
Lectures and oral presentations  (10):
  • Effects of intra- and intergroup interaction on group reality formation: A computer-based SIMINSOC game study.
    (The 31st International Congress of Psychology 2016)
  • 仮想世界ゲーム電子版のパッケージ化とデータベース構築
    (S研(社会心理学研究会) 2014)
  • 仮想世界ゲームにおける社会ネットワークの特徴 -発話状況からみた社会ネットワーク-
    (第8回ネットワーク生態学シンポジウム 2012)
  • 集団研究における仮説生成の道具としての仮想世界ゲーム電子版
    (日本シミュレーション&ゲーミング学会2011年秋季全国大会 2011)
  • 仮想世界ゲームにおける会話特性
    (日本シミュレーション&ゲーミング学会2011年秋季全国大会 2011)
more...
Education (2):
  • - 1993 群馬大学 工学研究科 情報工学専攻
  • - 1991 群馬大学 工学部 情報工学科
Professional career (1):
  • 条件付必須項目の入力がありません (Gunma University)
Work history (2):
  • 2021/04 - 現在 Gunma University Faculty of Informatics Research Assistant
  • 1993/10 - 2021/03 Gunma University Faculty of Social and Information Studies Research Assistant
Association Membership(s) (8):
日本情報経営学会 ,  社会情報学会(SSI) ,  日本シミュレーション&ゲーミング学会 ,  日本データベース学会 ,  日本ソフトウェア科学会 ,  情報処理学会 ,  日本社会情報学会(JSIS) ,  日本社会情報学会(JASI)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page