Rchr
J-GLOBAL ID:201101054829249536
Update date: Mar. 18, 2024
Hiroyuki Okuno
オクノ ヒロユキ | Hiroyuki Okuno
Affiliation and department:
Research field (1):
Primary/secondary education and curricula
Research keywords (1):
社会科教育
Research theme for competitive and other funds (9):
- 2023 - 2028 ゲーミフィケーションを取入れたアクティブ・ラーニング型社会科憲法学習アプリの開発
- 2022 - 2025 ICTを活用したハンズオン型教職教育プログラムの開発
- 2021 - 2024 A Theoretical and Practical Study on Virtual Citizenship
- 2021 - 2024 グローバルシティズンシップの観点を主題とする歴史総合・探究科目の教材開発
- 2017 - 2022 ICTを活用した中学校社会科における分野横断型憲法学習プログラムの開発
- 2018 - 2021 環境共生社会を見据えた市民としての資質向上を目指す融合型大学教育プログラムの開発
- 2018 - 2021 共生社会の実現を目指す「総合的な学習の時間の指導法」の教職教育プログラムの開発
- 2017 - 2021 教職課程履修学生の動機づけと職業アイデンティティ発達に関する縦断的研究
- 2014 - 2017 Development of the systematic Constitutional learning program in junior high school: e-learning contents available on an electoronical blackboard
Show all
Papers (13):
-
Hiroyuki Okuno, Masashi Kikui. The Role of Schools and Teachers in Citizenship Education: Kyoto Prefectural Board of Education | Program for Students Who Will Inherit the Future. The annual bulletin of the Teacher-Training Course at Doshisha University. 2023. 12. 30-45
-
Wan-Chien Huang, Hiroyuki Okuno. A study on education for cross-cultural understanding in Taiwan: through junior high school textbooks "Civics and Society". The annual bulletin of the Teacher-Training Course at Doshisha University. 2022. 11. 77-92
-
Hiroyuki Okuno. Issues and Prospects of Learning "Equality" in Junior High School Civics. 2021. 30. 30. 135-150
-
Hiroyuki Okuno, Ryuichi Mushimoto. Development of a flipped learning program on the constitution of Japan for a social studies class : based on e-learning. 2020. 9. 3-20
-
A Study on Active Learning for Intercultural Understanding in Secondary Education : Focusing on Group Formation for Collaborative Learning. 2018. 27. 81-64
more...
MISC (1):
-
Hiroyuki Okuno. Development of a cross-disciplinary constitutional learning program in junior high school social studies using ICT. Impact. 2021. 2021. 2. 25-27
Books (12):
-
考えを深めるための教育課程
ミネルヴァ書房 2023 ISBN:9784623093403
-
総合的な学習/探究の時間の実践研究
溪水社 2021 ISBN:9784863275522
-
多様化時代の社会科授業デザイン
晃洋書房 2020 ISBN:9784771034037
-
考えを深めるための教育原理
ミネルヴァ書房 2020 ISBN:9784623088065
-
ここから始める「憲法学習」の授業 : 児童生徒の深く豊かな学びのために
ミネルヴァ書房 2019 ISBN:9784623084593
more...
Professional career (1):
Work history (1):
Return to Previous Page