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J-GLOBAL ID:201101056455664103
Update date: Apr. 16, 2024
Honjo Seiichiro
ホンジョウ セイイチロウ | Honjo Seiichiro
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (4):
Bio-, chemical, and soft-matter physics
, Mathematical physics and basic theory
, Commerce
, Business administration
Research keywords (13):
Brand management
, care
, social innovation
, ソーシャルビジネス
, ユーザーイノベーション
, リードユーザー
, マーケティングリサーチ
, 消費者行動論
, マーケティング論
, マーケティング
, サイバネティクス
, 複雑系
, 力学系
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2022 - 2026 A study of the impact of diversity of interpretations and collaboration within stakeholders on market creation
- 2018 - 2023 A theoretical and empirical study of impact of hedonic and utilitarian benefits on user innovation
- 2007 - 2008 Decolonisation of the Soul : Historiology in order to solve the post-colonial situation of Japan and her neighbors
- 2005 - 2007 聴覚系における動力学的応答の普遍的機構の解明
Papers (14):
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Seiichiro Honjo. Services with Care:. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 42-53
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Seiichiro Honjo, Tomohiro Ito. Forecasting the Attractiveness of Crowdsourced Ideas Using Natural Language Processing Techniques: An Exploratory Study on a Recipe Submission Website. Japan Marketing Journal. 2021. 40. 3. 31-44
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Seiichiro Honjo. An Empirical Study of the Characteristics of Consumers as Lead Users in a Survey Framework: Antecedents and Consequences of Lead Userness. Japan Marketing Review. 2020. 1. 1. 31-39
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Yuichi Yoda, Kosuke Mizukoshi, Seiichiro Honjo. A Study of Basis on AI-based Information Systems: The Case of Shogi AI System “Ponanza”. Proceedings of AAAI-Spring Symposium 2019. 2019. 2448
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本條 晴一郎. ユーザーイノベーションを前提とした製品開発:コミュニティとネットワークの分解. AD・STUDIES. 2018. 65. 28-34
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MISC (3):
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本條 晴一郎. ブランドに導かれる企業のあり方:セカンドオーダー・サイバネティクスの実践としてのBX. 博報堂WEBマガジン センタードット. 2022
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遊橋 裕泰, 本條 晴一郎, 飽戸 弘. CA1-3 スマートフォン利用へのライフスタイルアプローチ(2) : 「製品関与」の構造と類型(一般セッション マーケティング). 日本行動計量学会大会発表論文抄録集. 2013. 41. 8-9
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本條 晴一郎. 動きのある文化. Field+ : フィールドプラス : 世界を感応する雑誌 / 東京外国語大学アジア・アフリカ言語文化研究所 [編]. 2010. 4. 29-29
Books (11):
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Livable Proximity: Ideas for the City that Cares
2023 ISBN:491098402X
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Innovation by consumers: The impact of distant search for information
Chikura Publishing Co.,Ltd. 2022 ISBN:4805112565
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1からのデジタル・マーケティング
碩学舎 2019 ISBN:4502289914
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デジタル・ワークシフト-マーケティングを変えるキーワード30
2018 ISBN:4782534930
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恋愛ドラマとケータイ (青弓社ライブラリー)
青弓社 2014 ISBN:478723367X
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Lectures and oral presentations (1):
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意味のイノベーションと消費文化
(HCD-Netフォーラム2019 2019)
Education (6):
- 2015 - 2021 Hosei University
- 2003 - 2007 The University of Tokyo Graduate School of Arts and Sciences Basic Science,Section of Multi-Disciplinary Sciences,
- 2001 - 2003 The University of Tokyo Graduate School of Arts and Sciences Basic Science,Section of Multi-Disciplinary Sciences,
- 1999 - 2001 The University of Tokyo College of Arts and Sciences Department of Basic Science
- 1997 - 1999 The University of Tokyo College of Arts and Sciences Natural Sciences I
- 1993 - 1996 筑波大学附属駒場高等学校
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Professional career (2):
- 博士(学術) (東京大学)
- 博士(経営学) (法政大学)
Work history (5):
- 2024/04 - 現在 Tokyo Institute of Technology School of Environment and Society Associate Professor
- 2014/05 - 現在 Hosei University The Research Institute of Innovation Management Visiting Research Fellow
- 2017/02 - 2024/03 Shizuoka University Department of Management of Business Development Associate Professor
- 2011/04 - 2014/03 NTT DOCOMO Mobile Society Research Institute Senior Researcher
- 2007/04 - 2011/03 The University of Tokyo The Institute for Advanced Studies on Asia Project Researcher
Committee career (7):
Awards (8):
- 2023/05 - The Japan Society of Marketing and Distribution Book Category Encouragement Award Innovation by consumers: The impact of distant search for information
- 2022/10 - Japan Marketing Academy Oral Session 2022 / Best Oral Paper Award Antecedents and consequences of IMC in creative SMEs: Relationship with entrepreneurial orientation, brand orientation, market orientation, and business outcomes
- 2019/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本 大賞2019 大賞 1からのデジタル・マーケティング
- 2019/10 - 日本マーケティング学会 オーラルセッション2019 / ベストオーラルペーパー賞 リードユーザーとしての消費者の特徴に関するサーベイによる実証研究-リードユーザーネスの先行要因と帰結
- 2018/02 - 株式会社碩学舎 第5回碩学舎賞 一席 イノベーションを起こす消費者の情報取得行動に関する実証研究
- 2016/11 - 日本消費者行動研究学会 第16回JACS論文プロポーザル賞 優秀賞 消費者の行動特性と イノベーションの再検討-リードユーザー尺度の製品分野を超えた拡張
- 2016/10 - 日本マーケティング学会カンファレンス2016 ベストペーパー(ドクターコース)賞 消費者によるイノベーションに対するネットワークの効果
- 2003/11 - JSPS-NSF JOINT SYMPOSIUM ON Geometrical Structures of Phase Space in Multi-Dimensional Chaos Silver Poster Award Is Arnold diffusion relevant to global diffusion?
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Association Membership(s) (4):
JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES
, JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
, Japan Marketing Academy
, American Society for Cybernetics
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