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J-GLOBAL ID:201101056455664103   Update date: Apr. 16, 2024

Honjo Seiichiro

ホンジョウ セイイチロウ | Honjo Seiichiro
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (4): Bio-, chemical, and soft-matter physics ,  Mathematical physics and basic theory ,  Commerce ,  Business administration
Research keywords  (13): Brand management ,  care ,  social innovation ,  ソーシャルビジネス ,  ユーザーイノベーション ,  リードユーザー ,  マーケティングリサーチ ,  消費者行動論 ,  マーケティング論 ,  マーケティング ,  サイバネティクス ,  複雑系 ,  力学系
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2026 A study of the impact of diversity of interpretations and collaboration within stakeholders on market creation
  • 2018 - 2023 A theoretical and empirical study of impact of hedonic and utilitarian benefits on user innovation
  • 2007 - 2008 Decolonisation of the Soul : Historiology in order to solve the post-colonial situation of Japan and her neighbors
  • 2005 - 2007 聴覚系における動力学的応答の普遍的機構の解明
Papers (14):
  • Seiichiro Honjo. Services with Care:. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 42-53
  • Seiichiro Honjo, Tomohiro Ito. Forecasting the Attractiveness of Crowdsourced Ideas Using Natural Language Processing Techniques: An Exploratory Study on a Recipe Submission Website. Japan Marketing Journal. 2021. 40. 3. 31-44
  • Seiichiro Honjo. An Empirical Study of the Characteristics of Consumers as Lead Users in a Survey Framework: Antecedents and Consequences of Lead Userness. Japan Marketing Review. 2020. 1. 1. 31-39
  • Yuichi Yoda, Kosuke Mizukoshi, Seiichiro Honjo. A Study of Basis on AI-based Information Systems: The Case of Shogi AI System “Ponanza”. Proceedings of AAAI-Spring Symposium 2019. 2019. 2448
  • 本條 晴一郎. ユーザーイノベーションを前提とした製品開発:コミュニティとネットワークの分解. AD・STUDIES. 2018. 65. 28-34
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MISC (3):
  • 本條 晴一郎. ブランドに導かれる企業のあり方:セカンドオーダー・サイバネティクスの実践としてのBX. 博報堂WEBマガジン センタードット. 2022
  • 遊橋 裕泰, 本條 晴一郎, 飽戸 弘. CA1-3 スマートフォン利用へのライフスタイルアプローチ(2) : 「製品関与」の構造と類型(一般セッション マーケティング). 日本行動計量学会大会発表論文抄録集. 2013. 41. 8-9
  • 本條 晴一郎. 動きのある文化. Field+ : フィールドプラス : 世界を感応する雑誌 / 東京外国語大学アジア・アフリカ言語文化研究所 [編]. 2010. 4. 29-29
Books (11):
  • Livable Proximity: Ideas for the City that Cares
    2023 ISBN:491098402X
  • Innovation by consumers: The impact of distant search for information
    Chikura Publishing Co.,Ltd. 2022 ISBN:4805112565
  • 1からのデジタル・マーケティング
    碩学舎 2019 ISBN:4502289914
  • デジタル・ワークシフト-マーケティングを変えるキーワード30
    2018 ISBN:4782534930
  • 恋愛ドラマとケータイ (青弓社ライブラリー)
    青弓社 2014 ISBN:478723367X
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Lectures and oral presentations  (1):
  • 意味のイノベーションと消費文化
    (HCD-Netフォーラム2019 2019)
Education (6):
  • 2015 - 2021 Hosei University
  • 2003 - 2007 The University of Tokyo Graduate School of Arts and Sciences Basic Science,Section of Multi-Disciplinary Sciences,
  • 2001 - 2003 The University of Tokyo Graduate School of Arts and Sciences Basic Science,Section of Multi-Disciplinary Sciences,
  • 1999 - 2001 The University of Tokyo College of Arts and Sciences Department of Basic Science
  • 1997 - 1999 The University of Tokyo College of Arts and Sciences Natural Sciences I
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Professional career (2):
  • 博士(学術) (東京大学)
  • 博士(経営学) (法政大学)
Work history (5):
  • 2024/04 - 現在 Tokyo Institute of Technology School of Environment and Society Associate Professor
  • 2014/05 - 現在 Hosei University The Research Institute of Innovation Management Visiting Research Fellow
  • 2017/02 - 2024/03 Shizuoka University Department of Management of Business Development Associate Professor
  • 2011/04 - 2014/03 NTT DOCOMO Mobile Society Research Institute Senior Researcher
  • 2007/04 - 2011/03 The University of Tokyo The Institute for Advanced Studies on Asia Project Researcher
Committee career (7):
  • 2024/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 事務局担当理事
  • 2023/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 『消費者行動研究』編集委員
  • 2023/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
  • 2021/04 - 2023/03 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナルアソシエイトエディター
  • 2019/04 - 2023/03 日本マーケティング学会 理事
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Awards (8):
  • 2023/05 - The Japan Society of Marketing and Distribution Book Category Encouragement Award Innovation by consumers: The impact of distant search for information
  • 2022/10 - Japan Marketing Academy Oral Session 2022 / Best Oral Paper Award Antecedents and consequences of IMC in creative SMEs: Relationship with entrepreneurial orientation, brand orientation, market orientation, and business outcomes
  • 2019/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本 大賞2019 大賞 1からのデジタル・マーケティング
  • 2019/10 - 日本マーケティング学会 オーラルセッション2019 / ベストオーラルペーパー賞 リードユーザーとしての消費者の特徴に関するサーベイによる実証研究-リードユーザーネスの先行要因と帰結
  • 2018/02 - 株式会社碩学舎 第5回碩学舎賞 一席 イノベーションを起こす消費者の情報取得行動に関する実証研究
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Association Membership(s) (4):
JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  Japan Marketing Academy ,  American Society for Cybernetics
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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