Rchr
J-GLOBAL ID:201101075310981083
Update date: Sep. 14, 2024
Maswana Sayako
マスワナ サヤコ | Maswana Sayako
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Foreign language education
Research theme for competitive and other funds (8):
- 2022 - 2025 Empirical analysis of peer review reports on medical articles and its application to medical education
- 2021 - 2024 Development of genre-based EAP writing descriptors for science majors
- 2019 - 2023 Development of a Quality Assurance Criteria Model for University English Education and a Core Competency Framework for EAP Practitioners in Japan
- 2018 - 2021 Cross-genre analysis for developing EAP writing tasks
- 2016 - 2020 Developing autonomous learning systems through collaboration with learners for the improvement of EAP writing skills
- 2014 - 2018 Autonomous Genre-Based English Learning Platform for Global Businesspeople: Design and Evaluation
- 2015 - 2017 A cross-disciplinary and comprehensive genre analysis of research articles for educational applications
- 2012 - 2014 Learner Characteristics and a Genre-Based Approach: Toward Materials Development
Show all
Papers (25):
-
Iijima, Y, Maswana, S, Watari, H, Yamada, H, Takahashi, S, Kanamaru, T. Developing quality assurance benchmarks and professional development schemes for EAP education in Japan. Proceedings of the 2021 BALEAP Conference: Exploring Pedagogical Approaches in EAP Teaching. 2024. 39-48
-
Visualization of global competency scales in ELT textbooks: Preliminary analysis and suggestions. 2023. 1. 100-111
-
マスワナ紗矢子, 渡寛法, 山田浩, 飯島優雅, 高橋幸, 金丸敏幸, 寺内一, 田地野彰. 日本の大学におけるEAP教員を対象とした自己評価ツールの開発. JAAL in JACET Proceedings. 2022. 4. 72-77
-
Yamada, H, Maswana, S, Yanagisawa, K. How well can native English speakers understand the Japanese pronunciation of English-based loanwords? The potential use of katakana in the English classroom. HELES Journal. 2022. 21. 3-18
-
Maswana, S., & Yamada, H. Vocabulary and move analysis of high school essays from an EAP writing perspective. The Journal of Asia TEFL. 2021. 18. 3. 891-903
more...
MISC (7):
-
一般社団法人大学英語教育学会産学連携事業成果出版特別委員会. ビジネスコミュニケーションのための英語力研究成果報告書. 2024
-
Maswana, S. Exploring the relationship between assessments of essays and presentations in academic English class. In R. J. Dickey & H. K. Lee (Eds.), AsiaTEFL Proceedings 2023: Papers from the 21st AsiaTEFL Conference. 2023. 557-563
-
マスワナ紗矢子. 英検TEAPをEAP能力の測定に使用する可能性の検証. TEAPプレイスメントテスト研究レポート. 2023
-
一般社団法人大学英語教育学会EAP調査研究特別委員会. 「大学英語教育の質保証に向けたEAPカリキュラム実態把握調査」研究成果最終報告書. 2018
-
寺内一,飯島優雅,高橋幸,マスワナ紗矢子,金丸敏幸,渡寛法,渡辺敦子,田地野彰. 大学での英語教育改革を考える. 英語教育. 2018. 66. 11. 34-40
more...
Books (10):
-
ビジネスコミュニケーションのための英語力-英語の壁を打ち破ったビジネスパーソンの成長要因-
朝日出版社 2024
-
ELF and applied linguistics: Reconsidering applied linguistics research from ELF perspectives
Routledge 2023 ISBN:9781032489292
-
ELF research methods and approaches to data and analyses
Routledge 2020 ISBN:9780367898793
-
はじめてのアカデミックライティング-A guide to English academic writing for beginners
朝日出版社 2020
-
Towards a new paradigm for English language teaching: English for specific purposes in Asia and beyond
Routledge 2019 ISBN:9781138389342
more...
Lectures and oral presentations (53):
-
Analyzing university students' perceptions of EGP speech from an EAP perspective
(58th RELC International Conference 2024)
-
W-Writingデモ & パネルディスカッション
(第56回言語テスト学会研究例会 2024)
-
大学院生のAI活用状況:予備的調査から
(2023年度第1回大学英語教育学会EAP研究会 2023)
-
企業が求める英語コミュニケーション力ービジネスコミュニケーション力の現状と育成への示唆:インタビュー調査からー
(大学英語教育学会第62回国際大会 2023)
-
Exploring the relationship between assessment criteria for essays and presentations in academic English class
(2023)
more...
Education (1):
Work history (5):
- 2021/04 - 現在 東京理科大学教養教育研究院葛飾キャンパス教養部准教授
- 2020/04 - 2021/03 東京理科大学基礎工学部教養准教授
- 2018/04 - 2020/03 目白大学外国語学部英米語学科准教授
- 2015/04 - 2018/03 お茶の水女子大学外国語教育センター講師
- 2011/04 - 2015/03 早稲田大学グローバルエデュケーションセンター助教
Committee career (3):
- 2018/04 - 現在 大学英語教育学会 EAP研究会代表
- 2017/04 - 現在 大学英語教育学会 査読委員
- 2020/10 - 2021/03 AILA Review 査読
Awards (3):
- 2020/08 - 大学英語教育学会賞学術出版部門
- 2017/09 - Applied Linguistics Association of Korea Best Poster Award
- 2011/09 - 大学英語教育学会賞実践賞
Association Membership(s) (2):
Return to Previous Page