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J-GLOBAL ID:201101075310981083   Update date: Sep. 14, 2024

Maswana Sayako

マスワナ サヤコ | Maswana Sayako
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2022 - 2025 Empirical analysis of peer review reports on medical articles and its application to medical education
  • 2021 - 2024 Development of genre-based EAP writing descriptors for science majors
  • 2019 - 2023 Development of a Quality Assurance Criteria Model for University English Education and a Core Competency Framework for EAP Practitioners in Japan
  • 2018 - 2021 Cross-genre analysis for developing EAP writing tasks
  • 2016 - 2020 Developing autonomous learning systems through collaboration with learners for the improvement of EAP writing skills
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Papers (25):
  • Iijima, Y, Maswana, S, Watari, H, Yamada, H, Takahashi, S, Kanamaru, T. Developing quality assurance benchmarks and professional development schemes for EAP education in Japan. Proceedings of the 2021 BALEAP Conference: Exploring Pedagogical Approaches in EAP Teaching. 2024. 39-48
  • Visualization of global competency scales in ELT textbooks: Preliminary analysis and suggestions. 2023. 1. 100-111
  • マスワナ紗矢子, 渡寛法, 山田浩, 飯島優雅, 高橋幸, 金丸敏幸, 寺内一, 田地野彰. 日本の大学におけるEAP教員を対象とした自己評価ツールの開発. JAAL in JACET Proceedings. 2022. 4. 72-77
  • Yamada, H, Maswana, S, Yanagisawa, K. How well can native English speakers understand the Japanese pronunciation of English-based loanwords? The potential use of katakana in the English classroom. HELES Journal. 2022. 21. 3-18
  • Maswana, S., & Yamada, H. Vocabulary and move analysis of high school essays from an EAP writing perspective. The Journal of Asia TEFL. 2021. 18. 3. 891-903
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MISC (7):
  • 一般社団法人大学英語教育学会産学連携事業成果出版特別委員会. ビジネスコミュニケーションのための英語力研究成果報告書. 2024
  • Maswana, S. Exploring the relationship between assessments of essays and presentations in academic English class. In R. J. Dickey & H. K. Lee (Eds.), AsiaTEFL Proceedings 2023: Papers from the 21st AsiaTEFL Conference. 2023. 557-563
  • マスワナ紗矢子. 英検TEAPをEAP能力の測定に使用する可能性の検証. TEAPプレイスメントテスト研究レポート. 2023
  • 一般社団法人大学英語教育学会EAP調査研究特別委員会. 「大学英語教育の質保証に向けたEAPカリキュラム実態把握調査」研究成果最終報告書. 2018
  • 寺内一,飯島優雅,高橋幸,マスワナ紗矢子,金丸敏幸,渡寛法,渡辺敦子,田地野彰. 大学での英語教育改革を考える. 英語教育. 2018. 66. 11. 34-40
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Books (10):
  • ビジネスコミュニケーションのための英語力-英語の壁を打ち破ったビジネスパーソンの成長要因-
    朝日出版社 2024
  • ELF and applied linguistics: Reconsidering applied linguistics research from ELF perspectives
    Routledge 2023 ISBN:9781032489292
  • ELF research methods and approaches to data and analyses
    Routledge 2020 ISBN:9780367898793
  • はじめてのアカデミックライティング-A guide to English academic writing for beginners
    朝日出版社 2020
  • Towards a new paradigm for English language teaching: English for specific purposes in Asia and beyond
    Routledge 2019 ISBN:9781138389342
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Lectures and oral presentations  (53):
  • Analyzing university students' perceptions of EGP speech from an EAP perspective
    (58th RELC International Conference 2024)
  • W-Writingデモ & パネルディスカッション
    (第56回言語テスト学会研究例会 2024)
  • 大学院生のAI活用状況:予備的調査から
    (2023年度第1回大学英語教育学会EAP研究会 2023)
  • 企業が求める英語コミュニケーション力ービジネスコミュニケーション力の現状と育成への示唆:インタビュー調査からー
    (大学英語教育学会第62回国際大会 2023)
  • Exploring the relationship between assessment criteria for essays and presentations in academic English class
    (2023)
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Education (1):
  • - 2015 博士(人間・環境学)(京都大学)
Work history (5):
  • 2021/04 - 現在 東京理科大学教養教育研究院葛飾キャンパス教養部准教授
  • 2020/04 - 2021/03 東京理科大学基礎工学部教養准教授
  • 2018/04 - 2020/03 目白大学外国語学部英米語学科准教授
  • 2015/04 - 2018/03 お茶の水女子大学外国語教育センター講師
  • 2011/04 - 2015/03 早稲田大学グローバルエデュケーションセンター助教
Committee career (3):
  • 2018/04 - 現在 大学英語教育学会 EAP研究会代表
  • 2017/04 - 現在 大学英語教育学会 査読委員
  • 2020/10 - 2021/03 AILA Review 査読
Awards (3):
  • 2020/08 - 大学英語教育学会賞学術出版部門
  • 2017/09 - Applied Linguistics Association of Korea Best Poster Award
  • 2011/09 - 大学英語教育学会賞実践賞
Association Membership(s) (2):
全国英語教育学会 ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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