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J-GLOBAL ID:201101077460397269   Update date: Feb. 01, 2024

NORIYUKI TAKEUCHI

タケウチ ノリユキ | NORIYUKI TAKEUCHI
Affiliation and department:
Job title: 准教授
Homepage URL  (1): https://www.noriyukitakeuchi.com/
Research field  (2): Healthcare management, medical sociology ,  Sociology
Research keywords  (5): 社会学 ,  自閉症 ,  緩和ケア ,  福祉社会学 ,  医療社会学
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2020 - 2024 外国にルーツをもつ子どもに対する「発達障害」カテゴリ適用過程の臨床社会学的研究
  • 2018 - 2021 A Comparative Sociological Study for Building an Inclusive Education System to Include All Children
  • 2017 - 2020 大学における発達障害学生の就労支援に関する臨床社会学的研究
  • 2017 - 2020 発達障害のある児童の社会的包摂のためのアクションリサーチ
  • 2014 - 2019 International comparative study on social exclusion and social inclusion of people with developmental disabilities from the viewpoint of system theory
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Papers (8):
  • 原田琢也, 竹内慶至, 濱元伸彦. 「すべての生徒の成功」を追求するオーストラリア・クイーンズランド州のインクルーシブ教育実践 : 先住民と難民の子どもの支援に焦点を当てて. 金城学院大学論集. 社会科学編. 2022. 18. 2. 84-100
  • Auto-Ethnography on Online Teaching. Bulletin of Nagoya University of Foreign Studies. 2021. 9. 71-86
  • 原田琢也, 濱元伸彦, 堀家由妃代, 竹内慶至, 新谷龍太朗. 日本型インクルーシブ教育への挑戦 : 大阪の「原学級保障」と特別支援教育の間で生じる葛藤とその超克. 金城学院大学論集. 社会科学編. 2020. 16. 2. 24-48
  • 田邊浩, 松田洋介, 眞鍋知子, 竹内慶至. ドイツにおける発達障害のある人びとへの社会的支援ードイツ北部現地調査報告. 金沢大学人間科学系研究紀要. 2019. 11. 18-52
  • Takuya Harada, Nobuhiko Hamamoto, Noriyuki Takeuchi. Inclusive education system and practice in Queensland, Australia. 2018. 15. 1. 24-43
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MISC (4):
  • World Liberal Arts Program for 1st year Students : The Current Situation and Future Direction. 2020. 7. 1-40
  • 竹内慶至. 連載:特別支援教育のいま(連載中). 月刊高校教育. 2019
  • 竹内 慶至. 木村祐子 著『発達障害支援の社会学--医療化と実践家の解釈』(東信堂、2015年). 保健医療社会学論集. 2016. 26. 2. 91-92
  • 竹内 慶至, 浅見 洋. Life Course/Birth, Aging, Sickness, and Death:How to Embrace the Suffering of Life at the Clinical Site. Annals of the Japanese Association for Philosophical and Ethical Researches in Medicine. 2013. 31. 0. 72-73
Books (6):
  • 情報生産者になってみた --上野千鶴子に極意を学ぶ (ちくま新書)
    筑摩書房 2021 ISBN:4480074414
  • 社会学で描く現代社会のスケッチ
    みらい 2019 ISBN:9784860154851
  • 学びの技法
    名古屋外国語大学出版会 2019 ISBN:9784908523182
  • 自閉症という謎に迫る : 研究最前線報告
    小学館 2013 ISBN:9784098251834
  • 自閉症にやさしい社会 = autism-friendly society : 共生と治療の調和の模索 = a search for reconciling coexistence with and cure of autism
    大井学 2013
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Education (4):
  • 2007 - 2010 大阪大学大学院 人間科学研究科 人間科学専攻
  • 2005 - 2007 大阪大学大学院 人間科学研究科 人間科学専攻
  • 2004 - 2005 The University of Tokyo Faculty of Letters Psychology and sociology
  • 2000 - 2004 Aichi University of Education Faculty of Education
Professional career (1):
  • 博士(人間科学) (大阪大学大学院)
Work history (5):
  • 2016/04 - 現在 金沢大学 子どものこころの発達研究センター 協力研究員
  • 2016/04 - 現在 Nagoya University of Foreign Studies School of Contemporary International Studies
  • 2012/04 - 2016/03 大阪大学大学院 連合小児発達学研究科 専任助教
  • 2011/04 - 2016/03 Kanazawa University Research Center for Child Mental Development
  • 2009/12 - 2011/03 Kanazawa University
Association Membership(s) (11):
日本特別ニーズ教育学会 ,  科学社会学会 ,  Society for Social Studies of Science ,  関西社会学会 ,  日本緩和医療学会 ,  日本医学哲学・倫理学会 ,  福祉社会学会 ,  日本社会学理論学会 ,  日本保健医療社会学会 ,  日本社会学会 ,  THE JAPAN SOCIETY OF EDUCATIONAL SOCIOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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