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J-GLOBAL ID:201101081315850831   Update date: Jul. 15, 2024

Mikami Koji

ミカミ コウジ | Mikami Koji
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (3): Design ,  Human interfaces and interactions ,  Entertainment and game informatics
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2020 - 2023 Dynamic Design of a Game Level Using Higher-Dimensional Emotional Maps Using Biological Information
  • 2018 - 2023 Dynamic and individual VR sick prevention system using multi physiological instruments embedded within VR headset
  • 2017 - 2020 Game action design considering gaze range for VR game contents
  • 2012 - 2014 A research of analysis and evaluation method for motion picture scenario using EEG
Papers (59):
  • Tiancheng San, Yoshihisa Kanematsu, Koji Mikami. An Analysis of Visual Interest Detection in 2D Game Concept Art. Journal for Geometry and Graphics. 2023. 27. 1. 69-79
  • Jason Chun Ip Chan, Akinori Ito, Koji Mikami. Interactive Demonstration of Dynamic Music Composition Based on Cohn's 'Voice-Leading Zones' Theory. Proceedings - 2022 Nicograph International, NicoInt 2022. 2022. 95
  • Takuto MacHida, Akinori Ito, Koji Mikami. Research on Music Transition Using Neo- Riemannian Theory and Bayesian Network. Proceedings - 2022 Nicograph International, NicoInt 2022. 2022. 96
  • Tiancheng San, Koji Mikami, Yoshihisa Kanematsu. Visual Center Recognition in Game Concept Art Based on Art Principle. Proceedings - 2021 Nicograph International, NicoInt 2021. 2021. 112
  • Romane Rakotovao, Hirokazu Yasuhara, Yoshihisa Kanematsu, Koji Mikami. Procedural Rhetoric to Challenge Emotional Intelligence and Encourage Empathy and Compassion. Proceedings - 2021 Nicograph International, NicoInt 2021. 2021. 113
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MISC (240):
  • 長谷川 傑, 兼松 祥央, 茂木 龍太, 松吉 俊, 三上 浩司. 温度刺激を使ったARテーブルゲーム体験向上デバイスの提案-Proposal for a device using temperature stimulation to enhance AR table game experience-映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2022(Expressive Japan 2022). 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2022. 46. 10. 333-336
  • 曽根 卓憲, 兼松 祥央, 茂木 龍太, 松吉 俊, 三上 浩司. オリジナルアニメのストーリー分析に基づくシリーズ構成支援-Series composition support based on story analysis of anime with original screenplays-映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2022(Expressive Japan 2022). 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2022. 46. 10. 353-356
  • 片桐 蓮, 兼松 祥央, 茂木 龍太, 松吉 俊, 三上 浩司. スマートフォンを利用したeスポーツ観戦者の盛り上げシステム-Spectator support system for e-sports using smartphones-映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2022(Expressive Japan 2022). 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2022. 46. 10. 341-344
  • 渋谷 鷹, 兼松 祥央, 茂木 龍太, 松吉 俊, 三上 浩司. 女性アニメキャラクターの性格に基づく学校制服の着崩し方分析-Analysis of uniform dressing down rules based on the personalities of female anime characters-映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2022(Expressive Japan 2022). 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2022. 46. 10. 345-348
  • Virtual System to Consensus Assistant for Public Space Considering Activity Expression. 2021. 45. 8. 283-286
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Books (4):
  • CGとゲームの技術 (メディア学大系)
    コロナ社 2016 ISBN:4339027820
  • ゲームの今 ゲーム業界を見通す18のキーワード
    SBクリエイティブ 2015 ISBN:4797380055
  • コンテンツクリエーション (メディア学大系)
    コロナ社 2014 ISBN:4339027855
  • 映像ミザンセーヌの黄金則 -ヒットする映画の作り方-
    ボーンデジタル 2012 ISBN:4862461832
Lectures and oral presentations  (65):
  • カタンの開拓者たちにおいてウソの情報を流し状況を有利に進める敵の提案
    (情報処理学会研究報告(Web) 2017)
  • ポーカーにおける表情から相手の手を見抜くAI
    (情報処理学会研究報告(Web) 2017)
  • Dynamic pressure cycle control: Dynamic difficulty adjustment beyond the flow zone
    (Proceedings - 2017 NICOGRAPH International, NICOInt 2017 2017)
  • The Organization Report of "Digital Contents Creation Frontier"
    (情報処理学会論文誌デジタルコンテンツ(DCON) 2017)
  • Education for Media Content Production Using a Method of Character Making
    (情報処理学会研究報告(Web) 2017)
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Professional career (1):
  • 博士(政策・メディア) (慶應義塾大学)
Awards (2):
  • 2013/05 - 関東工学教育協会 教育業績賞
  • 2012/03 - IPSJ IPSJ Excellent Educator Award Game Education in University
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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