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J-GLOBAL ID:201201002398960471   Update date: Oct. 08, 2024

OHNISHI Masafumi

オオニシ マサフミ | OHNISHI Masafumi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Educational psychology
Research theme for competitive and other funds  (21):
  • 2017 - 2023 子ども・子育て新制度施行後のベビーホテルにおける保育内容と利用者についての研究
  • 2021 - 2022 保育者による虐待的係わりについての実証的検討:実態把握と予防に向けた基礎的研究
  • 2021 - 2022 子ども・子育て新制度施行後のベビーホテルにおける保育内容と利用者についての研究
  • 2021 - 2022 小中学校において実施可能な体系化された安全・防犯教育カリキュラムの開発
  • 2021 - 2022 保護者によるエデュケーショナル・マルトリートメントの生起・維持メカニズムの解明
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Papers (90):
  • 大西将史・廣澤愛子・望月直人・望月基子・大西 薫. 保護者による学業領域のエデュケーショナル・マルトリートメントの生起・維持に 関与する要因と消失・改善に関与する要因の検討 : -福祉・医療・教育現場の専門家に対するインタビュー調査から得られた事例の質的分析(第2報)-. In principle, the journal name should be the abbreviated journal name specified by the journal in which the article was published.,If the journal name is in European language, the first letter of the word should be capitalized.,The first letter of the first word should be capitalized, and the first letter of the second and subsequent words should be lower case. 2023. 48. 1-14
  • Masafumi Ohnishi, Haruka Maida, Ku. Development of reasonings of prosocial behavior in early to later childhood: An examination of sharing behavior toward their friend using hypothetical situation. Memoirs of the Faculty of Education, Humanities and Social Sciences University of Fukui. 2023. 7. 91-112
  • Masafumi Ohnishi, Aiko Hirosawa, Kaoru Onishi. An examination of risk factors and factors relating to disappearance and improvement of educational maltreatment by parents: A qualitative analysis on cases obtained by interview to specialists working in welfare, medical and educational field. Fukui Educational Research. 2023. 47. 76-86
  • A study of maltreatment recognized by Childcare workers ; From a standpoint of coworkers. 2022. 54. 1-12
  • For the Reinforcement of the Student Support System in the School Support Program. 2022. 46. 45
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MISC (25):
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Lectures and oral presentations  (45):
  • “教育”の名のもとに行われる子どもへの人権侵害行-保護者によるエデュケーショナル・マルトリートメントの生起・維持メカニズムの解明(1)-
    (日本発達心理学第34回大会 2023)
  • 保護者によるエデュケーショナル・マルトリートメントの研究(1)-保護者の特徴の質的分析-
    (日本虐待防止学会第28回大会 2022)
  • If the title of your presentation is in European language, the first letter of the word should be capitalized. ,If the title is in European language, the first letter of the word should be capitalized.
    (20th Pacific Early Childhood Education Research Association (PECERA) Conference 2017)
  • A comparison between Japanese and US-Canadian self and observer report symptoms of adult ADHD: From a study of standardization of the Japanese version of the Conners' Adult ADHD Rating Scales
    (INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY 2016)
  • 発達障害学生の支援の現状 : 障害学生支援の枠組を超えたメンタルヘルスケアからのアプローチ (平成26年度 第37回全国大学メンタルヘルス研究会 大学メンタルヘルスの課題 : 来るべき発達支援と招かざる薬物の問題) -- (シンポジウム 発達および精神に障害のある大学生の支援)
    (全国大学メンタルヘルス研究会報告書 2015)
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Education (5):
  • 2008 - 2009 Kobe University
  • 2005 - 2008 Kobe University
  • 2005 - 2007 Kobe University Others
  • 2003 - 2005 Kobe University Other
  • 1999 - 2003 Kobe University 発達科学部 人間発達科学科
Professional career (2):
  • 学術 (Kobe University)
  • 博士(学術) (Kobe University)
Work history (1):
  • 2016/04 - 2017/03 福井大学大学院教育学研究科 Associate Professor
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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