Rchr
J-GLOBAL ID:201201008687894833   Update date: Aug. 25, 2022

Asari Yoko

アサリ ヨウコ | Asari Yoko
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (1): second language acquisition, corrective feedback
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • -
Papers (9):
  • Yoko Asari. EFL Teachers’ L1 Backgrounds, Beliefs, and the Characteristics of Their Corrective Feedback. The Journal of Asia TEFL. 2019. 16. 1. 250-266
  • Yoko Asari. Salience-Enhanced Recasts and Their Effects on Learners' Production of Uptake and Modified Output. Pan-Pacific Association of Applied Linguistics. 2017. 21. 1. 65-84
  • 浅利庸子. 翻訳におけるコミュニケーション方略使用:村上春樹作品英訳の分析. Dialogue. 2017. 15. 1-15
  • 浅利庸子. The Beliefs in Performance of Native Speaker and Non-Native Speaker Teachers of English: A study of corrective feedback provision for phonological errors. 英語音声学. 2014. 199-211
  • Yoko Asari. Non-Native Speakers as EFL Teachers: Their corrective feedback and its limitations. Proceedings for the 12th International Asia TEFL Conference and 23rd MELTA Conference. 2014. 1079
more...
MISC (15):
  • 辛島デイヴィッド 浅利庸子. 英語で読む村上春樹 3月号. NHKテキスト 英語で読む村上春樹 世界のなかの日本文学 3月号. 2017. 3月. 1
  • 辛島デイヴィッド 浅利庸子. 英語で読む村上春樹 2月号. NHKテキスト 英語で読む村上春樹 世界のなかの日本文学 2月号. 2017. 2月. 1
  • 辛島デイヴィッド 浅利庸子. 英語で読む村上春樹 1月号. NHKテキスト 英語で読む村上春樹 世界のなかの日本文学 1月号. 2016. 1月. 1
  • 辛島デイヴィッド 浅利庸子. 英語で読む村上春樹 12月号. NHKテキスト 英語で読む村上春樹 世界のなかの日本文学 12月号. 2016. 12月. 7-105
  • 辛島デイヴィッド 浅利庸子. 英語で読む村上春樹 11月号. NHKテキスト 英語で読む村上春樹 世界のなかの日本文学 11月号. 2016. 11月. 7-127
more...
Books (1):
  • Investigation of the Effect of Recasts from Multiple Perspectives: The method, the teacher, and the learner
    早稲田大学 2016
Lectures and oral presentations  (16):
  • Examining Formulaic Sequences in Japanese High School Textbooks
    (15th Annual CamTESOL 2019)
  • Written Corrective Feedback: The role of metalinguistic explanation
    (Pan Pacific Association of Applied Linguistics 2018)
  • The role of Metalinguistic Information in Written Feedback
    (16th Asia TEFL 2018)
  • The Effect of Written Feedback and Modified Output
    (36th Annual International TESOL France Colloquium 2017)
  • The Effect of Direct and Indirect Written Feedback on EFL Learners’ Tense Errors
    (The 22nd Pan-Pacific Association of Applied Linguistic Conference 2017)
more...
Education (2):
  • - 2016 Waseda University Graduate School, Division of Education
  • - 2008 Waseda University Faculty of Liberal Arts International Liberal Arts
Professional career (1):
  • Doctor of Education (Waseda University)
Committee career (4):
  • 2018/04/01 - 2019/03/31 田辺英語教育学研究会 幹事
  • 2017/04 - 2018/04 英語音声学会 運営委員
  • 2017/04/01 - 2018/03/31 田辺英語教育学研究会 幹事
  • 2015/04 - 2017/03 田辺英語教育学研究会 幹事
Awards (1):
  • 2015/11/07 - 日本英語音声学会奨励賞
Association Membership(s) (4):
The English Phonetics Society of Japan ,  Tanabe Applied Linguistics Kenkyuukai ,  Tanabe Applied Linguistics Kenkyukai ,  田辺英語教育学研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page