Rchr
J-GLOBAL ID:201201010249884986   Update date: Sep. 19, 2024

BAN Masataka

バン マサタカ | BAN Masataka
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (4): Commerce ,  Safety engineering ,  Business administration ,  Social systems engineering
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2022 - 2025 購入型クラウドファンディングにおける資金調達プロセスのモデル化と影響要因の探索
  • 2022 - 2023 ブランド価値評価手法の体系化
  • 2022 - 2023 気象要因に基づく需要予測・生産管理技術の構築
  • 2019 - 2022 Constructing a Customer Lifetime Value Estimation Model for Tourism Region Development
  • 2016 - 2019 Studies on finding market structure of destination brands
Show all
Papers (20):
  • 内田, 彬浩, 伴, 正隆. Success Patterns and Pricing in Reward-based Crowdfunding Projects : Clustering by Purchasing Factors. Venture Review. 2022. 39. 39. 31-45
  • 伴,正隆. ベイズ統計学を利用した欠測データの分析 (特集 ベイズ統計学が拓く調査データ解析の最前線). 社会と調査 = Advances in social research. 2020. 25. 38-46
  • 石橋, 敬介, 伴, 正隆, 尾崎, 幸謙. Consumer Heterogeneity Analysis Considering the Stage of Purchase Decision Making:Application of Hurdle Model to Consumer Price Response Analysis. Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics). 2020. 47. 2. 89-97
  • 石橋, 敬介, 伴, 正隆, 尾崎, 幸謙. Consumer Heterogeneity Analysis Considering the Stage of Purchase Decision Making:Application of Hurdle Model to Consumer Price Response Analysis. Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics). 2020. 47. 2. 89-97
  • ISHIBASHI,Keisuke, BAN,Masataka, OZAKI,Koken. Consumer Heterogeneity Analysis Considering the Stage of Purchase Decision Making:Application of Hurdle Model to Consumer Price Response Analysis. Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics). 2020. 47. 2. 89-97
more...
Books (2):
  • ベイズ計量経済学ハンドブック
    朝倉書店 2013
  • マーケティングの統計分析
    朝倉書店 2009
Lectures and oral presentations  (35):
  • 購買トピックを考慮したブランド選択モデル
    (日本マーケティング・サイエンス学会 第114回研究大会)
  • 機械学習の経営学研究への応用
    (2024年度 組織学会 年次大会)
  • 購入型クラウドファンディングの資金調達パターン分析
    (Symposium in honor of Prof. Nobuhiko Terui supported by KAKENHI "Applications of Data Science in Social Science" 2022)
  • 観光地選択行動のモデリング
    (日本マーケティング・サイエンス学会 第109回研究大会 2021)
  • A New Inventory Classification Criterion for Retail CRM
    (MIT-Tsukuba Joint-Workshop on Data Systems Science towards Social and Business Innovations 2019)
more...
Education (3):
  • 2004 - 2007 東北大学大学院 経済学研究科 博士後期課程
  • 2002 - 2004 東北大学大学院 経済学研究科 博士前期課程
  • 1999 - 2002 Tohoku University Faculty of Economics
Work history (3):
  • 2017/04 - 現在 University of Tsukuba Graduate School of Business Sciences
  • 2012/04 - 2017/03 Nihon University College of Economics
  • 2008/04 - 2012/03 Mejiro University Faculty of Business Administration
Committee career (4):
  • 2022/04 - 現在 日本マーケティング・サイエンス学会 学会誌編集委員
  • 2015/06 - 現在 日本マーケティング・サイエンス学会 研究委員
  • 2023/06 - 2025/05 日本統計学会 理事(庶務)
  • 2023/05 - 2025/05 日本統計学会 理事(庶務)
Association Membership(s) (2):
THE JAPAN STATISTICAL SOCIETY ,  Japan Institute of Marketing Science
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page