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J-GLOBAL ID:201201035820101571   Update date: Sep. 25, 2024

chie hatagaki

ハタガキ チエ | chie hatagaki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Clinical psychology
Research keywords  (16): 子どもの権利 ,  司法) ,  子どもの面接(医療 ,  ヤングケアラー ,  精神疾患の親を持つ子ども ,  子どもの権利条約 ,  ウェクスラー式知能検査 ロールシャッハテスト ,  心理検査 知能検査 人格検査 ウェクスラー式知能検査 ロールシャッハテスト ,  心理検査 知能検査 人格検査 ,  子どもの面接(医療、司法) ,  学校におけるメンタルヘルス ,  学童期の自己肯定感 親子関係 友人関係 ,  発達障害 自閉スペクトラム症 学習障害 注意欠陥多動性障害 ,  発達障害 ,  学習障害の特徴と支援 ,  学習障害のスクリーニング
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2018 - 精神疾患をもつ保護者とその子どもたち~子どもの「主体」と「語り」からのアプローチ~
Books (7):
  • ロールシャッハ法解説名古屋大学式技法
    金子書房 2018
  • 学習が気になる子を支える
    明石書店 2016
  • 精神科臨床評価マニュアル
    アークメディア 2016
  • よくわかる子どもの精神保健
    ミネルヴァ書房 2015
  • 児童・青年期臨床に活きるロールシャッハ法
    金子書房 2013
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Lectures and oral presentations  (6):
  • An international comparison in happiness in foreign children in Japan: Japanese, Finnish and Mongolian children(3)
    (18th International congress of ESCAP 2019)
  • An international comparison in happiness in foreign children in Japan: Japanese, Finnish and Mongolian children(2) Analysis of the Sentence Completion Test on sense og happiness
    (18th International congress of ESCAP 2019)
  • An international comparison in happiness in foreign children in Japan: Japanese, Finnish and Mongolian children(1)Analysis of Happiness scale
    (18th international congress of ESCAP 2019)
  • 日本型教育の海外展開?ベトナム・ハノイの例?
    (日本学校心理学会 2016)
  • 学童期の高揚的自己呈示と卑下的呈示
    (日本学校心理学会 2016)
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Education (4):
  • - 2004 Nagoya University
  • - 2004 Nagoya University Graduate School, Division of Psychology
  • - 1998 University of Tsukuba
  • - 1998 University of Tsukuba Faculty of Humanities and Social Sciences
Professional career (1):
  • 臨床心理学 修士 (名古屋大学)
Committee career (14):
  • 2022/05 - 現在 富士市子ども未来課 富士市子どもの権利救済委員
  • 2021/04 - 現在 静岡県教職員組合立教育研究所 研究・事業推進委員会委員 子どもの権利条約推進委員会共同研究者
  • 2020/04 - 現在 静岡県教職員組合立教育研究所 研究・事業推進委員会委員 子どもの権利条約推進委員会共同研究者
  • 2019/04 - 2020/03 静岡県教職員組合立教育研究所 研究・事業推進委員会委員 子どもの権利条約推進委員会共同研究者
  • 2017/05 - 2020/03 静岡県教職員組合立教育研究所 研究・事業推進委員 共同研究者
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Association Membership(s) (7):
日本学校心理学会 ,  日本ロールシャッハ学会 ,  日本児童青年精神医学会 ,  日本心理臨床学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理臨床学会 日本ロールシャッハ学会 学校心理学会 日本教育心理学会 児童青年精神医学会 ,  日本心理臨床学会 日本ロールシャッハ学会 包括システムによるロールシャッハ学会 学校心理学会 日本教育心理学会 児童青年精神医学会 愛知児童青年精神医学会 公衆衛生学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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