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J-GLOBAL ID:201201040450704143   Update date: Mar. 10, 2024

Morokami Shigemitsu

モロカミ シゲミツ | Morokami Shigemitsu
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Research field  (6): Commerce ,  Local studies ,  Cognitive sciences ,  Social psychology ,  Neuroscience - general ,  Basic brain sciences
Research keywords  (6): consumer behavior ,  context effect ,  zone designing ,  Consumer Psychology ,  neural networks ,  computational brain research
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2023 - 2026 Modelling Tourist's Value Evaluation in the Social Network Era
  • 2020 - 2023 How Other's Consumption Posted on SNS Affect to Consumer's Expectation and Evaluation of Purchasing
  • 2017 - 2021 Computational Approach on Elucidating How Online Customer Service Affect To Purchasing Context
  • 2015 - 2018 The influence of advertising expression of OTC drugs on decision making process through perceptual risk
  • 2014 - 2017 Neuroscientific Model of Alternatives Influence in Consumer Decision Making Process
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Papers (33):
  • Mina KOGURE, Shigemitsu MOROKAMI. How SNS Reader’s Benign and Malicious Envies Affect Decision Making. Journal of Japan Association for Management Systems. 2022. 39. 2. 63-69
  • 松丸正延, 金子勝一, 森山弘海, 水野浩孝, 水上祐治, 今井正文, 丸山博之, 田畑智章, 木暮美菜, 諸上茂光, et al. 経営問題解決のためのモデル構築による「経営モデル」研究. 日本経営システム学会誌 創立40周年記念特別号. 2022. 38. 4. 15-30
  • Tamotsu Harada, Kazuo Ishikawa, Shigemitsu Morokami. Evolutionary Direction of Zone Design Model that Captures Constellation: Aspects of Constellation Design Based on the Space “Fixed” vs. “Flow” and the Starting Point “Subject” vs. “Object. 2022. 19. 11-50
  • Shigemitsu Morokami, Mina Kogure. What is Good Place Branding? - Referencing "Sweet tender fillings" of Portland. Shakai-Shirin, HOSEI Journal of Sociology and Social Sciences. 2021. 68. 3. 31-40
  • Mina KOGURE, Shigemitsu MOROKAMI. Why do Consumer Post Instagrammable Consumption on SNS ?. 2021. 38. 2. 55-64
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Books (3):
  • 地域デザイン学会叢書10『地域デザイン研究のイノベーション戦略 -フィードバック装置としての多様なメソドロジーの開発-』(原田保,西田小百合編著)
    学文社 2023 ISBN:9784762032677
  • 地域デザイン学会叢書9『地域価値発現モデル〜ZTCAデザインモデルの進化方向〜』(原田保,石川和男,福田康典編著)
    学文社 2022 ISBN:9784762031908
  • 地域デザイン学会叢書7『地域マーケティングのコンテクスト転換 : コンステレーションのためのSSRモデル』(原田 保,石川 和男,小川 雅司編著)
    学文社 2019 ISBN:9784762029264
Lectures and oral presentations  (47):
  • 地域価値を向上させる三層の関係編集ネットワーク
    (地域デザイン学会第6回地域デザイン研究推進フォーラム 2024)
  • 試合の勝敗に着目した スポーツの現地観戦を促す広告メッセージの検討
    (第71回日本経営システム学会全国研究発表大会 2023)
  • CSV活動への消費者の協力を促すメッセージの検討
    (第71回日本経営システム学会全国研究発表大会 2023)
  • インスタ映え写真の投稿動機の国際比較 ~日本とタイの消費者調査より~
    (国際ビジネス研究学会 第 30 回年次大会 2023)
  • 地域のためのトポスとゾーン -概念と関係性の再考-
    (地域デザイン学会 第6回ZTCAデザインモデル研究フォーラム 2023)
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Education (1):
  • 2000 - 2005 University of Tsukuba Graduate School of Systems and Information Engineering
Professional career (1):
  • Ph.D (University of Tsukuba)
Work history (6):
  • 2021/04 - 現在 Hosei University Faculty of Social Sciences Professor
  • 2011/04 - 2021/03 Hosei University Faculty of Social Sciences Associate Professor
  • 2010/04 - 2011/03 Aichi Shukutoku University Faculty of Human Informatics Associate Professor
  • 2009/04 - 2010/03 Aichi Shukutoku University Associate Professor
  • 2006/04 - 2009/03 Aichi Shukutoku University Faculty of Business Assistant Professor
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Committee career (9):
  • 2023/05 - 現在 日本経営システム学会 財務委員
  • 2021/04 - 現在 地域デザイン学会 理事
  • 2015/07 - 現在 東京都檜原村 行政改革推進委員
  • 2011/05 - 現在 日本経営システム学会 表彰委員
  • 2005/05 - 現在 日本経営システム学会 評議員
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Association Membership(s) (12):
地域デザイン学会 ,  日本神経回路学会 ,  電子情報通信学会 ,  国際ビジネス研究学会 ,  日本社会心理学会 ,  日本経営システム学会 ,  日本広報学会 ,  日本広告学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本マーケティング学会 ,  Society for Consumer Psychology ,  Association For Consumer Research
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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