Rchr
J-GLOBAL ID:201201040569284886   Update date: Mar. 25, 2024

Otake Mitsutoshi

オオタケ ミツトシ | Otake Mitsutoshi
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://sites.google.com/view/mitsutoshi
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): ブランド ,  市場戦略 ,  消費文化
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2017 - 2021 ブランドマネジメントの慣性に関する実証研究:ブランドのあるべき姿の再構築
  • 2013 - 2017 クリエイティブ産業の海外進出に関する実証的研究:異文化ゲートキーパーに着目して
  • 2013 - 2017 時計産業におけるイノベーションと製品の意味:価値的側面に関する実証研究
  • 2010 - 2011 市場における知識創造:ブランド知識の創造と蓄積
  • 2010 - 2011 広告コミュニケーションおけるイメージの門番(imagery gatekeeper)の役割:ハーレーダビッドソンの広告を事例にして
Papers (13):
more...
MISC (2):
  • 大竹 光寿. Authenticity. 一橋ビジネスレビュー,. 2015. 63. 3. 90-91
  • Otake Mitsutoshi. Creation and Accumulation of Brand Knowledge in the Market: A Case of Harley-Davidson Brand Community in Japan. Paper presented at Brands and Their Global Impacts, Association for Consumer Research. 2010
Books (3):
  • 1からのデジタル・マーケティング
    碩学舎 2019
  • 1からの消費者行動
    碩学舎 2016
  • Consumer Behavior: Buying, Having, and Being 10th ed
    2015
Lectures and oral presentations  (15):
  • 質的研究の課題と可能性
    (第54回 消費者行動研究コンファレンス ラウンドテーブル 2017)
  • The Dynamics of Brand Authenticity
    (2014 Global Marketing Conference at Singapore 2014)
  • Cultural Tensions between Communal Ideas and Market Logics: A Case of Classic MINI Brand Community in Japan
    (European Sociological Association 11th Conference 2013)
  • 消費文化のダイナミクス:ブランドの意味形成と利害関係者間の相互作用
    (日本消費者行動研究学会 Consumer Culture Theory ワークショップ 2013)
  • 市場における知識創造:ブランドの正統性(authenticity)の構築
    (2011年度 日本商品学会秋季全国大会 2011)
more...
Education (3):
  • - 2012 Hitotsubashi University Graduate School of Commerce and Management
  • - 2009 Hitotsubashi University Graduate School of Commerce and Management
  • - 2007 Aoyama Gakuin University School of International Politics, Economics and Communication Department of International Politics
Professional career (1):
  • 博士(商学) (一橋大学)
Work history (3):
  • 2015/04 - 現在 Meiji Gakuin University Faculty of Economics
  • 2014/09 - 現在 Waseda University Graduate School of Commerce
  • 2012/04 - 2015/03 Meiji Gakuin University Faculty of Economics
Committee career (4):
  • 2019/04 - 現在 日本マーケティング学会 『マーケティングジャーナル』編集委員
  • 2017/06 - 現在 日本商業学会 『流通研究』編集委員
  • 2015/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
  • 2017/04 - 2019/03 日本マーケティング学会 企画運営委員
Association Membership(s) (6):
日本マーケティング学会 ,  Association for Consumer Research ,  一橋商学会 ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN SOCIETY FOR COMMODITY SCIENCE
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page