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J-GLOBAL ID:201201044182079376   Update date: Aug. 07, 2024

KANEKO Kenta

カネコ ケンタ | KANEKO Kenta
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research theme for competitive and other funds  (16):
  • 2024 - 2028 学校教員のラーニング・アナリティクス・スキル向上を図る統計リテラシー教材の開発
  • 2022 - 2027 学校教育における「学び」の共創 -生徒会交流専門部を対象とした空間・時間的分析-
  • 2021 - 2024 Redefinition of "School" triggered by COVID-19 Pandemic: Examination of school reopening process
  • 2020 - 2024 文部科学省関係審議会議事録及び資料のデータベース構築による分析手法の高度化
  • 2017 - 2021 附置研究所・研究施設での共同利用・共同研究がもたらす波及効果の解明
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Papers (21):
  • Kenta KANEKO. Practical Issues for Training of Teachers Who can Carry Out Informatization of Education: Based on Interviews with Teachers in Fukuoka Prefecture. 2022. 5. 41-44
  • Kenta KANEKO. Practice of Attendance Management Using Mark Sensing Cards and Office 365 with Efficiency Improvement of Synchronizing Learning Management System by Python Code. 2022. 5. 37-40
  • 金子研太. 情報活用能力の向上を目指す情報教育の構想-VoIPを題材として-. 九州共立大学学術情報センター研究紀要. 2021. 4. 23-28
  • 日高 和美, 金子 研太, 白石 忍, 西川 三恵子, 森江 由美子, 成富 勝, 山本 洋一. The Enhancement of Pre-enrollment Education for Smoother Transition from High School to University : Based on the Interviews with High School Teachers. 九州共立大学研究紀要 = Study journal of Kyushu Kyoritsu University. 2019. 10. 1. 91-96
  • 金子 研太, 日髙 和美. Consideration of Teaching Method to Facilitate the "Period of Integrated Study" : Through the Simulated Practice of Curriculum Management in "Educational Methodology". 九州共立大学研究紀要 = Study journal of Kyushu Kyoritsu University. 2019. 9. 2. 69-77
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MISC (21):
  • 金子研太. 教職実践演習でのLMS導入の実践と課題. 九州共立大学学術情報センター研究紀要. 2020. 3. 19-20
  • Kenta KANEKO, Kazumi HIDAKA. A Fundamental Study on the Improvement of Curriculum and Teaching Methods in Teacher Training Courses: From Implementation across Plural Subjects. 2019. 2. 27-32
  • Kenta KANEKO, Minako Kimura. Practices and Challenges of Introducing Learning Management System to Teacher Training Courses. 2019. 2. 33-38
  • 金子研太. 授業でのICT活用に対する教員の意識-調査票の開発と試論的考察-. 「教育の情報化」施策に対する費用効果分析の適用-韓国の先行事例を手掛かりに-. 2016. 105-114
  • 金子研太. 大学公開講座に期待される力量形成. 「校長の専門職基準」を踏まえたスクールリーダー教育の可能性. 2016. 119-137
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Books (14):
  • ICTを活用する新しい時代の教育方法
    ミネルヴァ書房 2023 ISBN:9784623095056
  • 教育制度エッセンス : 多様性の中で制度原理を考えるために
    花書院 2021 ISBN:9784865612509
  • 幼児教育・保育のための教育方法論
    ミネルヴァ書房 2021 ISBN:9784623090914
  • 教育課程エッセンス -新学習指導要領を読み解くためにー
    花書院 2019 ISBN:4865611711
  • 専門職としての校長の力量形成
    花書院 2016 ISBN:4865610758
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Lectures and oral presentations  (21):
  • 国立大学附置研究所・研究施設の研究活動の変容-共同利用・共同研究拠点採択課題に焦点を当てて-
    (九州教育学会 第67回大会 2015)
  • 教育学における分野融合研究の可能性-初任期教員のライフストーリー・インタビューを通して-
    (九州教育学会 第67回大会 2015)
  • スクールリーダーの力量開発の研究課題-大学公開講座に期待される力量形成の観点から-
    (九州教育学会 第67回大会(ラウンドテーブル) 2015)
  • 大学院における学際連携教育の取組
    (Q-conference 2014 2014)
  • A Research Design for Observing of the International Joint Research Activities by Graduates: With a Focus on Training Foreign Students as a Future Researcher
    (2014 IIAI 3rd International Conference on Advanced Applied Informatics 2014)
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Professional career (1):
  • 博士(教育学) (九州大学)
Work history (4):
  • 2022/10 - 現在 Kyushu Institute of Technology Institute of Liberal Arts Department of Humanities and Social Sciences
  • 2017/04 - 2022/09 Kyushu Kyoritsu University Faculty of Economics Department of Economics and Business Administration
  • 2014/10 - 2017/03 Kyushu University Faculty of Human-Environment Studies
  • 2013/04 - 2014/10 Japan Society for the Promotion of Science Research Fellowship for Young Scientists (DC2)
Awards (1):
  • 2011/06 - The Japanese Association for the Study of Educational Administration Practice Research Award
Association Membership(s) (9):
九州教育学会 ,  THE KYUSHU ASOCIATION FOR THE STUDY OF EDUCATIONAL ADMINISTRATION ,  INFORMATION PROCESSING SOCIETY OF JAPAN ,  THE JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL SYSTEM AND ORGANIZATION ,  THE JAPANESE ASOCIATION FOR THE STUDY OF EDUCATIONAL ADMINISTRATION ,  THE JAPAN EDUCATIONAL ADMINISTRATION SOCIETY ,  LIBERAL AND GENERAL EDUCAITION SOCIETY OF JAPAN ,  JAPANESE ASSOCIATION OF HIGHER EDUCATION RESEARCH ,  日本教育工学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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