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J-GLOBAL ID:201201067560169192
Update date: Jul. 14, 2024
Kazunari Iwata
イワタ カズナリ | Kazunari Iwata
Affiliation and department:
Job title:
教授
Research field (2):
Japanese language education
, Japanese linguistics
Research keywords (4):
数量詞、指示詞、感動詞
, 日本語教育文法
, やさしい日本語
, 公共サイン
Research theme for competitive and other funds (21):
- 2024 - 2028 An Interdisciplinary Study for the Realization of a Sustainable Multicultural Society in Japan in the Age of Immigration based on the Philosophy of Yasashii-Nihongo
- 2022 - 2025 Analyzing the effectiveness of plain Japanese in health care fields and promoting collaboration with interpreters
- 2022 - 2025 ユーザー中心設計による中国語教育文法の構築ー事例研究からの実用化と体系化ー
- 2021 - 2025 Interdisciplinary research on language education, language research and language policy based on Yasashii Nihongo as the key concept
- 2020 - 2023 Simple Signs in Medical Facilities from the Viewpoint of Visual Literacy
- 2019 - 2023 ユーザー視点による中国語教育文法設計の方法論構築ー項目の分散化と説明の平易化ー
- 2017 - 2023 Reflective processes of Japanese language teachers
- 2017 - 2020 Linguistic study on the comprehensibility of business documents using crowdsourcing
- 2015 - 2020 Development of text analyzer for Japanese language education and application to learner's grammatical error correction
- 2015 - 2019 Development of a quantitative evaluation and application method for Japanese descriptive grammar based on actual conditions of language usage
- 2015 - 2018 An Interdisciplinary Study on Providing Easy-to-Read Information for People with Intellectual Disabilities
- 2014 - 2018 Study on language environment of community and family and the literacy development of foreign children born in Japan
- 2013 - 2017 A comprehensive study in deciding the framework to guarantee the linguistic rights of linguistic minorities using Yasashii-Nihongo (Plain Japanese)
- 2012 - 2017 Inside the classrooms of "the Japanese language for living in Japan"
- 2013 - 2016 Establishment of JSL/JFL research: the discipline and methodology
- 2013 - 2016 Survey research of public signs for "Foreign Residents in Japan"
- 2008 - 2011 Foundational studies on "the Japanese language for living in Japan"
- 2010 - やさしい日本語を用いたユニバーサルコミュニケーション社会実現のための 総合的研究
- 2010 - 日本語の連文における「接続語」の理論的基盤の構築
- 2007 - 「生活者としての外国人」に対する日本語教育
- 2007 - 話し言葉の文法分析
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Papers (1):
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Iori Isao, Iwata Kazunari, Tsutsui Chie, Mori Atsushi, Matsuda Makiko. A preliminary study for the realization of the universal communication in a society using "easy Japanese". Journal of global education. 2010. 1. 1. 31-46
MISC (9):
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岩田 一成, 庵功雄. 看護師国家試験のための日本語教育文法. 人文・自然研究. 2012. 6
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岩田 一成. 使役における「偏り」と使用実態. 日本語/日本語教育研究. 2012. 3
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岩田 一成. 言語サービスにおける英語志向. 社会言語科学. 2010. 13. 1. 81-94
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岩田 一成. 属性Qと日本語助数詞の体系. 『日本語文法』. 2008. 8. 1
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岩田 一成. 数量表現と全体数に関する日中対照研究. 『自然言語への理論的アプローチ』. 2007
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Books (22):
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新・日本語教育を学ぶ-なぜ、なにを、どう教えるか-
三修社 2020
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ビジネス文書の応用言語学的研究-クラウドソーシングを用いたビジネス日本語の多角的分析
ひつじ書房 2020
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改訂版 日本語教育能力検定試験 合格するための用語集
アルク 2019
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『改訂版 日本語教育学の歩き方-初学者のための研究ガイド
大阪大学出版会 2019
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〈やさしい日本語〉と多文化共生
ココ出版 2019
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Professional career (1):
Work history (4):
- 2014/04 - 現在 University of the Sacred Heart
- 2008/04 - 2013/03 Hiroshima City University Faculty of International Studies
- 2007 - 2008 :国際交流基金日本語国際センター専任講師
- 1998 - 2000 :青年海外協力隊:日本語教師隊員
Association Membership(s) (5):
日本語文法学会
, 日本語学会
, 日本語教育学会
, 日本言語政策学会
, 社会言語科学会
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