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J-GLOBAL ID:201201070651772755   Update date: Apr. 21, 2024

Shibata Noriko

シバタ ノリコ | Shibata Noriko
Affiliation and department:
Job title: professor
Homepage URL  (1): http://eba-www.yokohama-cu.ac.jp/~shibata/
Research field  (3): Commerce ,  Social psychology ,  Commerce
Research keywords  (15): 消費者行動 ,  ブランド ,  マーケティング ,  消費者心理 ,  self-concept ,  自己表現 ,  自己呈示 ,  自己表出 ,  テキストマイニング ,  text mining ,  self-expression ,  self-presentation ,  branding ,  marketing ,  consumer behavior
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2023 - 2025 The relationship between the self-concept clarity and being onself sought in a brand
  • 2023 - 2024 環境ラベルをとりまくマーケティングとパーセプション・ギャップ:水産エコラベルを対象とした実証研究
  • 2018 - 2024 消費者の自己表現と自発的ブランディングの理論と実証
  • 2019 - 2020 子どもの国際スポーツイベント観戦と横浜市のスポーツ振興における実証研究
  • 2011 - 2015 ブランドの使用・所有行動を通した自己表現尺度の開発
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Papers (21):
  • Noriko SHIBATA, Chen SIHONG, Akira NAGAMATSU, Soh SAKURAI. An analysis of the effects of package design alterations for tea-based beverages. International Journal of Japan Association for Management Systems. 2023. 14. 1. 13-17
  • Noriko SHIBATA, Soh SAKURAI, Akira NAGAMATSU. A Study on Text Mining for Psychological Changes of Children by International Sporting Events. 2022. 73. 2・3. 23-39
  • Noriko SHIBATA, Soh SAKURAI, Akira Nagamatsu. An Analysis of Behavioral and Psychological Influences of International Sport Events to the Host Country’s Children. -How much did the Rugby World Cup 2019 Change the Attitudes of Japanese Junior Players toward Rugby? -. 2022. 73. 1. 47-57
  • SHIBATA Noriko, NAGAMATSU Akira. Applying Design Thinking to Product Development Process for Marketing Education in Universities. Journal of Japan Association for Management Systems. 2021. 37. 3. 233-239
  • Noriko SHIBATA, Akira NAGAMATSU, Michiko ASHIZAWA. A Study on Constructing Product Development Process in Marketing Education at University. THE BULLETIN OF YOKOHAMA CITY UNIVERSITY Social Science. 2019. 70. 3. 59-80
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MISC (8):
Books (6):
  • 『ケースに学ぶマーケティング』
    有斐閣ブックス 2015
  • 『駅における図書館サービス機能・条件等の実施計画調査報告書 -交通拠点での図書サービス機能強化事業-』
    2013年度横浜市立大学教員地域貢献活動支援事業 2014
  • 『マーケティング用語辞典』
    日経文庫 2005
  • 『最新・現代経営戦略事例全集 第4巻』
    エムシー・コーポレーション 2003
  • 『ブランド資産価値経営』
    日本経済新聞社 2002
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Lectures and oral presentations  (12):
  • Building a people flow forecasting model using open data
    (2023)
  • Consideration of Building a Human Flow Forcasting Model Using Open Data
    (2023)
  • A Quantitative Analysis of Expectation and Attitudes of the Host Country's Children to International Sport Events.ーSurvey on Junior Rugby Players in Fukushima Prefectureー
    (2020)
  • 大学マーケティング教育におけるデザイン思考適用の研究
    (日本経営システム学会 第64回 全国研究発表大会 2020)
  • 国際スポーツイベント開催における子ども達の観戦行動と心理的変化の測定(統一論題 価値の創造と経営システム)
    (日本経営システム学会 第63回全国研究発表大会 2019)
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Education (1):
  • 1998 - 2001 Gakushuin University
Professional career (1):
  • 経営学修士 (学習院大学大学院)
Work history (3):
  • 2024/04 - 現在 Yokohama City University School of Economics and Business Administration/Graduate School of International Management Professor
  • - 2023/03 Yokohama City University
  • 2002/04 - 2003/08 Yokohama City University
Committee career (19):
  • 2022/04 - 現在 株式会社横浜食品サービス アドバイザー
  • 2020/04 - 現在 横浜生活者総合研究所 アドバイザー
  • 2017/04 - 現在 横浜サステナビリティ研究センター有限責任事業組合(旧・横浜市立大学CSRセンター有限事業責任組合) 横浜市指定管理者第三者評価員
  • 2014/05 - 現在 横浜市立大学生活協同組合 理事長
  • 2004/04 - 現在 日本商業学会関東部会 幹事
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Awards (2):
  • 2024/02 - 横浜市 令和5年度横浜市食の3Rきら星活動賞
  • 2023/04 - Yokohama City University 2022 Dean’s Award for the School of Economics and Business Administration , Association of International Arts and Sciences
Association Membership(s) (6):
The Japan Research Association for Textile End-Uses ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  he Association of Design about Strategy for Zone Industry and Zone Brand ,  JAPAN MARKETING ACADAMY ,  JAPAN ASSOCIATION FOR MANAGEMENT SYSTEMS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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