Rchr
J-GLOBAL ID:201201099443959530   Update date: Dec. 06, 2023

MASAUKI HAGA

ハガ マサユキ | MASAUKI HAGA
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (1): 大正芸術教育
Papers (8):
  • 責任著書, 名倉達了, 共著者, 占部史人, 川原﨑知洋, 芳賀正之. 中学校美術科の教材開発と授業実践-教科専門からアプローチする附属中学校との連携-. 静岡大学教育実践総合センター紀要. 2023. 339-348
  • 責任著書, 髙林未央, 共著者, 芳賀正之. 観相学を応用したキャラクター造形手法の実践的研究-歴史の学習マンガを用いた鑑賞と表現の可能性-. 静岡大学教育実践総合センター紀要. 2023. 69-77
  • Possibility of using local museums on school trips : From the Hamamatsu City Museum of Art acceptance case of Fujinomiya Municipal K Elementary School. 2023. 33. 59-68
  • Naoya Shimaguchi, Masayuki Haga. Educational outreach program featuring local Buddhist statues in art museums. : Possibilities of cross-curricular learning centered on collaboration between art museums and schools. Bulletin of the Faculty of Education, Shizuoka University. Educational research series. 2022. 54. 146-159
  • 責任著書, 塩川水月, 共著者, 芳賀正之. Effective use of e-portfolios in Art education. 2021. 31. 169-178
more...
MISC (5):
  • 責任著書, 髙林未央, 共著者, 芳賀正之. 学習漫画における観相学の応用を元にした教材開発II : キャラクター造形からメディア・リテラシーへ. 静岡大学教育実践総合センター紀要. 2022. 32. 160-168
  • 責任著書, 有川貴子, 共著者, 芳賀正之. A Study of "Art in Daily Life" as a Teaching Material for Art Appreciation- From the perspective of "fashion"-. 2021. 53. 64-76
  • 芳賀 正之. ESDで考える美術教育の未来. 教育美術. 2015. 第76巻. 第6号. 30-35
  • 芳賀 正之. 民間美術教育-過去から未来へ-. 教育美術. 2014. 第75巻. 第10号. 30-33
  • 芳賀 正之. ESDと美術教育-世界文化遺産を題材とした鑑賞と表現-. ESD・ユネスコスクール研修会報告書. 2014. 28-33
Books (2):
  • Educational Progressivism, Cultural Encounters and Reform in Japan (Progressive Education)
    Routledge 2017
  • 造形教育の教材と授業づくり
    日本文教出版 2012
Lectures and oral presentations  (2):
  • しずおかキッズアカデミー ホビーのまち大研究!!
    (静岡とホビーの歴史 2017)
  • 静岡市夜間講座における「ホビーのまち静岡」の講演
    (ホビーのまち静岡のプラモデルについて 2015)
Professional career (1):
  • 教育学 (東京学芸大学)
Association Membership(s) (2):
美術科教育学会 ,  大学美術教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page