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J-GLOBAL ID:201301011599384068   Update date: Jul. 10, 2024

Takeda Kotaro

タケダ コウタロウ | Takeda Kotaro
Affiliation and department:
Job title: Project Associate Professor
Research field  (3): Library/information science, humanistic/social informatics ,  Educational technology ,  Architectural and city planning
Research keywords  (8): 研究力分析 ,  研究企画 ,  Research Administration ,  産学連携 ,  知財・契約戦略 ,  社会実装・創業支援 ,  アントレプレナーシップ教育 ,  レジリエンス
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2023 - 2027 大学経営戦略策定に資する研究成果事業化体制のモデル構築
  • 2022 - 2023 計量書誌学と自然言語処理に基づくレ ジリエンスのコンテクストの国際比較研究-日本発レジリエンス×アントレ プレナーシップ教育の海外展開に向けてー
  • 2020 - 2023 Measurement of entrepreneurship using natural language processing and application to the improvement of education program
  • 2019 - 2022 Development and effect studies of educational program based financial statements to enhance the creativity for the undergraduate and graduate students in engineering
  • 2020 - 2021 情報発信媒体による論文被引用度等への影響評価研究
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Papers (8):
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MISC (3):
Books (4):
  • 宮城県における産業・研究のベストマッチングマップ2.0
    2018
  • 宮城県における産業・研究のベストマッチングマップ1.0
    2017
  • 三訂版フォトサイエンス化学図録
    数研出版 2017
  • 宮城県における産業・研究のベストマッチングマップβ版
    2016
Lectures and oral presentations  (17):
  • レジリエンス教育の海外展開に関する研究 ~海外フィールドワークプログラムの構築アプローチ~
    (日本NPO学会第26回研究大会 2024)
  • 「知的コミュニティ」としての 地域および実務家人材に対する期待 〜地域参画型フィールドワーク教育プログラムを実施して〜
    (イノベーション教育学会第11回年次大会 2024)
  • レジリエント社会の構築を牽引する起業家精神育成プログラム-2021年度実施報告-
    (イノベーション教育学会第9回年次大会 2022)
  • 大人数の受講生を対象としたオンラインによるイノベーション教育の設計・実施 -全国アントレプレナーシップ人材育成プログラム・コース1を事例として-
    (イノベーション教育学会第9回年次大会 2022)
  • レジリエント社会の構築を牽引する起業家精神育成プログラム-3年間の成果と今後の課題-
    (イノベーション教育学会 第9回年次大会 2022)
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Professional career (1):
  • Doctor of Science (Tohoku University)
Work history (4):
  • 2023/04 - 現在 Miyagi University School of Project Design Project Associate Professor
  • 2018/04 - 2023/03 Tohoku University Graduate School of Engineering, Graduate School of Engineering
  • 2021/01 - 2022/01 Oulu University of Applied Science Visiting researcher
  • 2013/04 - 2018/03 Tohoku University Graduate School of Engineering, Center for Research Promotion
Awards (2):
  • 2022/02 - イノベーション教育学会 教育プログラム部門優秀賞 大人数の受講生を対象としたオンラインによるイノベーション教育の設計・実施 -全国アントレプレナーシップ人材育成プログラム・コース1を事例として-
  • 2022/02 - イノベーション教育学会 教育プログラム部門最優秀賞 『レジリエント社会の構築を牽引する起業家精神育成プログラム-2021年度実施報告-』
Association Membership(s) (2):
RA協議会 ,  イノベーション教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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