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J-GLOBAL ID:201301029401252516   Update date: Apr. 22, 2024

Yoshinori Hara

ハラ ヨシノリ | Yoshinori Hara
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Research field  (2): Web and service informatics ,  Business administration
Research keywords  (10): Service Innovation ,  Service Value ,  Service Science ,  顧客満足度 ,  Open Innovation ,  長期的価値 ,  認知行動モニタリング ,  社会的価値 ,  事前期待 ,  Value Creation
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2022 - 2025 Research on the Creation of UX and Evolution of Management based on the Understanding of Customer Happiness Trends
  • 2020 - 2024 Service Capability and Its Resource Allocation Model based on the Utilization of Dynamic Customer Information
  • 2015 - 2019 Construction of service meta-modeling platform considering context dependency in service transfer
  • 2013 - 2018 A Study on Knowledge-based Service Value Chain System based on Experience and Credibility
  • 2010 - 2012 A Study on Service Value Creation Model based on theCognitive-behavioral Monitoring
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Papers (206):
  • 片倉 駿, 原 良憲. 企業の技術採用を促す内部因子と技術採用戦略の重要成功要因. サービス学会第12回国内大会. 2024
  • 中嶋 恵梨子, 原 良憲. サービス産業組織における経営理念の影響に関する事例研究. サービス学会第12回国内大会. 2024
  • Aisyah Astari, Yoshinori Hara. Transforming tourist experience value cocreation through digital platform. Case Study of Authentic Tourism Destination of Sade Village, Indonesia. 2023
  • 嶋田 敏, 増田 央, 本田 路子, Spring H. Han, 原 良憲. 持続的な経営に向けたサービス・ケイパビリティの再定義とフレームワークの開発. サービス学会第11回国内大会. 2023
  • 鶴岡 響, 原 良憲, 増田 央. アニュアルレポートへのテキストマイニングを用いた「両利きの経営」の定量指標に関する研究. サービス学会第10回国内大会. 2022
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MISC (16):
  • ニホン キョウイク ガッカイ ダイ80カイ タイカイ ホウコク ; ギジュツ カクシン ト エンハンスメント ノ ジダイ ニ オケル キョウイクガク ノ カダイ : 「 コベツ サイテキカ サレタ マナビ 」 ワ コウ キョウイク ニ ナニ オ モタラス カ. 2022. 89. 1. 76-78
  • 原 良憲. デジタルトランスフォーメーション時代における価値の創造-教育学と経営学との側面から-. 日本教育学会大會研究発表要項. 2021. 80. 251-252
  • 原 良憲. デジタルトランスフォーメーション時代における価値の創造-教育学と経営学との側面から-. 日本教育学会大會研究発表要項. 2020. 79. 320-321
  • Hara Yoshinori. A Study on Human Behavior in the Context of Services. Serviceology. 2018. 4. 4. 10-17
  • 原 良憲. 論点多彩 日本型クリエイティブ・サービスの価値共創モデル. 日本政策金融公庫調査月報 : 中小企業の今とこれから. 2017. 101. 38-43
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Patents (21):
Books (11):
  • スーパーホテル「マニュアル」を超えた感動のおもてなし
    かんき出版 2024 ISBN:4761210028
  • サービスサイエンス (放送大学教材)
    放送大学教育振興会 2023 ISBN:4595324081
  • A new approach to resilient hospitality management : lessons and insights from Kyoto, Japan
    Springer 2022 ISBN:9811916640
  • Serviceology for Services: 5th International Conference, ICServ 2017, Vienna, Austria, July 12-14, 2017, Proceedings (Lecture Notes in Computer Science)
    Springer 2017 ISBN:3319612395
  • Simulation and Gaming in the Network Society (Translational Systems Sciences)
    Springer 2016 ISBN:9811005745
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Lectures and oral presentations  (1):
  • Exploring Serviceology in the Era of Digital Transformation
    (The 11th Forum on Service Science Research & 2021 Information Technology Management Association Conjoint Conference 2021)
Professional career (1):
  • Dr. (Informatics) (Kyoto University)
Work history (3):
  • 2024/04 - 現在 Kyoto University Graduate School of Management Adjunct Professor
  • 2024/04 - 現在 Osaka Seikei University Faculty of Data Science Professor
  • 2006/04 - 2024/03 Kyoto University Graduate School of Management Professor
Committee career (4):
  • 2022/06 - 現在 Society for Serviceology Vice President
  • 2020/10 - 現在 Science Council of Japan Member, Management Committee
  • 2020/06 - 2022/06 Society for Serviceology President
  • 2018/06 - 2020/06 Society for Serviceology Vice President
Awards (4):
  • 2019/03 - サービス学会 第7回国内大会 大会優秀賞 企業の持続発展に影響を与える“企業らしさ”の追求とその活用に関する調査研究 -サービス・ケイパビリティ観点からの企業・創業理念の位置づけと効用-
  • 2014/04 - サービス学会 第2回国内大会グランド・チャレンジワークショップ優秀賞
  • 1990/04 - 人工知能学会 1990年度研究会優秀賞受賞
  • 1987/03 - 情報処理学会 第34回全国大会学術奨励賞
Association Membership(s) (6):
Association for Computing Machinery ,  Society for Serviceology ,  Society of Global Business ,  The Academic Association for Organization Science ,  The Institute of Electronics, Information and Communication Engineers of JAPAN ,  Information Processing Society of Japan
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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