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J-GLOBAL ID:201301043010859656   Update date: Oct. 08, 2024

LEE Kyung-Tae

LEE Kyung-Tae
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/d/r/40453857.ja.html
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (5): マーケティング ,  製品・ブランド ,  消費者行動 ,  Well-being ,  国際マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2024 - 2028 サステナブルなCSRとブランド価値:真正性・整合性・一体感に着目した国際比較研究
  • 2022 - 2024 処理流暢性が消費者購買行動に及ぼす影響ー多様なデータに基づく洞察ー
  • 2019 - 2023 Antecedents and Consequences of Collaborative Consumption in the Sharing Economy
  • 2022 - 2022 A joint Australia-Japan symposium on cybersecurity expertise and practices
  • 2010 - 2011 The Impact of Economic Nationalism and Market Globalisation on Consumer Behaviour: Case of Korea
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Papers (34):
  • Kyung-Tae Lee, Hiroyasu Furukawa. Exploring Subjective Happiness, Life Satisfaction, and Sustainable Luxury Consumption in China and Japan Amidst the COVID-19 Pandemic. Administrative Sciences. 2023. 13. 7. 169.
  • Hiroyasu Furukawa, Kyung-Tae Lee. Environmentally Friendly Materialism: How It Is Generated and How Luxury Apparel Addresses Environmental Problems. Sustainability. 2023. 15. 8. 6703
  • Hiroshi Ohno, Kyung-Tae Lee, Takashi Maeno. Feelings of Personal Relative Deprivation and Subjective Well-being in Japan. Behavioral Sciences. 2023. 13. 2. 158
  • Kyung-Tae Lee. The Relationship between Platform Quality, Satisfaction, and Attitudinal Loyalty in Skill-Sharing. The Economic Review. 2022. 196. 4. 57-70
  • Hiroshi Ohno, Kyung-Tae Lee, Takashi Maeno. The Japanese Version of the Material Values Scale: Construct Assessment and Relationship with Age, Personality, and Subjective Well-Being. BMC Psychology. 2022. 10. 1. 200
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MISC (6):
  • Miao Miao, Shinichiro Terasaki, Kyung-Tae Lee. How do affinity and animosity impact fashion brands’ engagement?. Proceedings of 2024 Global Fashion Management Conference at Milan. 2024. 249-250
  • ECモールに対するユーザーの評価と選択:「楽天市場」を中心に. 2023. 75. 1. 49-58
  • Kyung-Tae Lee. Does Voluntary Simplicity Matter in Online Shopping Behaviour?. Proceedings of 53rd International Business Research Conference. 2019
  • Kyung-Tae Lee. Materialism and Subjective Norm: Emerging-Market Consumers’ Responses toward Developed-Market Products. Proceedings of 2016 International Conference of Asian Marketing Associations in Beijing. 2016
  • Kyung-Tae Lee, Richard Lee. The Effects of Animosity and Social Norm on Japanese Consumers' Response towards Chinese Product. Proceedings of 2012 Global Marketing Conference at Seoul. 2012
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Books (4):
  • 商品開発・管理の挑戦-デザイン、ラグジュアリー、ブランド、社会課題-
    晃洋書房 2023 ISBN:9784771037748
  • 現代流通事典[第3版](分担執筆:2-7 市場調査と新製品開発)
    白桃書房 2023 ISBN:9784561652434
  • 現代マーケティング研究の潮流
    中央経済社 2016 ISBN:9784502200014
  • マーケティングコミュニケーション
    五弦舎 2009 ISBN:9784901810791
Lectures and oral presentations  (21):
  • How do affinity and animosity impact fashion brands’ engagement?
    (2024 Global Fashion Management Conference at Milan 2024)
  • 処理流暢性が店舗内消費者行動に及ぼす影響
    (日本商業学会 関東部会 2022年7月部会研究会 2022)
  • Effects of Materialistic Tendencies on Japanese Consumers’ Intentions towards Collaborative Consumption for Fashion Products
    (2021 Fall Conference of Korean Academy of International Business 2021)
  • An Investigation into the Determinants of Satisfaction on Collaborative Consumption: The Case of Apparel and Consumer Electronics
    (2021)
  • Roles of e-Service and eWOM on Online Channel
    (2019)
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Education (2):
  • 2004 - 2007 京都大学大学院 経済学研究科 博士後期課程
  • 2002 - 2004 京都大学大学院 経済学研究科 修士課程
Professional career (1):
  • 博士(経済学) (京都大学)
Work history (10):
  • 2022/04 - 現在 Toyo University Faculty of Business Administration
  • 2022/04 - 現在 Chuo University Faculty of Commerce Professor
  • 2019/04 - 2022/03 Toyo University Faculty of Business Administration Professor
  • 2019/04 - 2021/03 Toyo University Faculty of Business Administration, Department of Marketing
  • 2012/04 - 2019/03 Toyo University Faculty of Business Administration
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Committee career (5):
  • 2023/11 - 現在 日本流通学会 学会誌編集委員
  • 2023/08 - 現在 商品開発・管理学会 理事・学会誌編集委員
  • 2023/07 - 現在 多国籍企業学会 東部部会幹事
  • 2022/12 - 2023/11 日本流通学会 2023全国大会プログラム委員会委員
  • 2013/11 - 2019/10 日本広告学会 学会賞委員会委員
Awards (5):
  • 2020/09 - Association of Product Development and Management 2020 Best Paper Award Effects of Voluntary Simplicity and Materialism on Life Satisfaction
  • 2018/08 - Association of Product Development and Management 2018 Best Paper Award Effects of Materialism on Luxury Consumption Related Subjective Well-Being
  • 2015/06 - 商品開発・管理学会 平成27年度優秀論文賞 「中国消費者にみるアニモシティと主観的規範の影響~日本製品に対する購買意欲を中心に~」『商品開発・管理研究』11(2), 25-43, 2015年3月.
  • 2012/07 - 多国籍企業学会 2012年度多国籍企業学会・学会賞(論文の部) 「アニモシティ、マテリアリズム、ギルト~韓国消費者の日本製品評価について~」『多国籍企業研究』4, 119-137, 2011年6月.
  • 2007/11 - 吉田英雄記念事業財団 第5回「助成研究論文吉田秀雄賞(平成18年度研究助成)」大学院生の部・奨励賞 「原産地情報の分解、ブランド名、価格が消費者の製品評価に及ぼす影響~効果的な広告戦略の立案に向けて~」
Association Membership(s) (5):
JAPAN SOCIETY FOR DISTRIBUTIVE SCIENCES ,  多国籍企業学会 ,  商品開発・管理学会 ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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