山崎 奈々絵. 教員養成系大学・学部の設置審査 : 文部省・大学設置委員会の構想を中心に. Proceedings : 格差センシティブな人間発達科学の創成=Science of human development for restructuring the "gap widening society". 2011. 16. 0. 141-149
山崎 奈々絵. 創設期の群馬大学学芸学部・山口大学教育学部の教員養成における一般教養の位置づけ. お茶の水女子大学グローバルCOEプログラム「格差センシティブな人間発達科学の創成」=Global COE Program "Science of Human Development for Restructuring the 'Gap- Widening Society'". 2010. 12. 0. 55-64
山崎 奈々絵. 教員養成における一般教養の位置づけ : IFEL 研究集録の検討から. Proceedings : 格差センシティブな人間発達科学の創成=Science of human development for restructuring the "gap widening society". 2009. 8. 0. 13-21
YAMAZAKI Nanae. Process of faculty establishment during the foundation period of a liberal arts college (Gakugei university): focusing on teacher screening for course chartering. Annual bulletin of the Japanese Society for the Study on Teacher Education. 2009. 0. 18. 86-95
山崎 奈々絵. 戦後学芸大学における一般教養と教員養成 : 履修基準の検討を中心に. Proceedings : 格差センシティブな人間発達科学の創成=Science of human development for restructuring the "gap widening society". 2008. 3. 0. 1-11
The Japanese History of Education Society
, JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION
, THE JAPAN SOCIETY FOR THE HISTORICAL STUDIES OF EDUCATION
, THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY ON TEACHER EDUCATION