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J-GLOBAL ID:201301055900146906
Update date: Jan. 30, 2024
SUZUKI Kazuhiro
スズキ カズヒロ | SUZUKI Kazuhiro
Affiliation and department:
Research field (1):
Commerce
Research keywords (2):
マーケティング
, 消費者行動
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2018 - 2023 The role of intra-cultural and cross-cultural tourist-tourist interactions in the tourism service encounter
- 2019 - 2022 ブランド経験の価値共創に関する研究
- 2016 - 2018 時間軸とThird Partyを組み込んだブランド・インキュベータ・コミュニケーション・モデルの構築と分析
- 2013 - 2015 製品の使用状況を考慮した経験価値マーケティング:認知的視点からの検討
- 消費者行動研究の新視点とアートマーケティングの対応 -新フレームで広告販促の出来ること-
Papers (9):
-
SUZUKI, Kazuhiro. A Review of Customer Experience Concepts : Focusing on Definitions and Their Diversity. 2021. 72. 1. 1-48
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Nishihara, A, Emmaru, T, Suzuki, K. Branding in the digital era: Collaborative creation of brand value. Japan Marketing Journal. 2020. 39. 3
-
鈴木和宏, 和田充夫, 新倉貴士, 圓丸哲麻, 西原彰宏. 時間軸とThird Partyを組み込んだ ブランド・インキュベータ・コミュニケーション・モデルの構築と分析. 第51次 吉田秀雄記念事業財団助成研究報告書. 2018. 1-220
-
Kazuhiro Suzuki. The Effect of Cognitive Usage Situations on Brand Experience : Why do Usage Situations Influence Brand Experience and What Cognitive Component of Usage Situations Influence It?. 2017. 64. 5. 101-121
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Suzuki Kazuhiro. Consumption Experience Valuable and Features of its Cognitive Dimensions. 2015. 66. 1. 145-195
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MISC (4):
Books (2):
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ブランド・インキュベーション戦略 : 第三の力を活かしたブランド価値協創
有斐閣 2020 ISBN:9784641165724
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宝塚ファンから読み解く超高関与消費者へのマーケティング
有斐閣 2015
Lectures and oral presentations (14):
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顧客経験における研究の潮流:マーケティング論の視点から
(日本人間工学会 令和3年度 北海道支部大会 2021)
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消費者行動論の世界:入門からコロナ禍による影響まで
(道新ぶんぶんクラブ主催・小樽商科大学共催 時代がよめる経済・ビジネス講座 2021)
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ブランド・インキュベーション戦略とは何か
(法政大学イノベーション・マネジメント研究センター シンポジウム 2021)
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ブランド・インキュベーション:価値協創によるブランドの孵化・育成
(日本商業学会北海道部会 2019)
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Brand Incubation:A case analysis of collaborative creation of brand value in Japan’s brand
(The 13th East Asian Triangle International Symposium 2019)
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Education (4):
- - 2013 関西学院大学大学院商学研究科博士課程後期課程修了
- 2009 - 2012 Kwansei Gakuin University Graduate School of Business Administration
- 2006 - 2008 Kwansei Gakuin University Graduate School of Business Administration
- 2000 - 2004 Kwansei Gakuin University School of Humanities
Professional career (1):
Work history (5):
- 2021/10 - 現在 Otaru University of Commerce Faculty of Commerce Department of Commerce
- 2013/04 - 2021/09 Otaru University of Commerce Faculty of Commerce, Department of Commerce
- 2012/04 - 関西学院大学大学院研究員商学研究科
- 2008/07 - 有限責任監査法人トーマツ 大阪事務所ヘルスケアコンサルティンググループ
- 2004/04 - 株式会社十六銀行 瑞浪支店融資係
Committee career (1):
- 2018/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
Awards (1):
- 2021/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本 大賞2021 大賞 ブランド・インキュベーション戦略:第三の力を活かしたブランド価値共創
Association Membership(s) (3):
JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION
, JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES
, 日本マーケティング学会
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